Sorry allen,
Frustratie vierde hoogtij.
Wat ik wil:
Ik heb een Kerio mailserver draaien met daarop al de juiste instellingen(geen open relay) en met een aantal users die gebruik maken van mijn mailserver.
Ik ben over gestapt naar Casema en daar blijkt dat er een block zit op de inkomende poort-25.
Dit betekent dat alle mail die niet eindigt op "@casema.nl geblockeert wordt.
En als de mail wel eindigt op @casema.nl dan gaat ie natuurlijk 1st via hun server.
Zo kunnen mijn gebruikers dus geen mail ontvangen.
Het blijkt dus dat ik wel mail naar buiten kan produceren.(wat erg onlogisch is in mijn ogen) Ik had gebeld met de helpdesk en we konden gewoon afspreken dat ik news-mail in partijen van 250 per uur kon verzenden.
Affijn ik wil dus de inkomende mail ontvangen.
Daar bestaat dus
www.rollernet.us voor, hier kan je een useraccount aanmaken en je domain namen opgeven(bij mij is dat mobile-mail.homeip.net) dus een mail-adres ziet er dan als volgt uit "pietje.puk(apestaartje)mobile-mail.homeip.net".
Wat er gebeurt:
Nu ben ik alweer wat kennis rijker en ben nu halverwege.
In de DynDNS account kan je dus in de optie "Mail Exchanger (optional):" de mailserver van rollernet invullen eq. "mail.rollernet.us" en een vinkje in "Backup MX".
Als ik dus nu een mail stuur naar "mobile-mail.homeip.net" dan kan ik op rollernet de que zien vullen.(dit werkt en gebeurt nu al)
Vanuit rollernet kan dan je dus de SMTP opgeven met een ander port-nummer(zij prevereren 2525) maar ik heb al gelezen dat dit dus elke willekeurige port zou kunnen zijn?
Nu ben ik dus bezig om de mail van rollernet naar mijn mailserver te verplaatsen.
Ik ben zover dat ik met Kerio op verschillende poorten kan luisteren onder het kopje "services" en dan SMTP te kiezen en extra poortjes toe te voegen.
Rollernet schijnt dus met steeds grotere tussenposen de mail naar mijn thuis-mailserver proberen te schieten. En het is ook mogelijk om vanuit rollernet een ETRN commando te geven zodat de mail naar de thuis server wordt geschoten?(dit weet ik niet zeker)
Ook kan ik in de Kerio-thuis server hetzelfde doen maar dan kan ik met ETRN zelf de mail ophalen.(vandaar mijn onzekerheid)
In theorie zou het dus nu moeten werken maar er komt dus geen mail aan op de thuisserver en de que op rollernet begint te groeien.