Toon posts:

Hulp gezocht met Rollernet en Kerio mailserver.

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren,

Ik heb mij helemaal rot gezocht en heb wat moeite om dit goed in te stellen.
Ik ben dan ook opzoek naar mensen met HEEEEL veel geduld die bereidt zijn om mij hier stap voor stap doorheen te helpen.

MIJN DANK IS BIJVOORBAAT AL SUPER GROOT!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 12:09 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
En waar gaat dit over. Wat wil je nu precies :?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik denk dat hij iemand wil die hem bij het handje houdt bij het installeren van een mailserver die gebruikt maar van rollernet.....

ik zou zeggen:
http://www.kerio.com/supp_kms_manual.html
http://www.kerio.com/manual/kms/en/
http://www.kerio.eu/supp_kms_manual.html
http://support.kerio.com/...&parentcategoryid=1&nav=0

succes.

[ Voor 47% gewijzigd door sariel op 03-08-2007 15:27 ]

Copy.com

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 19:54

remy007

Broodje Bakpao Helmond

sariel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:26:
Ik denk dat hij iemand wil die hem bij het handje houdt bij het installeren van een mailserver die gebruikt maar van rollernet.....
Lijkt mij wel handiger als ie precies aangeeft wat hij wil...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nou bij voorbaat dan alvast graag gedaan! :P

Dit is niet de juiste wijze voor het openen van een topic he... als je nou eerst eens uit gaat leggen wat je probleem is, wat je al gedaan hebt en waar je precies hulp bij nodig hebt. Dan kunnen wij je al een stuk makkelijker helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry allen,

Frustratie vierde hoogtij. :(

Wat ik wil:

Ik heb een Kerio mailserver draaien met daarop al de juiste instellingen(geen open relay) en met een aantal users die gebruik maken van mijn mailserver.
Ik ben over gestapt naar Casema en daar blijkt dat er een block zit op de inkomende poort-25.
Dit betekent dat alle mail die niet eindigt op "@casema.nl geblockeert wordt.
En als de mail wel eindigt op @casema.nl dan gaat ie natuurlijk 1st via hun server.
Zo kunnen mijn gebruikers dus geen mail ontvangen.
Het blijkt dus dat ik wel mail naar buiten kan produceren.(wat erg onlogisch is in mijn ogen) Ik had gebeld met de helpdesk en we konden gewoon afspreken dat ik news-mail in partijen van 250 per uur kon verzenden.

Affijn ik wil dus de inkomende mail ontvangen.

Daar bestaat dus www.rollernet.us voor, hier kan je een useraccount aanmaken en je domain namen opgeven(bij mij is dat mobile-mail.homeip.net) dus een mail-adres ziet er dan als volgt uit "pietje.puk(apestaartje)mobile-mail.homeip.net".

Wat er gebeurt:

Nu ben ik alweer wat kennis rijker en ben nu halverwege.
In de DynDNS account kan je dus in de optie "Mail Exchanger (optional):" de mailserver van rollernet invullen eq. "mail.rollernet.us" en een vinkje in "Backup MX".

Als ik dus nu een mail stuur naar "mobile-mail.homeip.net" dan kan ik op rollernet de que zien vullen.(dit werkt en gebeurt nu al)
Vanuit rollernet kan dan je dus de SMTP opgeven met een ander port-nummer(zij prevereren 2525) maar ik heb al gelezen dat dit dus elke willekeurige port zou kunnen zijn?

Nu ben ik dus bezig om de mail van rollernet naar mijn mailserver te verplaatsen.
Ik ben zover dat ik met Kerio op verschillende poorten kan luisteren onder het kopje "services" en dan SMTP te kiezen en extra poortjes toe te voegen.

Rollernet schijnt dus met steeds grotere tussenposen de mail naar mijn thuis-mailserver proberen te schieten. En het is ook mogelijk om vanuit rollernet een ETRN commando te geven zodat de mail naar de thuis server wordt geschoten?(dit weet ik niet zeker)
Ook kan ik in de Kerio-thuis server hetzelfde doen maar dan kan ik met ETRN zelf de mail ophalen.(vandaar mijn onzekerheid)

In theorie zou het dus nu moeten werken maar er komt dus geen mail aan op de thuisserver en de que op rollernet begint te groeien. 8)7

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Wanneer heb je die MX records gewijzigd?
Als je dat net hebt gedaan; kan het dus zijn dat rollernet nog de oude gegevens in zijn dns cache heeft staan. Minimaal 24hr (liever 2x 24hr) wachten voordat die dns weer oprefreshed is.. (weet trouwens niet wat de ttl van dyndns records is)

Wat ik zo zie heb je de juiste mx records ingevuld. nslookup geeft een MX 5: je eigen server, MX 10: rollernet server

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 03-08-2007 16:42 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Alle wijzigingen zijn de afgelopen 8uur uitgevoerd.

Sjeetje moet ik zolang wachten voor ik resultaat krijg?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Check de refresh tijd van de betreffende DNS records, dan weet je in ieder geval hoe lang je 'maximaal' moet wachten. Dat tussen aanhalingstekens omdat het in de praktijk tot 2x zo lang kan duren omdat al je DNS servers eerst ook moeten refreshen en tot dat gebeurt is geven die nog foute data door die dan weer gecached gaat worden.

Als ik die info opvraag voor het domein mobile-mail.homeip.net krijg ik:
> mobile-mail.homeip.net
Server: rainbow.local
Address: 192.168.5.112:53

homeip.net
primary name server = ns1-2.dyndns.org
responsible mail addr = hostmaster.dyndns.org
serial = 2292742529
refresh = 600 (10 mins) <---- hier gaat het om
retry = 300 (5 mins)
expire = 604800 (7 days)
default TTL = 600 (10 mins)

Het lijkt mij dus niet nodig om 48 uur te wachten.

edit:
Ik kan geen connectie naar poort 2525 op 'jouw' systeem openen, dus misschien heb je een firewall of een andere poort gekozen. Mocht je toch verwachten dat het via 2525 binnenkomt: dat werkt dus niet. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Pogostokje op 03-08-2007 22:13 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Allen heel erg bedankt voor de hulp en met name pogostokje voor het winnende antwoord. _/-\o_ .

Ik bleek dus alles goed te hebben staan, echter in de firewall heb je een stukje waar je op poort basis verbinden kan blokkeren en toe laten. Ik had dus alleen SMTP poort 25 open staan.
nadat ik een andere poort(niet 2525) opengezet en dat ook op rollernet had gedaan werkt nu alles weer als voorheen.

Als er dus ooit nog mensen zijn die hierin hulp willen dan kunnen die mij ALTIJD een mailtjes sturen!

Even kort alles op een rijtje:
- account aanmaken bij www.rollernet.us(het gedeelte wat nodig is is vrij)
- bij je domain op DynDNS moet je onder je jou url "Mail Exchanger (optional):" de mailserver van rollernet invullen eq. "mail.rollernet.us" en een vinkje in "Backup MX".
- in je account van rollernet vul je in op: domain configuration -> Add A Domain -> SMTP redirection, direct delivery jou domain en een poort anders als poort 25 waar je met je mailserver op gaat "luisteren".
- in rollernet als je domain en je ontvangst domain met poort zijn ingevuld. vul je onder "valid user tabel" -> default action "allow" in.
- op je eigen mailserver zet je onder services (SMTP) de poort erbij waar je ook op gaat luisteren.
- en het allerbelangrijkste in de firewall moet je op poort basis ook die inkomende poort vrij geven.

Dat is het.
Pagina: 1