[ETH] wandcontactdoos Ethernet aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik wil graag twee wandcontactdozen voor een ethernetverbinding aansluiten. De CAT5 kabels zijn al getrokken vanaf de router. Nu heb ik hier 1 opbouw- en 1 inbouwdoos liggen die aan de andere zijde van de twee kabels moeten komen. Zie foto's hieronder:

Opbouw: http://www.picserver.nl/v/5J0G611BH3F8

Inbouw: http://www.picserver.nl/v/E92O6J46F54Y

Op beide dozen staat aangegeven dat het een ISDN doos betreft. Bij de opbouw doos staat ISDN4 en bij de inbouwdoos ISDN7. Kan ik deze twee contactdozen wel gebruiken voor ethernet? Beide dozen hebben twee aansluitingen maar ik wil er maar 1 gebruiken per doos. De opbouw doos heeft aan de beschrijving te zien 4 schroefjes en de inbouwdoos 8 schroefjes. Heb ik de juiste doosjes of zal ik andere moeten gaan halen?

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen. ISDN dozen zijn niet te gebruiken voor ethernet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Over het algemeen kun je ISDN dozen NIET gebruiken om cat5 aan te sluiten voor netwerken. Meestal zijn de printjes voor ISDN gemaakt, waardoor je niet de juist connecties kunt maken. (is me een keer met kras en soldeerwerk wel gelukt....).

Advies.. Koop echte cat5 doosjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberpope op 03-08-2007 11:36 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Hmmm ok bedankt voor de info. Zowel bij de Gamma als de Praxis had men niets anders. Dan maar even naar een electronica winkel

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Karwei heeft ze vaak wel, van het merk Elro (roze verpakking=computer/utp, groene=telefoon/isdn als ik het me goed herinner).

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:33
karwei heeft ze inderdaad met schroef aansluitingen,

of je kijkt op een webshop als 1to0.nl die heeft ze ook en zeer redelijk geprijsd

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1