Truecrypt: schijf niet geformateerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo juist mijn Truecrypt ge-update van 4.1a naar 4.3a.

Wanneer ik mijn volume mount onder 4.3a krijg ik de volgende mededeling:

"Warning: this volume is encrypted with a legacy encryption algorithm.

All 64-bit-block encryption algorithms are deprecated. It will be possible to mount this volume using future versions of TC. However, there wil be no furhter enhancements to the implementations of these legacy encryption algorithms. We recommend that you create a new TC volume ecnrypte dwith a 128-bit-block encryption algorithm and move all files from this volume to the new volume."

Als ik dan naar de gemounte schijf wil gaan krijg ik de mededeling "Deze schijf in station X is niet geformatteerd. Wilt u de schijf formatteren?"

Het is een volume met een hidden volume. Het andere "gedeelte" (als je dat zo kunt zeggen) komt wel gewoon tevoorschijn.

Ik heb het geprobeerd met oudere versies van TC, 4.2a en 4.1, maar krijg hetzelfde resultaat.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Heb hier vandaag nog ff over gedacht, maar het his niet mogelijk om de ouder versie van TC te installeren, de schijf te decrypten, nieuwe versie installeren encrypten?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Goede vraag? Heb je wel een back-up gemaakt? Want daarmee kan je altijd situaties als deze voorkomen. Daarnaast kan je inderdaad anders even proberen met een oudere versie erin te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus met oudere versies geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde effect.
Als ik het bestand probeer te fixen mbv TC dan krijg ik te horen dat het gaat om een "RAW-bestandsysteem" en daarna sluit het venster zich.

Nu denk ik dat ik het zelf heb verkloot door iets nieuws in het "outer-volume" (de niet verborgen dus) te doen.
Toen ik namelijk zo net een nieuw volume maakte stond er dat het niet de bedoeling is dat je dit doet. Dit wist ik dus niet, heb één keer een volume gemaakt en dat is zo'n twee jaar geleden.
Iemand enig idee of het hidden volume nog te redden is?

En nee heb helaas geen backup :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Contact opnemen met TryCrypt support, maar je mag van het ergste uitgaan...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."