Toon posts:

Voeding Acer 135 aspire kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Als laptop leek heb ik een vraag m.b.t. de voeding. Ik heb hier een acer aspire 1350, waarvan de voeding niet meer werkt. De aansluiting lijkt doorgebrand cq. aangetast.

Mijn vraag:
1. Is de aansluiting voor de adapter (90 w adapter 19V/4.74A) makkelijk te verkrijgen?
2. Kan je laptops ook voeden via de usb aansluiting?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Welke aansluiting hebben we het hier over? Dat kleine ronde plugje wat in de laptop gaat, of de grote die vanuit het stopcontact in de voeding gaat.

Het kleine ronde plugje is redelijk makkelijk te vervangen, plugje is te koop bij haast iedere elektronicazaak. Kijk alleen wel even of je niet perongeluk de aansluiting van de laptop bedoelt die kapot is.

Nee je kan een laptop niet voeden via de USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1. ja, zie bijvoorbeeld ReplaceDirect. Niet goedkoop, wel goed.
2. nee

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:25:
Welke aansluiting hebben we het hier over? Dat kleine ronde plugje wat in de laptop gaat, of de grote die vanuit het stopcontact in de voeding gaat.

Nee je kan een laptop niet voeden via de USB poort.
Kleine (gele in dit geval) rondje plugje wat in de laptop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:26:
1. ja, zie bijvoorbeeld ReplaceDirect. Niet goedkoop, wel goed.
2. nee
Vergeef mijn ontwetendheid, maar welke is dan van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:30:
[...]
Vergeef mijn ontwetendheid, maar welke is dan van toepassing?
Heb je wel gekeken op die site? Je kunt op laptopmodel zoeken. Kom op, een beetje eigen inzet wordt hier wel van je verwacht :)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 03-08-2007 11:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:31:
[...]

Heb je wel gekeken op die site? Je kunt op laptopmodel zoeken.
Resultaten zijn oplader zelf, interne aansluiting in laptop wordt niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:31:
[...]
Resultaten zijn oplader zelf, interne aansluiting in laptop wordt niet weergegeven.
Bel ze even op dan. Of ga naar een electronicawinkel. Ik zou zelf niet gaan klooien met zo'n voeding en gewoon een nieuwe kopen. Een nieuwe laptop is duurder als je het repararen fout doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:05
Als je stroomadapter defect is kun je op de site die gambieter heeft opgegeven zoeken.
Als je echter de aansluiting in de laptop zoekt, daar waar de plug in gaat is het een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Bel ze even op dan. Of ga naar een electronicawinkel. Ik zou zelf niet gaan klooien met zo'n voeding en gewoon een nieuwe kopen. Een nieuwe laptop is duurder als je het repararen fout doet ;)
Contact al gehad met bedrijf X. Die meldt dat reparatie zeer prijzig is, dat weegt niet op tegen de leeftijd van de laptop. Zelf knutselen is dus het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blackhawk180 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:36:
Als je stroomadapter defect is kun je op de site die gambieter heeft opgegeven zoeken.
Als je echter de aansluiting in de laptop zoekt, daar waar de plug in gaat is het een ander verhaal
En dat verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:05
Verhaal: Zelf knutselen of laten repareren.
Zelf knutselen houdt in dat je moet uitzoeken wat er precies stuk is van de interne componenten.
laten repareren doet een ander het voor je, maar dat is over het algemeen errug kostbaar, zoals je zelf ook al aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10 14:59
die bedrijven zeggen zoveel, maar jij bent niet duidelijk bezig:

kijk, vanaf je voeding heb je een plugje dat je laptop ingaat is die kapot?????? dat is even zoeken wat + en - is en het is zo gemaakt

is de aansluiting in je laptop zelf kapot (dus waar je je voedingsconnector instopt) dan moet je hele laptop open en ben je ietsje verder van huis

edit: kdenk dat ik hem snap:

haal die connector van de kabel af, en strip de draadjes (ze moeten niet tegen elkaar aan komen) meet wat voor spanning er door gaat (kun je zien of de voeding zelf niet kapot is) en kijk wat + en - is. ga met de kapotte connector naar de winkel koop een nieuw kijk aan het tekentje op de laptop/ accu hoe die connector gesoldeert moet worden (kweet ook niet wat wat is maar het lijkt op een kogelgewricht:P) en soldeer het

[ Voor 39% gewijzigd door Speeddragon op 03-08-2007 15:08 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:43

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:23:
B
1. Is de aansluiting voor de adapter (90 w adapter 19V/4.74A) makkelijk te verkrijgen?
2. Kan je laptops ook voeden via de usb aansluiting?
Ik heb vorig jaar voor een laptop een voeding op ebay gekocht. Even het typenummer in de zoekbox invoeren. Was wel een engelse versie. Daar heb ik toen een nieuw snoer bij gekocht (samenkopen.net)

Totale kosten: E30,-

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Pagina: 1