Toon posts:

CPU fan spint al wanneer de voeding aangezet wordt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hen hier een pc met Asus p5gdc Antec kast en p4 3.0 Ghz.

Als ik de schakelaar van de voeding aanzet gaat de fan van de CPU al spinnen en het lampje voorop de systeemkast gaat ook al branden. Heb al in de bios gekeken bij power management, maar kan geen oplossing vinden. Eerder had ik geen last van dit euvel.

Iemand een idee?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Zit de aan-uit knop van de PC zelf vast of zijn de twee pinnetjes van de power-on op het moederbord doorverbonden?

Signatures zijn voor boomers.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit staat onder de opties bij power óf bij het wake-up verhaal.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:45:
Zit de aan-uit knop van de PC zelf vast of zijn de twee pinnetjes van de power-on op het moederbord doorverbonden?
De power knop is aangesloten op het MOBO

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:46:
Dit staat onder de opties bij power óf bij het wake-up verhaal.
Ik heb volgens mij de meeste opties in de bios al geprobeerd. Misschien dat je een specifieker kunt zijn in welke optie het dan zou moeten zijn.

Verwijderd

Ehh, wat maakt dit nou weer uit :S De motor van mijn auto gaat ook eerder lopen dan dat ik kan rijden d0h. Ik zie het nu van dit topic niet in.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Maar hij start toch ook niet als je de deur open doet? O-)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
battler schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:00:
Maar hij start toch ook niet als je de deur open doet? O-)
Dat zou handig zijn zeg!

Het kan een paar dingen zijn:
- Je power knop voor op je kast blijft hangen
- Onder power management staat power outtage (of iets dergelijks) op: restore previous state of Power on.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:57:
Ehh, wat maakt dit nou weer uit :S De motor van mijn auto gaat ook eerder lopen dan dat ik kan rijden d0h. Ik zie het nu van dit topic niet in.
tsjonge wat een reactie! 8)7
1. Het is toch irritant dat je de hele tijd achter je pc moet kruipen om met behulp van de AC schakelaar je pc aan en uit moet zetten.

2.ALs je dat dus niet doet blijft dus 24hr per dag mijn cpu fan spinnen. Betaal jij mijn energierekening?

3. een pc moet gewoon helemaal uit en aan gaan met de powerknop aan de voorkant!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:56:
[...]
Ik heb volgens mij de meeste opties in de bios al geprobeerd. Misschien dat je een specifieker kunt zijn in welke optie het dan zou moeten zijn.
Bij de meeste MB's staat in het BIOS een optie APM waar je dit kunt instellen. Resume on powerloss heet het dacht ik.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:06:
3. een pc moet gewoon helemaal uit en aan gaan met de powerknop aan de voorkant!
En dat doet hij niet. Als je je pc helemaal uit wilt hebben zul je de schakelaar achterop de voeding moeten gebruiken, of de stekker uit het stopcontact halen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check even de ATX spec (in korte, leesbare vorm te vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/ATX ) - wat je hier wilt is _NIET_ waar ATX voedingen voor ontworpen zijn. Zie de AT specs voor als je dat wel wilt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

En dat doet hij niet. Als je je pc helemaal uit wilt hebben zul je de schakelaar achterop de voeding moeten gebruiken, of de stekker uit het stopcontact halen.
een nuancering in mijn punt: de pc mag wel op 220 blijven staan. Maar alle componenten moeten uitgeschakeld worden! Het is me overigens nog steeds niet gelukt om met de kop aan de voorkant de pc uit te zetten.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:26:
[...]

een nuancering in mijn punt: de pc mag wel op 220 blijven staan. Maar alle componenten moeten uitgeschakeld worden! Het is me overigens nog steeds niet gelukt om met de kop aan de voorkant de pc uit te zetten.
Probeer eens de knop 5 seconden ingedrukt te houden?

Kijk eens in je power-options in Windows (je gebruikt Windows toch?). Daar staat ergens een optie wat er moet gebeuren als je die knop in drukt. Uit, stand-by, 'vraag me wat ik wil', enz...

Happy Blessings <3

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

RedSoniq schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:31:
[...]

Probeer eens de knop 5 seconden ingedrukt te houden?

Kijk eens in je power-options in Windows (je gebruikt Windows toch?). Daar staat ergens een optie wat er moet gebeuren als je die knop in drukt. Uit, stand-by, 'vraag me wat ik wil', enz...
het is soms ook 10 seconden... en inderdaad, powermanagement in wind00s, apm (advanced power management) uitzetten.

ff voor de duidelijkheid, als je de stekker in het contact stopt, gaat de pc dan aan (beeld op het scherm etc.) of doet het ding voor de rest niets, behoudens het aangaan van de cpu-fan.

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:26:
[...]

Houdt er rekening mee dat je altijd een 5V standby spanning zult hebben, dus niet alle componenten worden uitgezet.

Hoe heb je je powermanagement nu geconfigged in de bios?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb dat ook, als ik het netstroom aansluit gaan de fans hele even draaien. :) Niks aan de hand is asus eigen.

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:38:
Ik heb dat ook, als ik het netstroom aansluit gaan de fans hele even draaien. :) Niks aan de hand is asus eigen.
bij niet even, ze blijven de hele tijd aan. en volgens mij is het ook niet goed dat het lampje aan de voorkant de hele tijd aan is.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

het is soms ook 10 seconden... en inderdaad, powermanagement in wind00s, apm (advanced power management) uitzetten.

ff voor de duidelijkheid, als je de stekker in het contact stopt, gaat de pc dan aan (beeld op het scherm etc.) of doet het ding voor de rest niets, behoudens het aangaan van de cpu-fan.
deze optie ken ik wel, maar voordat windows wordt gestart of opgestart is, daar gaat het om.

Zodra ik de stekker in het stopcontact steek en de PSU schakelaar omzet gaat de CPU fan spinnen en gaan de lampjes voorop mijn systeemkast aan.

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
En het moederbord maakt nergens kontact met de kast ofzo,of er zit ergens een vijs onder die vergeten is? :7

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Pagina: 1