Draadloos verbinden met domein

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228170

Topicstarter
Sehr geerte damen und herren,

Ik heb even een vraagje, want ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een SBS2003 met DHCP en de hele rattaplan. Aan de server zit een linksys routertje die de draadloze verbinding verzorgd voor de laptops.

Maarrrrrr....

Als laptops worden opgestart maakt de laptop pas verbinding met een draadloos netwerk nadat een van de gebruikers is aangemeld.
Om aan te melden moet ik op het netwerk zitten...

Voel je mn probleem aankomen?

Bij aanmelden geeft de laptop inderdaad aan "kan niet aanmelden op het domein omdat deze niet beschikbaar is." Lijkt me logisch omdat de draadloze netverbinding nog niet gemaakt is.

Hoe zouden jullie sysadmins dit puntje aanpakken? ofwel: hoe krijg ik de WLAN verbinding al verbonden voordat het Ctrl+Alt+DEL scherm verschijnt?

Groeten

Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
Wat je kunt doen is de software voor je Wifi kaartje uitschakelen en het windows laten regelen (Windows Zero Configuration Service; die is al geladen voordat het inlog scherm er staat). Wel even instellen dat alleen op die AP/SSID aangemeld moet worden zodat ie niet elk beschikbaar netwerk afstruind.

Zo heb ik het tenminste met de laptop van mijn vrouw gedaan. Die kan nu goed inloggen op ons domein.

Of je zou kunnen proberen om je Wifi tool te laten draaien als service. Er zijn wel wat tools te vinden om executables te laten draaien als service

Ps. laat die groeten maar achterwegen; onnodige ruimte verspilling (zie FAQ)

[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 03-08-2007 10:46 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228170

Topicstarter
Wanneer ik de verbinding via zero config draai geeft ie nog steeds dezelfde fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05 07:23
In je GPO kan je instellen ""always wait for the network at computer startup and logon"'

Admin,templetes/system /logon

Als het goed zet de computer eerst de draadloze verbinding op voor het ctrl alt del scherm komt

Dit was voor mij ook de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
wat eventueel ook kan, maar niet de schoonste oplossing, eerst 1 maal inloggen met draadnetwerk, windows onthoud immers profielen, daarna kun je gewoon draadloos gebruiken. Tijdens het uitloggen gaat het synchroniseren met de server prima.