Ergens ver weg is besloten dat we geen hibernate meer mogen gebruiken en als vervanger wordt OpenJPA opgedrongen. 
Echter heb ik nu problemen om het werkend te krijgen. De persistent classes worden build-time ge-enhanced en in de unit tests werken ze prima. Als ik mijn Tomcat context (die gebruik maakt van die classes) probeer te starten begint Spring te klagen, en wel het volgende:
Error creating bean with name 'entityManagerFactory'
Cannot apply class transformer without LoadTimeWeaver specified
En dat snap ik niet helemaal. Aangezien de classes al enhanced zijn, zouden er geen problemen moeten zijn (dacht ik).In de Spring reference kwam ik een verhaal tegen over agents, classloaders en loadtime weaving:
Heeft iemand enig idee?
p.s. Ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met Spring / JPA. Elke keer als ik denk dat ik het snap, blijkt het toch net weer anders te werken..
Echter heb ik nu problemen om het werkend te krijgen. De persistent classes worden build-time ge-enhanced en in de unit tests werken ze prima. Als ik mijn Tomcat context (die gebruik maakt van die classes) probeer te starten begint Spring te klagen, en wel het volgende:
Error creating bean with name 'entityManagerFactory'
Cannot apply class transformer without LoadTimeWeaver specified
En dat snap ik niet helemaal. Aangezien de classes al enhanced zijn, zouden er geen problemen moeten zijn (dacht ik).In de Spring reference kwam ik een verhaal tegen over agents, classloaders en loadtime weaving:
Het spreekt elkaar nogal tegen. Ik krijg foutmeldingen over de LoadTimeWeaver, maar de Spring reference roept dat het niet nodig isWhen is load time weaving required?
Not all JPA providers impose the need of a JDK agent (Hibernate being an example). If your provider does not require an agent or you have other alternatives (for example applying enhancements at build time through a custom compiler or an ant task) the load time weaver should not be used.
Heeft iemand enig idee?
p.s. Ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met Spring / JPA. Elke keer als ik denk dat ik het snap, blijkt het toch net weer anders te werken..
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.