[Camstudio], resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Om te beginnen weet ik niet goed waar ik dit topic moet plaatsen.

Het probleem is als volgt. Ik maak voor het bedrijf waar ik voor werk uitleg filmpjes met het software pakket camstudio. Deze filmpjes neem ik op op resolutie 1024*768. Speel ik deze vervolgens of in internet explorer dan komt het niet op volledig scherm ivm balk. Zet ik deze op fullscreen, en de balk automatisch laten verdwijnen dan past het er nog niet op.
Op een lagere resolutie opnemen is geen optie ivm het wegvallen van een gedeelte van de applicatie.
Nu is mijn vraag eigelijk, Camstudio kan avi's maken en SWF file's. Ik maak gebruik van swf ivm de snelheid. Deze file en een html file slaat hij op. Kan ik de resolutie bv automatisch laten veranderen bij het klikken van deze html file?bv 1280*1024. Maar bedenk me net dat we werken met een remote desktop omgeving, en deze sessie de resolutie neemt van de pc, dus dat gaat al niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het is mij volkomen onduidelijk waarom je de filmpjes niet gewoon kunt opnemen in de resolutie die je nodig hebt, maar met officesuites heeft het iig niets van doen.
-->CSA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• kromme

kromme

Topicstarter
De filmjes kan ik juist wel opnemen op 1024*768 , maar dit is de resolutie van het scherm van de gebruikers. Door de balken van de browser enz valt een gedeelte van de film weg.

• kromme

kromme

Topicstarter
Klein kickje*

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 11:30
je kan het toch opnemen op 1024*768, en daarna de .avi croppen naar een formaat dat wél in de browser past?

of anders een fullscreen pop-up?

• kromme

kromme

Topicstarter
Zoals al vermeld maak ik gebruik van SWF files ivm met de snelheid op het netwerk.(TErminal service based). En als ik ze opneem op 1024*768 dan krijg ik niet alles op het beeldscherm ivm de balken enz. Opnemen op 800*600 is weer te klein en krijg ik in mijn werkbureaublad balken(dit door terminal service).

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
Gewoon een breedte en hoogte meegeven in je html bestand.

1000 bij 600 ofzo. Dan wordt je filmpje ietsjes samengeduwd, maar ik denk dat alles nog gewoon leesbaar is.

• kromme

kromme

Topicstarter
Gamepie56 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:29:
Gewoon een breedte en hoogte meegeven in je html bestand.

1000 bij 600 ofzo. Dan wordt je filmpje ietsjes samengeduwd, maar ik denk dat alles nog gewoon leesbaar is.
Heb het net getest, het is niet meer leesbaar. Veel strepen erdoor.
Heeft iemand misschien een ander idee bij het maken van een Learning filmpje. Of iets die weg op...

Pagina: 1