Logitech G9 3200 dpi Mouse

Pagina: 1
Acties:
  • 3.437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk een nieuwe :)

Van HWI site:
Logitech heeft twee nieuwe producten in haar assortiment speciaal gericht op gamers geïntroduceerd. Het gaat hier om een vernieuwde versie van Logitech's G15 toetsenbord en een nieuwe muis die onder de naam G9 op de markt zal verschijnen.

Logitech G9 Laser Mouse

De Logitech G9 Laser Mouse is zoals de naam al doet vermoeden uitgerust met een laser en biedt gamers een aantal opties om de muis aan te passen. De met draad uitgevoerde G9 beschikt over verwisselbare handgrepen en onboard geheugen voor het opslaan van profielen. Standaard wordt de muis geleverd met een Wide-Load en een Precision handgreep, waarbij de Wide-Load variant een vollere vorm heeft en zachter aanvoelt. De Precision handgreep is extra compact en moet voor een betere precisie zorgen. Naar verwachting komt Logitech later met nog meer handgrepen op de markt. Via Logitech's SetPoint software is het mogelijk om diverse profielen aan te maken voor de G9. Deze profielen worden opgeslagen in het onboard geheugen en kunnen bediend worden middels een knop aan de onderzijde van de muis. Per profiel kan ook een kleur voor de LED-verlichting ingesteld worden, zo zal de verlichting veranderen wanneer er een ander profiel gekozen wordt.

Daarnaast is het mogelijk om on-the-fly de resolutie tussen 200 en 3200 dpi te veranderen, waarbij ook de LED-verlichting meeveranderd. Net als bij de G5 is het ook mogelijk om het gewicht van de muis aan te passen. De muis is met behulp van vier aanvullende gewichten in totaal 28 gram te verzwaren. Bij de muis worden acht gewichten geleverd, er zijn er slechts vier tegelijk te gebruiken. De G9 beschikt tevens over een LED-schermpje en een MicroGear Precision Scroll Wheel, die ook te vinden is op de Logitech MX Revolution. Het scrollwheel kan middels een knop aan de onderzijde van de muis ingesteld worden op de 'klik' scrollmodus.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/415/jpg/3018.1.0.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/416/jpg/3020.1.0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/416/jpg/3023.1.0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/416/jpg/3025.1.0.jpg

Prestaties
Verwisselbare covers: Gebruik de meegeleverde XL- en Precisie-covers om de perfecte pasvorm voor jouw gamingstijl te verkrijgen. De satijnen structuur en vollere vorm van de XL-cover bieden extra comfort. De DryGrip-technologie plus compacte vorm van de Precisie-cover geven je bovendien een ongeëvenaard vingertoppengevoel.
3200dpi-lasermotor met full-Speed USB: Verkrijg snelheid en nauwkeurigheid zonder compromissen van een hoogwaardige gaming-lasermotor — plus directe cursorreacties met full-speed USB (tot 1000 rapporten/seconde).
Neem je game-instellingen mee: Neem je persoonlijke muisvoorkeuren met je mee. De G9 slaat muisinstellingen in het ingebouwde geheugen op — bewaar tot 5 profielen (inclusief toetsenbordmacro's, dpi-instellingen en led-kleur) in de muis en speel op jouw manier — zonder extra software-installatie* — op elke computer.

Bediening
MicroGear™-precisiescrollwiel: Gebruik Logitech's exclusieve MicroGear™-scrolltechnologie voor nauwkeurig kliksgewijs scrollen — perfect voor snelle wapenselectie. Of schakel tussen modi voor wrijvingsvrij, supersnel scrollen.
Aanpasbare gevoeligheid: Schakel van pixelprecies richten naar pijlsnelle bewegingen, zonder de actie te pauzeren. De G9 biedt onmiddellijke toegang tot meerdere gevoeligheidsniveaus tussen 200 dpi en 3200 dpi, vóór stuurprogramma-installatie.
Systeem voor gewichtaanpassing: Heb je liever een zwaardere of lichtere muis? Gebruik de cartridge met gewichten en tot 28g in metalen gewichtjes om je G9 precies de juiste feel te geven.
Polytetrafluoroethyleen voetjes: Supergladde voetjes glijden moeiteloos over vrijwel elk oppervlak.

Comfort en gemak
Led-display met aanpasbare kleur: Een led-kleurendisplay geeft de huidige gevoeligheids- en profielinstellingen weer. Je kunt uit honderden kleuren kiezen om de led-kleurendisplay een eigen tintje te geven.
Meer coverstijlen: Verwissel je cover voor een nieuw uiterlijk en een andere grip. Naast de meegeleverde XL- en Precisie-covers zijn er ook andere coverstijlen verkrijgbaar

Systeemvereisten
Windows® XP, Windows® Vista™
USB-poort
Specificaties
Tracking
Resolutie: 200–3200 dpi (door gebruiker selecteerbaar)
Beeldverwerking: 6,4 megapixels/seconde
Maximumversnelling: 20 g
Maximumsnelheid: 45–165 cm/seconde (afhankelijk van oppervlak)
Reactievermogen
USB-gegevensindeling: 16 bits/as
USB-rapportagesnelheid: Tot 1000 rapporten/seconde
Slaapmodus: Uitgeschakeld
Glijden
Dynamische wrijvingscoëfficiënt (µk): .09**
Statische wrijvingscoëfficiënt (µs): .14**
Aanpassingsgewicht: tot 28 g
Duurzaamheid
Muisknoppen (links/rechts): 8 miljoen klikken
Muisvoetjes: 250 km

Pakketinhoud
Logitech® G9 Laser Mouse
XL- en Precisie-covers
Cartridge met aanpasbare gewichten
Aanpassingsgewichten en doos
Handleiding
3 jaar garantie

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05

BioHazard

*\o/*

Wtf is dat voor blokkendoos ineens. Geen Logitech voor mij dus dit keer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat moet die gaan kosten...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

100 Euro, volgens de site van Logitech.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/vernieuwdeg15_550.jpg
De vernieuwde G15, volgens HWI.

[ Voor 59% gewijzigd door BioHazard op 03-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Doublepost... :X

[ Voor 96% gewijzigd door BioHazard op 03-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Hij lijkt minder bol dan vorige logitech muizen, meer razer vorm. Dat zie ik wel zitten eigenlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nu vernieuwd aan de G15 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:11:
Wat is er nu vernieuwd aan de G15 ?
Andere backlightkleur en paar andere toetsen bovenin, zo te zien (heb zelf een 'oude' G15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoelJewel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:13:
[...]

Andere backlightkleur en paar andere toetsen bovenin, zo te zien (heb zelf een 'oude' G15).
Heb zelf ook de oude maar niet interessant genoeg dus om in te ruilen .......

Logitech G15 Gaming Keyboard

Logitech heeft tevens het G15 toetsenbord vernieuwd. Deze beschikt nog steeds over een LCD-scherm, welke ondersteuning biedt aan steeds meer games. Het nieuwe toetsenbord beschikt over zes programmeerbare macro toetsen met drie verschillende modi per toets. De eerste G15 had er drie keer zoveel, de vernieuwde variant is dan ook een stuk compacter gemaakt. Er zijn nog steeds twee ingebouwde USB-poorten aanwezig en het toetsenbord beschikt ook over backlight verlichting voor de toetsen. Daarnaast is het mogelijk om de Windows-toetsen middels een schakelaar uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Damm idd geen logitech meer voor mij dan.. MXseries zijn mooi, maar ben nog blij met mijn mx510. G5 is niet echt een verbetering(in theorie wel, maar praktijk niet)

MX500 is 'overgeclockt' zelfs de beste dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 17:34
P5ycho schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:40:
Hij lijkt minder bol dan vorige logitech muizen, meer razer vorm. Dat zie ik wel zitten eigenlijk.
Het doet mij meer denken aan die mislukte Creative Fatil1ty Mouse dan aan een Razer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm G15 ziet er super uit! >:)

Maar de G9... :| Lijkt wel een muis uit de jaren 90' (qua design dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
het is een designer muis, zal goed staan op mijn buro :D maar ben zolang nog tevreden met mijn G7 die nu nog leefd... hoor en lees steeds vaker dat er een kapot is :(

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Mijn parkieten zijn bijna door de draad van mn copperhead heen, zo te zien heeft de G9 een 'stoffen' draad?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48
P5ycho schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:15:
Mijn parkieten zijn bijna door de draad van mn copperhead heen, zo te zien heeft de G9 een 'stoffen' draad?
Dat had de g5 al hoor.
Verder ziet die G15 er wel :9~ uit.

Jammer dat ik de oude al heb, ga er geen nieuwe voor kopen iig.

Ze kunnen hem mijn inziens beter de G13 noemen.
G11 tobo met g15 lcd schermpje

[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 04-08-2007 15:44 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn de vernieuwde G15 zit er echt mooi uit :)

En ik ben wel benieuwd naar de G9.. Maar eens wachten op de eerste reviews en dan naar de lokale computerboer want ik ben benieuwd of dat ding lekker in mn hand ligt

Heb toch een nieuwe muis nodig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik kwam de nieuwe Logitech producten tegen en ging ze vergelijken met mijn huidige:

Ik heb nu een Logitech "Versie 1" G15
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/122/jpg/607.1.0.jpg
en ik vergeleek hem met de Logitech "Versie 2" G15
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/535/jpg/4715.1.0.jpg

De "verbeteringen" van de nieuwe Logitech G15 zijn:
  • Oranje LEDs (Persoonlijk vind ik blauwe LEDs mooier.)
  • Schermpje is niet meer inklapbaar maar vast aan het toetsenbord (Dus sneller beschadigd en je kan het niet meer wegklappen wanneer je er last van hebt.)
  • 6 programmeerbare G-toetsen, dus meer ruimte (Ik heb liever meer G-toetsen dan meer ruimte.)
  • Nieuwe plaats voor de media toetsen (Als je het schermpje op de plek zet waar eerst de media toetsen zaten is dat wel nodig.)
  • Gerestylede toetsen voor media, Macro, Gameswitch en Licht (dit vind ik wel erg mooi :9~.)
  • Kleiner LCD scherm (:o Dit vind ik geen verbetering!)
  • 2 "Gaten" bovenin zijn weg (Deze vond ik zo handig om dingen zoals tekstblaadjes in te zetten!)
De nieuwe G15 is voor mij dus geen verbetering.

Laten we eens kijken naar die nieuwe G9 muis:

Ik heb nu een Logitech "Versie 2" G5
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/414/jpg/3010.1.0.jpg
en ik vergeleek hem met de Logitech G9
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/416/jpg/3020.1.0.jpg

De "verbeteringen" van de de Logitech G9 zijn:
  • Verwisselbare covers (Kan handig zijn, maar voor mij ligt de G5 precies goed in de hand en heb geen andere covers nodig.)
  • Onboard geheugen voor het opslaan van profielen (Je hebt altijd Setpoint nodig om de instellingen erop te zetten of te veranderen, het is ook alleen handig wanneer je je muis voor meerdere computers wilt gebruiken.)
  • MicroGear™-precisiescrollwiel (Ik weet niet of dit zo veel beter is, ik kan makkelijk met een normaal scrollwiel overweg.)
  • On the fly tussen 200 dpi en 3200 dpi wisselen (De G5 kan dit ook, maar dan tussen de 400 en de 2000 DPI, 400 is voor mij al te langzaam en 2000 DPI te snel. Wanneer ik de G9 had, dan zou ik nooit boven de 2000 DPI, of onder de 400 DPI gaan.)
  • De muis tot 28g met 4 gewichtjes zwaarder maken (De G5 kan dit ook, maar dan met 8 gewichtjes tot 32 gram extra.)
  • Polytetrafluoroethyleen voetjes (Erg goed, maar heeft de G5 ook.)
  • LED-display met aanpasbare kleur (Leuk maar niet zo functioneel, je kijkt vaker naar je scherm dan naar je muis)
  • Meer coverstijlen te koop (Handig, maar kost geld.)
  • Nieuw uiterlijk (Ik vind hem persoonlijk er niet uit zien)
CONCLUSIE:

De nieuwe producten van Logitech zijn goed, maar doen het voor mij niet boven de oude producten.

[ Voor 43% gewijzigd door philotra op 05-08-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook niet upgraden als ik jou was, beetje nutteloos, maar ik vind de nieuwe G15 wel mooier als de oude, en ben erg benieuwd naar de nieuwe G9

wel mooi gedaan die afbeeldingen als vergelijking! 8) iets voor de TS? :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:58:
ik zou ook niet upgraden als ik jou was, beetje nutteloos, maar ik vind de nieuwe G15 wel mooier als de oude, en ben erg benieuwd naar de nieuwe G9

wel mooi gedaan die afbeeldingen als vergelijking! 8) iets voor de TS? :9
Dankjewel, ik heb intussen de vorige post wat uitgebreid. misschien een beetje stomme vraag, maar wat is de TS?

EDIT: Ik heb het antwoord volgens mij al gevonden: het is een Topicstart. Goed idee trouwens, ik ga het meteen doen!

[ Voor 106% gewijzigd door philotra op 05-08-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 15:35
Wow ....dat wordt een superding die G9 ... jongens geef maar toe dat dit een gave muis is. De oude G5 ziet er gelijk niet meer uit :P

Toetsenbord vind ik helemaal nix. Nutteloos ding... maar de nieuwe ziet er wel 20x beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Vind het maar een lelijk ding en ziet er ook niet uit alsof ie lekker in je hand valt. Ik blijf lekker bij mijn Revolution, die heeft het goede gewicht dus geen gekloot met gewichten en als de snelheid en nauwkeurigheid bij jou steeds anders moet dan kan dat ook in de meeste games, gewoon een kwestie van goed instellen, kost minder tijd dan de hele tijd profielen maken met setpoint. Wat trouwens bij elke Logitech muis die ik heb gehad (6 stuks sinds ze dat gebruiken) wel een probleem had. En daarnaast ziet de Revolution er ook nog eens 10 keer beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Doet me denken aan de ouderwetse Atari muis.. dit ziet er toch niet uit? Geen G9 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 15:46
Qua foto misschien nie, maar een foto is ook niet altijd conform de werkelijkheid.
Eerst eens vasthouden voor ik een oordeel er over vel. De kleur is wel mooi ipv die kermiskleuren van de g5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:07
Als deze de vorm en gewicht had gehad van de mx500/510/518 had ik hem zeker weten gekocht. Dat gewichten veranderen is een gaar iets aan de G5 (en dus ook aan de G9) vind ik zelf. Lasertechnologie is tot nu toe ook minder precies gebleken dan optische muizen. Ben wel benieuwd of het nu wél beter is. Verder is het zo dat de razer deathadder beter is dan de mx500 @ 1000Hz (kijk maar op esreality). In de test voor de deathadder uit was was de mx500 idd het beste, maar nadat de deathadder uit kwam hebben ze de test dus bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt benieuwd hoe deze presteert t.o.v de andere (laser)muizen..
abort_ schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:47:
Als deze de vorm en gewicht had gehad van de mx500/510/518 had ik hem zeker weten gekocht. Dat gewichten veranderen is een gaar iets aan de G5 (en dus ook aan de G9) vind ik zelf. Lasertechnologie is tot nu toe ook minder precies gebleken dan optische muizen. Ben wel benieuwd of het nu wél beter is. Verder is het zo dat de razer deathadder beter is dan de mx500 @ 1000Hz (kijk maar op esreality). In de test voor de deathadder uit was was de mx500 idd het beste, maar nadat de deathadder uit kwam hebben ze de test dus bijgewerkt.
Geef even een link dan, ik heb net gekeken en zag de mx500 nog steeds bovenaan staan hoor 8)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
abort_ schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:47:
Deathadder is een "boutmuis" .... eerst 20 updates doen voordat het een beetje normaal werkt... drivers zijn helemaal rommel.... en de muis zelf rammelt aan alle kanten.. razer heeft nog nooit een goede muis kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
RoaDHouse schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:22:
[...]

Deathadder is een "boutmuis" .... eerst 20 updates doen voordat het een beetje normaal werkt... drivers zijn helemaal rommel.... en de muis zelf rammelt aan alle kanten.. razer heeft nog nooit een goede muis kunnen maken.
nou denk dat dat wel erg persoonlijk is hoor...
heb zelf ook nog nooit een Razer gehad, maar vind mijn G5 nou ook niet echt geweldig...
een vriend van mij heeft de G5 ook weggedaan voor een Copperhead, en daar is ie wel tevreden mee
is dus persoonlijk denk ik...G5 heeft ook zo z'n nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Thrills33ka schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 03:13:
[...]

nou denk dat dat wel erg persoonlijk is hoor...
heb zelf ook nog nooit een Razer gehad, maar vind mijn G5 nou ook niet echt geweldig...
een vriend van mij heeft de G5 ook weggedaan voor een Copperhead, en daar is ie wel tevreden mee
is dus persoonlijk denk ik...G5 heeft ook zo z'n nadelen
De G5 heb ik nooit gehad ... maar de MX_518 wel .... zeer tevreden mee.
Natuurlijk zijn dingen persoonlijk .... maar hier zitten ze al te zeuren voor uberhaupt de muis op de markt is .....

Wacht gewoon af dat ie te koop is.....

De grootste zeurders hiero ... staan als eerste bij de winkel straks :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoaDHouse op 06-08-2007 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
RoaDHouse schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 03:45:
[...]

De G5 heb ik nooit gehad ... maar de MX_518 wel .... zeer tevreden mee.
Natuurlijk zijn dingen persoonlijk .... maar hier zitten ze al te zeuren voor uberhaupt de muis op de markt is .....

Wacht gewoon af dat ie te koop is.....

De grootste zeurders hiero ... staan als eerste bij de winkel straks :)
ben ook wel benieuwd...alleen beetje vreemde toetsindeling en vreemde vorm...
de G5 oogt dan een stuk ergonomischer enz.
de MX518 heeft wel weer een lekker scrollwiel...de MX510 heb ik zelf ook nog. altijd tevreden mee geweest...toch heeft de G5 wel enkele verbeteringen zoals de muisdraad die van stof is (minder weerstand bij muisbeweging) en de voetjes zijn een stuk gladder aan de onderkant...
had eigelijk gehoopt op een soort combinatie van de G5 met de MX518 met de goeie dingen van beiden muizen. de precisie en scrollwiel van de 518 dus en de voetjes en muisdraad van de G5
btw vraag ik me ook af: Wat moet je in godsnaam met 3200 dpi???
ik kan met 2000 dpi nog nauwelijks iets uitrichten (tenzij je de sens op 0.1 zet), en zelfs dan is het vervelend werken in de menu's enz...moet er niet aan denken met 3200 dpi, dat moet toch pure ergernis zijn? denk dat 1000-1500 dpi toch wel meer dan zat is

[ Voor 17% gewijzigd door SuX DeLuXe op 06-08-2007 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 03:51:
[...]

ben ook wel benieuwd...alleen beetje vreemde toetsindeling en vreemde vorm...
de G5 oogt dan een stuk ergonomischer enz.
de MX518 heeft wel weer een lekker scrollwiel...de MX510 heb ik zelf ook nog. altijd tevreden mee geweest...toch heeft de G5 wel enkele verbeteringen zoals de muisdraad die van stof is (minder weerstand bij muisbeweging) en de voetjes zijn een stuk gladder aan de onderkant...
had eigelijk gehoopt op een soort combinatie van de G5 met de MX518 met de goeie dingen van beiden muizen. de precisie en scrollwiel van de 518 dus en de voetjes en muisdraad van de G5
btw vraag ik me ook af: Wat moet je in godsnaam met 3200 dpi???
ik kan met 2000 dpi nog nauwelijks iets uitrichten (tenzij je de sens op 0.1 zet), en zelfs dan is het vervelend werken in de menu's enz...moet er niet aan denken met 3200 dpi, dat moet toch pure ergernis zijn? denk dat 1000-1500 dpi toch wel meer dan zat is
Die DPI race van tegenwoordig vind ik ook nogal onzin, alleen uit marketingoogpunt lijkt me. Maarja, je kunt altijd op een lager DPI instellen dus dat is niet echt het probleem. Ik ben heel benieuwd hoe deze muis presteert ten opzichte van de andere laser en optische muizen. De lasermuizen kwamen namelijk niet echt goed uit die grote muizentest van ESReality. Nog geen enkele review heb ik kunnen vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 15:48

rCk

Eerder in dit topic zei iemand dat ie meer op een razer lijkt. No way man, oh my god. Dit ding ziet er niet uit, de razers zijn mooi slank en lang, dit is een raar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
rCk schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:56:
Eerder in dit topic zei iemand dat ie meer op een razer lijkt. No way man, oh my god. Dit ding ziet er niet uit, de razers zijn mooi slank en lang, dit is een raar ding.
Een razer ziet er niet uit..... en is nog gammel ook.... gelukkig lijkt deze niet op een razer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
btw een hele slechte plek om die 2 dpi knopjes onder de linkermuisknop te plaatsen...
als je daar je vinger op legt, wat je dus constant doet eigelijk dan zul je vaak genoeg per ongeluk 1 van die 2 knopjes indrukken waardoor dus je dpi wordt veranderd... 8)7
die dpi knopjes zitten toch veel beter in het midden, of nog beter ONDER de muis...
maargoed ik heb me een Logitech G5 V2 besteld, en daar ga ik het voorlopig mee doen ook. volgens mij is deze indeling van de G9 helemaal niet fijn, misschien is de vorm wel beter maar de indeling zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Volgens mij is het maar een klein muisje :)

( en dan krijg ik "kramp" in de handjes en daar heb ik geen zin in )

http://blog.pcnews.ro/2007/08/05/logitech-g9/

[ Voor 28% gewijzigd door RoaDHouse op 12-08-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

Denken jullie dat er ook, na de nieuwe muis en het nieuwe toetsenbord, dat er ook een nieuwe speakerset komt? (Ik ben van plan binnenkort de Z-5500 te gaan kopen, maar wanneer er een nieuwe set komt wil ik wel even wachten)

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-07 23:23
RoaDHouse schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 03:41:
[...]

Een razer ziet er niet uit..... en is nog gammel ook.... gelukkig lijkt deze niet op een razer :)
Razer gammel?
Ooit wel eens een razer muis gehad?
de oude boomslangs en de viper waren misschien niet van top kwaliteit maar de huidige muizen van razer zijn echt top (net als het toetsenbord trouwens, alleen een beetje duur).
niks gammel, en dat de razer er niet uitziet is puur je eigen smaak. ik vind hem prachtig.

ik zie zojuist dat razer ook weer een nieuwe muis gaat lanceren, de lachesis:
http://www.bringerofsilentdeath.com/

ik vind hem niet echt mooi maar ik zou hem graag eens willen uitproberen. de specs zijn (zoals gewoonlijk bij de huidige muizen) erg goed.
on the fly sensitive, genoeg (of teveel) DPI, onboard geheugen, aanpasbaar gewicht, etc.

• RoaDHouse
Ik heb 2 razers gehad.... Boomslang2000 en de Deathadder.

Allebei waren ze binnen een dag kapot :) ..... gammel dus :)

Niet alleen dat ... maar de drivers zijn ook waardeloos. En dat is echt geen toeval ... lees maar op ESreality...

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-07 05:51
Thrills33ka schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:05:
btw een hele slechte plek om die 2 dpi knopjes onder de linkermuisknop te plaatsen...
als je daar je vinger op legt, wat je dus constant doet eigelijk dan zul je vaak genoeg per ongeluk 1 van die 2 knopjes indrukken waardoor dus je dpi wordt veranderd... 8)7
die dpi knopjes zitten toch veel beter in het midden, of nog beter ONDER de muis...
maargoed ik heb me een Logitech G5 V2 besteld, en daar ga ik het voorlopig mee doen ook. volgens mij is deze indeling van de G9 helemaal niet fijn, misschien is de vorm wel beter maar de indeling zuigt
Het heeft soms nut om in-game je dpi te wijzigen om sneller je turret achtig schiet ding te draaien bijv.
En met een beetje motoriek kun je toevallig triggeren wel voorkomen.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
EnderQ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:50:
[...]

Het heeft soms nut om in-game je dpi te wijzigen om sneller je turret achtig schiet ding te draaien bijv.
En met een beetje motoriek kun je toevallig triggeren wel voorkomen.
Ben het met Thrills33ka eens. Dat is echt de meeste waardelose plaats voor die knopjes.
En het filmpje die RoaDHouse gepost heeft, beaamd dat ook. Je drukt die knopjes niet lekker soepel even tijdens een game in. Je zult de game al moeten pauzeren ofzo om je zelf de tijd te geven.
Waarom niet aan de zijkant van de muis? Nou moet ik zeggen dat ik de muis voor de rest überhaupt niks vind. Verwisselbare muiscovers? |:( Ik heb nog geen muis in mijn handen gehad waarbij ik dacht; go ik wou dat ik een ander cover om heen kon doen. Nee, logitech schiet met deze muis de realiteit voorbij door zijn gimmick gehalte. Maar ja, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ok .... ik heb de G9 nu een week. Overgestapt van MX_518 ( bijna 3 jaar mee ge-gamed )

Om te beginnen: Het is een "beauty" om te zien ( MX_518 lijkt opeens oud )

1. Software is super ( werkt ook perfect )
2. Ligt enorm lekker in de hand ( gebruik de brede grip )
3. Alles voelt enorm degelijk
4. De laser werkt zeer strak ( bij langzame en snelle bewegingen )

Het gewicht van de muis is ongeveer hetzelfde als de MX_518.

De scroll werkt ook heerlijk... dit is eigenlijk een must voor elke muis :)

Tot nu toe geen enkel probleem met de G9 ..... ik dacht in het begin dat het maar een klein muisje was :) maar hij is groter dan je denkt.

m.a.w. voor mij is het weer een stap vooruit in de muizenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Thrills33ka schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:05:
Heb de G9 nu een paar weken en heb nog niet 1 keer op het dpi-knopje gedrukt terwijl ik de linkermuisknop indrukte. Zit absoluut niet hinderlijk in de weg. Je zegt dat de indeling zuigt maar het enige dat echt anders is dan andere muizen zijn die dpi-knopjes. Verder zitten er voor & achteruit knoppen op bij de duim en dat is het wel zo'n beetje dus ik snap niet wat er zo zuigt aan de indeling. Ik vind het een geweldige muis en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

bastiaandv schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:46:
[...]

Heb de G9 nu een paar weken en heb nog niet 1 keer op het dpi-knopje gedrukt terwijl ik de linkermuisknop indrukte. Zit absoluut niet hinderlijk in de weg. Je zegt dat de indeling zuigt maar het enige dat echt anders is dan andere muizen zijn die dpi-knopjes. Verder zitten er voor & achteruit knoppen op bij de duim en dat is het wel zo'n beetje dus ik snap niet wat er zo zuigt aan de indeling. Ik vind het een geweldige muis en ben zeer tevreden.
Weet iemand of de G9 veel kleiner is dan de G5? ik ben namenlijk op zoek naar een nieuwe muis en ik vind het formaat van de G5 wel lekker (gebruik deze op men werk). Ik zou eventueel voor de G9 willen gaan vanwege het scrollwiel, deze heb ik getest op een andere muis en die beviel me er goed. Ik heb op dit moment thuis een mx300 en wil dus een maatje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20

M-W

je kunt overal lezen dat de cover verwisselbaar is etc. waar kun je covers kopen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

M-W schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:14:
je kunt overal lezen dat de cover verwisselbaar is etc. waar kun je covers kopen dan? :?
Er komen standaard twee covers mee in de verpakking. Ook een blikje met gewichtjes.

Ik wil wel graag weten waar ik nieuwe voetjes kan kopen, want die zijn ook verwisselbaar; bij mij op het bureau ligt wel eens een korreltje van 't een of ander waarvan ik al merk dat er krasjes in de glijvoeten komen. Tis per slot van rekening ook maar teflon.... Ik gebruik geen muismat maar leg de g9 zo op de houten tafel die bij mij als bureau dienst doet.

Verder werkt-ie lekker. Bij mij vervangt ie de mx518, die nu aan een andere machine hangt.
De g9 is lekker precies, ligt goed in de hand en werkt ook aan mn linuxbakje, inclusief profielen-led-eyecandy. (geen honderden, maar drie kleurtjes; rood, groen en blauw)
Het enige wat ik een beetje onhandig vind is dat de switch tussen klikloos scrollen en "precisie-klik-scrollen" aan de onderkant zit, maar ik heb m standaard op klik-scrollen staan, anders raak ik mn muiswiel aan en gaat ie aan de haal met de pagina die ik er voor heb staan. Beter van niet punt ennel. Kortom; 9 punten van de tien voor deze muis.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20

M-W

dus naast de twee standaard covers zijn er geen andere covers die je kunt kopen?

• RoaDHouse
M-W schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:36:
dus naast de twee standaard covers zijn er geen andere covers die je kunt kopen?
Nee .. nog niet dit komt later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Heb sinds een paar dagen mijn G5 vervangen voor een G9. Geweldige muis en zou absoluut niet meer terug willen. ligt perfect in de hand, wel even wennen want de muis is wat lager dan de G5, maar eenmaal gewend wil je niet meer teug

DPI knopjes zijn goed geplaatst, aangezien ik de dpi op mijn G5 nogal eens perongeluk wijzigde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:11

watercoolertje

Untertitel

Heerlijke muis, gister gekocht denk meteen z'n 3 a 4 uur call of duty 4 gespeeld, kan het muisje vast wennen :D
3200 DPI te hoog? Dacht het niet, ik had me razer copperhead van hiervoor (trouwens ook topmuizen maar wou weer wat anders :D) altijd op de max van 2000 DPI gehad. En nu met me G9 staat ie op 2500 dus dat is al hoger dan normaal, straks heb ik ipv 22 inch 24 inch en dan zet ik hem mooi op 3200DPI (meer pixels dus hogere DPIU voor zelfde snelheid).

Gewichtjes heb ik niet echt aangezeten, hoe lichter hoe beter is mijn ervaring!

Het scrollwiel is ook heerlijk vooral dat je van standen kan wisselen... In game wil ik wel die klikstand hebben anders blijft ie wapen wisselen als je er een slinger aan geeft ;) Maar in browsers scrollen is echt te chill met die andere stand!

Ledje is grappig dat je het in kan stellen maar niet speciaal ofso. Op ze hoogste is 2500 als profiel dus als ik vanuit daar stappen terug doe kom ik ook wel op het profiel wat ik wil.

Setpoint is wel een stuk duidelijker geworden nu, vond de oude interface wel mooier.

En waarom pauzeren om ingame je DPI te wijzigen, haha de enige reden waarom je dat misschien zou moeten doen is omdat je zelf een aandoening hebt aan je handen oid. Het is gewoon te simpel, je vinger ligt er overheen en ipv je muis druk je er voor op een knop (kan zelfs makkelijk met het midden van je vinger). En is dus alles behalve moeilijk/omslachtig.

Zowiezo erg tegenstrijdig om te zeggen dat die knoppen lastig zijn in te drukken en andere roepen weer dat je die knop per ongeluk in drukt... Komt me allemaal erg jalours over :S Gelukkig maak ik me niet zo druk heb hier 2xG5(v1 en v2) 1xG9 1xCopperhead en allemaal leuke dingen maar de G9 steekt er met kop en schouders boven uit.

In het echt is die ook zo veel mooier dan de foto's/plaatjes die je op het internet ziet.

Owja voor mensen met grote handen raad ik de G9 wel een beetje af, ik heb redelijk kleine handjes maar voor mij is de G9 perfect :)

Beetje warrig door elkaar hierboven maar kon/kan niet echt uit me woorden komen vandaag :S

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb nu 3 nieuwe G9 muizen gehad... { garantie ) ben er klaar mee. Ze gaan stuk voor je het weet :( scrollwiel is geweldig maar dat gaat niet lang duren voor die stuk is. Sommige winkels willen hem niet eens meer verkopen.

En de covers gaan rammelen naar een aantal weken.

Gebruik nu m'n mx_518 maar weer die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ik ga het merken tot nu toe own ik de pan uit, hoefde niet eens in te komen vanaf me razor naar deze logitech. Owja ik heb hem bij dynabyte vandaan daarvoor bij de mycom nog zien liggen en de mediamarkt, zal wel meevallen. Ik heb 2 jaar garantie dus bang dat ie stuk gaat ben ik neit (back up muizen zat).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De G9 is een supermuis, maar helaas is de kwaliteit niet echt goed. Nu moet ik op zoek naar een nieuwe muis want de mx_518 is niet echt precies vergeleken met de G9.

Er blijft echt weinig over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ik kwam laats wel een ander muis tegen met meerdere collor leds, ze zouden hem bij de MM hebben maar mooi niet toen deze maar gekocht... merk weet ik niet type was 'kone' wou hem niet persee kopen maar wel ff in me hand hebben gehad! Dus ja dat is misschien een alternatief. En ja duurzaamheid van jouw muizen zegt ook wat over jouw misschien ;)

Pagina: 1