[ACCESS] Report met verschillende detail pagina's

Pagina: 1
Acties:

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 15:19
Ik wil graag een report maken met Access 2003 en op iedere pagina moeten andere details staan.

Bv. op pagina 1: DVD met als details: Titel, jaar, lengte, uitgeleend
op pagina 2: Boeken met als details: Title, jaar, ISBN, bladzijden, paperback, uitgeleend,
op pagina 3: Vakanties met als details: Jaar, datum vertrek, datum terugkomst, land
en zo zijn er in totaal 12 pagina's met verschillende onderwerpen die elk andere details hebben.

Hoe lost ik dit op?

• EvdB
Weet niemand hier een oplossing voor?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Ja, 12 verschillende rapporten, je hebt immers ook 12 totaal verschillende collecties, met totaal verschillende eigenschappen.

Houdoe

• EvdB
Kan ik dan wel het pagina nummer laten doorlopen op de diverse rapporten. Dus rapport 1 is van 1 t/m 3, rapport 2 van 4 t/m 8, rapport 3 9 t/m 11 .... rapport 12 32 t/m 35. En dat dan ook op iedere pagina van elke rapport het totaal aantal pagina nummers komt te staan (bv. pagina 10 van 35)

De collecties die ik aangaf in mijn voorbeeld zijn niet de werkelijke collecties. Er is in mijn geval wel enige releatie tussen de 12 collecties, maar dat terzijde.

[ Voor 22% gewijzigd door EvdB op 13-08-2007 09:41 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Zoals je het nu stelt kan dat niet. Rapport 4 kan bij opmaken bijvoorbeeld onmogelijk "weten" hoeveel pagina's de rest zal zijn, want het moet natuurlijk wel dynamisch zijn.

Met VBA is het misschien mogelijk:
Op het moment dat je een rapport gaat afdrukken, maak je een tabelletje waarin je van elk rapport het aantal pagina's opslaat. Dit lijkt met wel erg ingewikkeld, je moet elk rapport compleet laten opmaken, en dan weer sluiten.
Je hebt dan een totaal aantal pagina's, en je weet op welk paginacijfer ieder rapport begint.

Maar wat je natuurlijk ook kan doen, is je paginacijfer opbouwen uit een romeins cijfer dat het rapport aangeeft, gevolgd door een normaal cijfer dat de pagina binnen het rapport aangeeft. Je hebt dan weliswaar geen totaaltelling. Rapport 1: I-1 tot I-3, Rapport 2: II-1 tot II-4 o.i.d.

Houdoe