Buffer probleem tijdens streamen

Pagina: 1
Acties:

• Morrigun99
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik stream regelmatig programma's via bv. uitzendinggemist.nl en dat ging tot gisteren helemaal prima. Onderin het schermpje bij mijn mediaplayer kreeg ik dan in percentages te zien "in buffer opslaan" waarna het programma begon te spelen. Heel soms moest hij halverwege weer even laden, maar dat is op zich geen probleem.

Nu heb ik vanochtend meerdere malen een programma proberen te streamen, maar ineens moet hij om de haverklap "opslaan in buffer" (iedere 30 sec.) áls het programma überhaupt al werkt. En ik heb helemaal niet met instellingen oid lopen pielen. Ik heb het ook even via andere website geprobeerd (YouTube doet het nog prima) en als ik een programma via de site van Talpa/Tien probeer te streamen heb ik hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik weer terugkom in de oude situatie waarin streamen van programma's geen probleem was??

[ Voor 11% gewijzigd door Morrigun99 op 03-08-2007 09:51 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
Is er iemand anders in huis die aan het downloaden/streamen is?

Want zodra je al je bandbreedte gebruikt, krijg je dat soort problemen.

• Morrigun99
Nee ik ben niets aan het downloaden en iemand anders ook niet. Bovendien als ik mij downloads aanzet was dit doorgaans nooit een probleem. Ik zette wel altijd de maximum upload op 15KB/s.

• Boyd
Doe eens een speedtest op www.speedtest.nl
download&upload snelheid.

Verder zou het natuurlijk ook kunnen liggen aan de server waar je vanaf luisterd. Misschien heeft die niet genoeg bandbreedte om het aantal luisteraars aan te kunnen.

• Morrigun99
Gamepie56 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:53:
Doe eens een speedtest op www.speedtest.nl
download&upload snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/846/01ij6.jpg

edit: Ik ben nu radio aan streamen via 3fm.nl en die doet het gewoon zoals het hoort. Maar als ik bv. een aflevering van De Gouden Kooi (eerste programma wat in me opkwam dat ik kon streamen, don't worry ;) )via de site van Tien wil streamen slaat hij lang op in de buffer. Om daarna het beeld na een korte periode al weer te laten hangen.

[ Voor 41% gewijzigd door Morrigun99 op 03-08-2007 10:00 ]

• Boyd
Dat is gewoon voldoende.. Dan denk ik toch dat het aan de server ligt, niet aan jou.
Informeer daar even naar.

• Morrigun99
Gamepie56 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:59:
[...]

Dat is gewoon voldoende.. Dan denk ik toch dat het aan de server ligt, niet aan jou.
Informeer daar even naar.
Mijn provider is XS4all, maar ik kan op hun site niets terugvinden over een storing oid.

Het probleem bestaat ook pas sinds vanochtend. :|

edit: de filmpjes van Geenstijl.tv doen het ook gewoon goed. Het probleem lijkt tot dusver alleen te zitten bij het streamen van videobestanden met Mediaplayer (versie 11).

[ Voor 18% gewijzigd door Morrigun99 op 03-08-2007 10:43 ]

• Morrigun99
* bump O-)

• Morrigun99
Het probleem bestaat nog steeds. Wanneer ik iets terug probeer te kijken - via mijn account - op uitzendinggemist.nl doet het filmpje het eenvoudigweg niet. Terwijl andere gebruikers van dezelfde computer er op hun account geen last van hebben.

Aan de provider ligt het dus niet. Iemand?!? :?
Pagina: 1