[Vista 64bits] PCL driver voor HP Laserjet 6L

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik heb een HP Laserjet 6L die niet netjes onder vista wil printen. De printer spuugt wel de gewenste printjes uit, maar heel veel lettertypes (alle normaal gangbare in ieder geval) worden "outlined" afgedrukt, waardoor de tekst erg vaag lijkt. Aangezien ik het probleem niet ervaar als ik onder XP of welke Linux distro dan ook print, lijkt het me dat deze ervaring door Vista wordt veroorzaakt. Welke printerinstelling ik ook probeer: de afdrukken blijven hetzelfde.

Nu heb ik op de website van HP gekeken, kijkend of ik een driver kan vinden die ik kan gebruiken, maar dat is niet gelukt. Bij Vista zegt de site dat de driver in windows aanwezig is maar dat als ik een pcl driver nodig heb, ik die van XP kan nemen. XP 64 bits geeft ook aan dat de driver in windows aanwezig is - alleen de 32 bits XP geeft een driver die je kunt downloaden. Alleen, je raad het al, 64 bits Vista accepteert geen 32 bits driver.

Alvorens ik in de pen klim naar HP wil ik even kijken of op tweakers iemand rondloopt die dit probleem ook is tegengekomen en hier een werkende oplossing voor heeft.

Hier kon uw advertentie staan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou eens kunnen kijken of de 5(L) driver wel z'n werk doet, die zit in dezelfde generatie namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Bedankt, maar dit is hetzelfde verhaal. Geen 64 bits versie, enkel een 32 bits XP driver.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou gewoon bij de Advanced options "True Type: substitue with device font" veranderen in "True Type: download as soft font"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Ik heb beide instellingen geprobeerd, maar het maakt geen verschil: nog steeds outline karakters