Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] iets toevoegen aan de tekst van een label

Pagina: 1
Acties:

• Clyde Barrow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03-2022
In de textbox wordt een getal ingegeven en aan de hand van dat getal wordt een label gevuld:

bv: 3 in textbox :

label:
*
**

5 in textbox:
*
**

ik blijf hierop vastzitten...

de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Public Class frmSter

Private Sub btnTeken_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnTeken.Click
        Dim aantal As Short
        Dim teller As Short
        aantal = CShort(txtAantal.text)
        lblOutput.Text = "*"
        teller = 1

For teller = 1 To aantal
            lblOutput.Text = CStr(lblOutput.Text) + "*" & vbCrLf
        Next
    End Sub

End Class

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Kijk eens naar de constructors van String, en anders misschien een tweede loop maken?

- Het lijkt me nu niet echt nodig om lblOutput.Text te casten, dit is al een string.
- Strings kun je beter altijd concatten met &, gebruik iedergeval 1 van beide, en niet + en & door elkaar heen.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Staat je label (lblOutput) op AutoResize? Want anders past gewoon je resultaat niet in het label en zie je alleen de eerste regel. Plaats anders het resultaat eens een een grote textbox (MultiLine op true).

Daarnaast nog een aantal kleine opmerkingen:
cshort --> Convert.ToInt16(value). Werk je met Visual Studio 2005 (of hoger) dan kun je zelfs beter Int16.TryParse(value, aantal) en geeft true/false indien parsing wel of niet gelukt is.

Laatste lblOutput.Text &= "*" & Environment.NewLine

lblOutput.Text is altijd een string en is het dus niet nodig om een extra conversie naar een string te doen.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Clyde Barrow
bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nou ook nog even post wat de oplossing was, dan heeft het topic ook nog nut gehad voor anderen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Clyde Barrow
Eigenlijk was ik er niet uitgereikt en heb het label gewoon verandert door een TextBox (multiline true)

sorry...
Pagina: 1