Toon posts:

WD USB HD blijft hangen tijdens kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het kopieren van bestanden van mijn interne harde schijf naar mijn Western Digital USB 2.0 500 GB Elements HD blijft de HD hangen. Het gebruikelijke schermpje komt op... het aantal minuten en de blokjes. Na een paar blokjes en min. gebeurt er niks meer. Ik zie wel het blaadje van links naar rechts gaan, maar in feite gebeurt er niks. Er komen geen blokjes bij en het aantal minuten neemt niet af. Dit is onafhankelijk van het bestandstype en bestandsgrootte. Ik heb hetzelfde uitgetest met m'n Creative Zen Touch (PlayForSure firmware) die in feite functioneert als een externe USB hd. Daarmee ging alles prima.

Is er nu voldoende reden om vast te stellen dat deze HD kapot is? Of wat kan ik er aandoen en hoe komt dit?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
al gekeken naar de event viewer (uitvoeren-> eventvwr) ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, maar ik heb net iets nieuws opgemerkt. Een paar kleine bestanden van intern naar extern gaat wel, grote bestanden weer niet. Grote bestanden van een DVD naar extern gaat prima. Van extern naar intern gaat altijd goed.

Ik denk dat m'n interne hdd kapot is... alhoewel het vreemd is dat kopieren naar m'n mp3 speler goed gaat en naar m'n WD HDD niet.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Al de externe schijf getest op een andere PC. Simpel uitsluiten dit, ik heb ook een vermoeden dat je pc wat problemen heeft.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Dukey schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:42:
Al de externe schijf getest op een andere PC. Simpel uitsluiten dit, ik heb ook een vermoeden dat je pc wat problemen heeft.
daarnaast, als je je schijf op een usb-hub hebt aangesloten kan dit problemen geven. misschien dat je kunt proberen om sowieso in je taakbeheer te kijken, of het process "explorer.exe" nog data verzend en ontvangt. waarschijnlijk niet. (control alt delete, task manager / taakbeheer, processen tabblad, view --> select columns, read bytes delta & write bytes delta)

als je begint met copieren zouden die waarden hoog moeten zijn (veel dat omgezet), als het vastloopt zouden die waarden klein moeten zijn.

daarnaast zou je met xp / vista een waarschuwing "delayed write failed" oid moeten krijgen (pas na een tijdje).

en zoals al gezegd, uitsluiten dmv HD op andere pc te proberen. die dingen zijn portable, dus dat zou geen problemen moeten geven :D

- Maarten.

-_-