Club3D x1650 Pro probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Vorige week is mijn oude Radeon 9700 pro stuk gegaan en heb ik een nieuwe moeten kopen.

Heb de Club3D x1650 Pro gekocht. Vandaag eindelijk binnen gekomen. Alles netjes aangesloten, aparte voedingskabel voor de videokaart etc.

Gelijk vanaf het begin af aan GEEN DVI beeld. Blijft gewoon zwart (monitor standby zeg maar). Heb hem ook in een andere PC geprobeerd en daar het zelfde probleem. Echter gewoon via de normale CRT stekker heb ik gewoon beeld.

Dus ik denk laat ik eens de drivers installeren. Ik download de nieuwste ATI drivers en niets werkt. Zegt meteen iets in de trend van "Software kan geen geschikte videokaart vinden". En de setup sluit af. Toen heb ik de drivers die bij de kaart geleverd zaten geinstalleerd. Deze deden het tot mijn grote verbazing wel. Dus ik rebooten en zodra hij in windows komt (en dus de drivers worden geladen) springt het beeld op zwart/monitor standby (normaal CRT).

DVI heeft het GEEN moment gedaan! Opstartscherm, geheugentellen, bios etc NIETS geen signaal op de DVI uitgang. In een andere pc exacte dezelfde problemen :(

Info:
Moederbord: asus a7nx8 2.0

Kaart gewoon verlept? Terugsturen? :( :'(

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 10:31

Fixer

FP ProMod
Heb jij toevallig een dvi to vga adapter liggen?

probeer die anders een op zo'n dvi aansluiting te stoppen, en sluit er dan een een gewone CRT op aan. Dan kun je in ieder geval testen of de DVI aansluiting helemaal kapot is of niet :P

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Ook dat heb ik gedaan. Geen beeld :(

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

sMb.Blade schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:51:
Ook dat heb ik gedaan. Geen beeld :(
naast het feit dat ik aanneem dat je je scherm op dvi-in hebt gezet, zou het misschien ook kunnen dat er óf echt iets serieus mis is met je kaart, óf er iets serieus mis is met je windows versie.

weet je wat? download eens een linux usb stick versie. iedereen heeft wel een usbstick liggen, dus dat moet niet zo'n probleem zijn. Kijk eens of je daar beeld kunt krijgen via je dvi-connector.

en misschien dat je in windows je oude radeon drivers er niet goed af hebt gegooid. De standaard uninstalltool (dus via je configscherm) werkt niet altijd helemaal 100%. Het verstandigste is óf een extern programma (3rd party), of een frisse windows install..

wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat je ook geen dvi-beeld hebt als je je pc aanzet, zeg maar totaan je biosscherm. Dat zou wel moeten werken.

- Maarten.

-_-

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15
Moet je misschien je monitor op DVI input instellen?

Als er twee DVI uitgangen op die kaart zitten, dan kan je ook proberen de andere uitgang te gebruiken.
Ik had zoiets met een Asus EAX1650. Het signaal komt in eerste instantie (zo uit de doos) op 1 uitgang door. Ik heb twee monitoren dus ik zag dat direct. De bijmonitor had beeld en de hoofdmonitor niet. Je kan in de setup van de kaart kiezen op welke uitgang de hoofdmonitor komt.

[ Voor 78% gewijzigd door JukeboxBill op 03-08-2007 15:23 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren