Spam, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 17:41

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Topicstarter
Deze post, vind ik persoonlijk erg op spam lijken.

De post begint heel leuk en goedbedoelt, maar eindigt met een soort verkooppraatjes van "Kijk ook eens naar het speciaale programma voor studenten!" en
"Ik ben zelf ook aan het expirimenteren met een Spartan 3 test board, wat overigens te verkrijgen is op de website." Zeker de laatste heeft weg van een soort reclame.

Als deze post nu van een bekende gebruiker zou komen die toevallig medewerker is bij dit bedrijf, zou het heel misschien nog door de beugel kunnen, maar als je in het [Verwijderde gebruiker] kijkt, dan kom je erachter dat de hele account geregistreerd is voor deze post. De desbetreffende persoon is "Operations Manager" bij dit bedrijf, dus het is goed mogelijk dat hij het gewoon als een leuk gratis reclame plekje ziet.

Ik neig persoonlijk naar het geven van een -1 wegens spam en misschien zelfs -2, modbreak en het verwijderen van de user, maar wat denken jullie ervan? Is dit spam, of kan het nog net?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon iemand is die enthousiast is. Op dit moment zie ik er niet zoveel kwaad in. Het wordt wat anders als zo iemand overal gaat lopen spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 17:41

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:14:
Ik denk dat het gewoon iemand is die enthousiast is. Op dit moment zie ik er niet zoveel kwaad in. Het wordt wat anders als zo iemand overal gaat lopen spammen.
Dat zou kunnen, dat is ook de reden dat ik nog twijfel over hoe ik de post zal modereren, maar ik vind het toch verdacht dat een "operations manager" (klinkt als een vrij hoge functie, in de buurt van directie) van een redelijk groot bedrijf (als je de site ziet is het iniedergeval geen familiebedrijfje ofzo) zo "enthousiast" is over zo'n project (ik vind het verder zelf een fantastisch project hoor, daar gaat het niet om). Het kan natuurlijk best dat de desbetreffende persoon gewoon een gigantische Amiga fan is, en het erg leuk vind dat een FPGA van zijn bedrijf hiervoor gebruikt wordt, maar ik blijf het raar vinden.

Wat wel positief is, is dat zijn profiel redelijk is ingevuld. Er staat netjes bij wat zijn baan is etcetra. Bij een simpel spam accountje zullen de meeste mensen dit soort info niet invullen.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

XplodingForce schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:23:
Wat wel positief is, is dat zijn profiel redelijk is ingevuld. Er staat netjes bij wat zijn baan is etcetra. Bij een simpel spam accountje zullen de meeste mensen dit soort info niet invullen.
Precies. Ik geef de post het voordeel van de twijfel en denk dat het vooral enthousiasme is. Gemodereerd op 0.