Ik heb vorige week zondag een gloednieuw systeem in elkaar gezet en alles ging goed totdat vandaag 1 van de 2 harde schijven begon te zoemen. Het kwam vanuit het niets, begon naar mijn gevoel hard en nadat ik de PC in paniek uit heb gezet ging het wel iets zachter. Het is niet dat getik van wanneer hij z'n leeskop verplaatst, maar alsof de platters tegen iets aan schuren, het is dus constant en niet alleen met zoeken of schrijven oid. Het geluid lijkt op een soort tondeuse, maar dan net ietsjes zachter.
Het is maar 1 van de 2 seagate barracuda 320 hd's die het geluid maakt, als ik de ruziemaker eruit haal is het fluister stil (maar doet het systeem het niet door raid 0). De hd zelf doet het nog wel, geen opslag verlies ed.
Ik heb de harde schijven ook nog getest met SeaTools, nu is het zo dat de Short drive self test en de Long drive self test mislukken. De Short generic test gaat wel goed en de Long generic test duurt ook echt lang, die is nogsteeds bezig (al een half uur en nog niet voorbij de 10%).
Het is echt heel vervelend, ik heb wel meer dingen gehoord van seagate maar dit slaat echt alles.
Is dit iets om de harde schijf in te ruilen / zit er hiervoor ook garantie op?
Het is maar 1 van de 2 seagate barracuda 320 hd's die het geluid maakt, als ik de ruziemaker eruit haal is het fluister stil (maar doet het systeem het niet door raid 0). De hd zelf doet het nog wel, geen opslag verlies ed.
Ik heb de harde schijven ook nog getest met SeaTools, nu is het zo dat de Short drive self test en de Long drive self test mislukken. De Short generic test gaat wel goed en de Long generic test duurt ook echt lang, die is nogsteeds bezig (al een half uur en nog niet voorbij de 10%).
Het is echt heel vervelend, ik heb wel meer dingen gehoord van seagate maar dit slaat echt alles.
Is dit iets om de harde schijf in te ruilen / zit er hiervoor ook garantie op?