Vorig jaar heb ik een kapitaalverzekering voor 30 jaar afgesloten. Vanwege alle regelgevingen in dit land moet ik deze kapitaalverzekering omzetten naar een hypotheek voor 26 jaar om tzt de uitkering ook daadwerkelijk belastingvrij te mogen ontvangen.
Ik heb nu 3 offertes gekregen. Alle offertes zijn gebaseerd op een eindkapitaal van 120.000 euro met een overlijdensrisicodekking van 65.000 euro. Daarnaast worden bij alle offertes ongeveer dezelfde kosten in rekening gebracht:
1. Mixfonds Nederland: Maandpremie 252,00, rendement 4,8%
2. Mixfonds Europa: Maandpremie 209,00, rendement 6,2%
3. Aandelenfonds Europa: Maandpremie 161,00. rendement 8,3%
Zoals te zien zit er veel premieverschil tussen de drie offertes. Mijn vraag is welk rendement realistsch is en waarmee normaliter door verzekeringspersonen wordt gerekend. Mijn gevoel zegt dat optie 3 waarschijnlijk nooit gehaald gaat worden, maar tussen optie 1 en 2 zit ook ruim 40 euro verschil. Iemand advies en/of tips?
Ik heb nu 3 offertes gekregen. Alle offertes zijn gebaseerd op een eindkapitaal van 120.000 euro met een overlijdensrisicodekking van 65.000 euro. Daarnaast worden bij alle offertes ongeveer dezelfde kosten in rekening gebracht:
1. Mixfonds Nederland: Maandpremie 252,00, rendement 4,8%
2. Mixfonds Europa: Maandpremie 209,00, rendement 6,2%
3. Aandelenfonds Europa: Maandpremie 161,00. rendement 8,3%
Zoals te zien zit er veel premieverschil tussen de drie offertes. Mijn vraag is welk rendement realistsch is en waarmee normaliter door verzekeringspersonen wordt gerekend. Mijn gevoel zegt dat optie 3 waarschijnlijk nooit gehaald gaat worden, maar tussen optie 1 en 2 zit ook ruim 40 euro verschil. Iemand advies en/of tips?