Laptop met NVidia Go GeForce 6150 op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet het, over dit onderwerp zijn al een gros aan threads geweest en er staat hier ook een fantastische FAQ met vreselijk veel uitleg, maar mijn probleem is lichtelijk anders dan wat ik gevonden krijg.
Het zit namelijk zo:
Ik heb een HP pavilion dv6137 met daarin de bovengenoemde kaart. Totaal intern geheugen is 2Gb en daarvan mag het videogeheugen nog even af gehaald worden omdat de videokaart 128Mb shared geheugen heeft.
Complete specs van de machine staan overigens hier.

Als ik via de headphone out een kabel op de televisie aansluit, heb ik keurig geluid op mijn tv (Philips 32PW8707), dus tot zover geen probleem.
Maar het beeld sluit ik aan via S-video uit op de laptop en de S-video in op de televisie.
Ik kreeg echter geen beeld. Dus maar even naar http://www.laptopvideo2go.com/ gegaan, de laatste drivers inclusief het laatste aangepast inf bestand (nodig voor de registratie van de kaart) gedownload en deze geinstalleerd.
Nog steeds geen beeld.
Alles uit gezet, daarna aangesloten, televisie aangezet op het juiste kanaal (Front Y/C) en de laptop aangezet.
Tot mijn grote vreugde kreeg ik netjes beeld dat de machine aan het opstarten was. De vreugde was van korte duur, want zodra het Windows XP splash screen in beeld kwam, viel het beeld op de televisie weer weg.
Daarna maar weer een tijd met de nView opties zitten stoeien, maar geen enkele setting schijnt het te willen doen.
- PAL/B of PAL/G
- TV als primairy monitor en als enige.
- TV als primary monitor in dual screen mode.
- TV als secundairy monitor in dual screen mode.
- Clone mode voor de schermen
- Resolutie van de TV aangepast.
- Positionering van de TV aangepast.
Niets van het bovenstaande werkt.

Mijn opties zijn een beetje op, en de tvtools.de site is sinds januari van dit jaar gesloten. De tools zijn overigens nog wel te downloaden, en dat heb ik ook gedaan, maar deze helpen me verder niets verder.

Heeft iemand anders nog goede ideeen die ik kan proberen?

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
** Kick **

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En als je je Fn toets ingedrukt houdt + het beeldschermpje (meen dat die bij F5 zit?). Dan hoort je laptopscherm uit te vallen en je beeld op TV te komen.

Verwijderd

Je moet via de eigenschappen van je beeldschermadapter je tv gedetecteerd zien te krijgen, dan kun je je scherm klonen, of extenden

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
@Exorcist:
De Fn toest + F4 (beeldschermpje) resulteerd er inderdaad in dat het laptop beeldscherm uit valt en pas na de derde keer drukken weer terug komt.
Volgens mij is de standaard modus van die functie 3 ledig:
1. Laptop alleen.
2. alleen secundary beeldscherm
3. Laptopscherm als clone van het secundary beeldscherm.
het gebruik van deze functie heeft alleen impact op m'n laptop monitor en niet op die van mij tv.

@chris08712.
Het extenden of clonen van het scherm lukt software matig allemaal prima. Ten minste, zowel de TvTool.de als de nvidea software geeft aan dat het allemaal goed is gegaan, alleen laat de hardware (tv dus) nog steeds een blauw beeld zien.

M'n opties zijn een beetje op. Heb dit weekend ook weer 3 uur lopen kloten met instellingen, drivers e.d.

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Ook al naar de HZ instelling gekeken van je tv en je videokaart (of dat overeenkomt) ?

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
msoete, kun je je aub even verduidelijken?
Wat zijn de HZ instellingen?

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04
Wat voor S-Video aansluiting gebruik je? Een met 4 of 7 puntjes?

Alles van Apple

Verwijderd

akakiwi schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:49:
De hertz instellingen (aantal frames per seconden) van je videokaart 50 hz -- 60hz

Als je dat kan instellen........

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
akakiwi schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:49:
Hertz, de vernieuwingfrequentie van het scherm. Of de videokaart niet te snel of te langzaam de beelden ververst.

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Sorry voor de late reactie op die van jullie.
Vakantie doet dat nu eemaal met je.
Maar....
@msoete, het aantal hertz staat op 60 en het is niet mogelijk (onder voorbehoud, ga nog even checken voor de zekerheid) om een andere frequentie te kiezen.
Verder gebruik ik een 4 pins S-video kabel op aanraden van de verkoper.

Pagina: 1