Sinds vandaag vind McAfee SiteAdvisor dat Tweakers een verdachte website is. Het schijnt met downloads op vnunet en tweakdsl te maken te hebben. Lijkt me de moeite waard als de crew hier actie over onderneemt richting McAfee.
Dan moeten we op zijn minst meer details over 'eng' en 'schijnt' hebben... Want tot die tijd kunnen we er weinig anders mee dan het als de zoveelste bug in zo'n soort tool af doen.
We installeren dat soort "troep" doelbewust zelf niet, al is het alleen maar omdat er tientallen of zelfs honderden verschillende omgevingen zijn.
Hoewel ik wel kan zeggen dat "downloads van tweakdsl en vnunet" wel heel bijzonder is, als wij files ter download aanbieden gebeurt dat op onze eigen omgeving, met name files.tweakers.net, en al helemaal niet op losse tweakdsl-hosts oid. Wel verwijzen we af en toe naar met name vnunet bij onze artikelen, als zij de bronomgeving zijn, en onderaan de pagina in de footer... Maar het is nou niet bepaald een of andere schimmige omgeving met allerlei "foute" zaken lijkt me.
We installeren dat soort "troep" doelbewust zelf niet, al is het alleen maar omdat er tientallen of zelfs honderden verschillende omgevingen zijn.
Hoewel ik wel kan zeggen dat "downloads van tweakdsl en vnunet" wel heel bijzonder is, als wij files ter download aanbieden gebeurt dat op onze eigen omgeving, met name files.tweakers.net, en al helemaal niet op losse tweakdsl-hosts oid. Wel verwijzen we af en toe naar met name vnunet bij onze artikelen, als zij de bronomgeving zijn, en onderaan de pagina in de footer... Maar het is nou niet bepaald een of andere schimmige omgeving met allerlei "foute" zaken lijkt me.
Sorry,had er even niet aan gedacht dat je de foutmelding van McAfee niet ziet als je SiteAdvisor niet hebt.
http://www.siteadvisor.co...66.0&client_type=IEPlugin
Het probleem zit niet in Tweakers zelf, maar je kan via die link contact met ze opnemen, want dit is slechte reclame voor onze mooie site.
Het probleem zit niet in Tweakers zelf, maar je kan via die link contact met ze opnemen, want dit is slechte reclame voor onze mooie site.
Verwijderd
Wat een baggerprogramma...
Dus omdat TweakDSL een download aanbiedt naar Messenger Plus is Tweakers.net een onveilige site...
Waarom zou je uberhaupt zo'n debiel programma op je PC willen hebben? Hoe kan je het uberhaupt serieus nemen.
En VNUNet is helemaal evil, die bieden een download aan van Kazaa...
VNUNet.com geeft ie aan als geel terwijl er daar 4 evil downloads zijn en stapels iets minder evil downloads.
VNUNet.nl heeft 1 rode download en een hoop groene en wordt gelijk als evil gezien.
Dat programma spoort niet..
Dus omdat TweakDSL een download aanbiedt naar Messenger Plus is Tweakers.net een onveilige site...
Waarom zou je uberhaupt zo'n debiel programma op je PC willen hebben? Hoe kan je het uberhaupt serieus nemen.
En VNUNet is helemaal evil, die bieden een download aan van Kazaa...

VNUNet.com geeft ie aan als geel terwijl er daar 4 evil downloads zijn en stapels iets minder evil downloads.
VNUNet.nl heeft 1 rode download en een hoop groene en wordt gelijk als evil gezien.
Dat programma spoort niet..
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 23:28 ]
pfft, "mijn broertje heeft een vriend en zijn neefje zit in de bak omdat hij drugs dealt, dus ik ben onbetrouwbaar"
crispAdvisor: zet die SiteAdvisor maar gewoon uit
crispAdvisor: zet die SiteAdvisor maar gewoon uit
Intentionally left blank
Op zich is het de omgekeerde logica van Google, kijken waarnaar een website linkt. Dit soort automatische systemen kunnen fouten maken, dus ik laat mij oordeel erover nog even afhangen van hoe met dit foutje omgegaan wordt. Als Tweakers morgen weer van de zwarte lijst is krijgt het van mij nog even het voordeel van de twijfel.
Het programma diskwalificeert ons omdat ie twee van onze koppelingen diskwalificeert. Namelijk tweakdsl.nl en vnunet.nl, de eerste diskwalificeert ie dan weer omdat een van hun gebruikers (een user.tweakdsl.nl-page dus) een adware-invested download aanbiedt... En dus is heel tweakdsl.nl slecht.
Voor vnunet.nl geldt iets vergelijkbaars, de link naar kazaa is misschien wat schimmig, maar die staat wel op een ver weggestopte subpage van een subdomain...
En dat is dan blijkbaar genoeg reden voor jou om ons ook te diskwalificeren.
Bovendien lijkt hun scan van een behoorlijke tijd terug, want tweakdsl wordt al een tijdje niet meer naar gelinked... denk je dan echt dat het dan morgen ineens anders is?
Ik vind het jammer dat dit soort tools zich zo makkelijk om de tuin laten leiden, want we hebben letterlijk duizenden links naar "buiten" de kans dat daar, zeker bij een provider die subdomeinen aan zijn gebruikers geeft, wat "fouts" tussen zit is zo groot dat enkel op basis daarvan een rode vlag opsteken wel erg snel een rode vlag ergens anders oplevert...
Voor vnunet.nl geldt iets vergelijkbaars, de link naar kazaa is misschien wat schimmig, maar die staat wel op een ver weggestopte subpage van een subdomain...
En dat is dan blijkbaar genoeg reden voor jou om ons ook te diskwalificeren.
Was je eigen oordeel voor je deze vage verwijzing naar een misschien verwijzende site ook al zo negatief over tweakers.net?? Zoals die site aangeeft hebben we zelf niks "misdaan", enkel verwijzen we naar sites (en bekijk ze zelf eerst, voor je siteadvisor's oordeel voor zoete koek aanneemt) die op een gevonden subpage van een subdomain een file uit een grijs gebied linkt...PhysicsRules schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:30:
Als Tweakers morgen weer van de zwarte lijst is krijgt het van mij nog even het voordeel van de twijfel.
Bovendien lijkt hun scan van een behoorlijke tijd terug, want tweakdsl wordt al een tijdje niet meer naar gelinked... denk je dan echt dat het dan morgen ineens anders is?
Ik vind het jammer dat dit soort tools zich zo makkelijk om de tuin laten leiden, want we hebben letterlijk duizenden links naar "buiten" de kans dat daar, zeker bij een provider die subdomeinen aan zijn gebruikers geeft, wat "fouts" tussen zit is zo groot dat enkel op basis daarvan een rode vlag opsteken wel erg snel een rode vlag ergens anders oplevert...
[ Voor 57% gewijzigd door ACM op 02-08-2007 23:37 ]
ACM schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:32:
[...]
Was je eigen oordeel voor je deze vage verwijzing naar een misschien verwijzende site ook al zo negatief over tweakers.net??
[ Voor 75% gewijzigd door PhysicsRules op 02-08-2007 23:43 ]
Verwijderd
Inderdaad, ik snap ook niet helemaal hoe dat systeem dan werkt.
Als wijzen naar een site die evil is al genoeg is om zelf evil te zijn dan is in no-time het hele internet toch evil?
Wat heb je immers aan een website als er niemand is die ernaar linkt?
Als wijzen naar een site die evil is al genoeg is om zelf evil te zijn dan is in no-time het hele internet toch evil?
Wat heb je immers aan een website als er niemand is die ernaar linkt?
Wow, eerst norton die (afaik) nog steeds niet tegen grote pagina's(512KB) kan, en nu vindt McAffee ons ook al stom \o/
Nu missen we fprot en KAV nog en dan zijn we gehaat door elke virusscanner \o/
[/sarcasme]
Wat het kwalijke is van dit soort tools is, is dat er blijkbaar totaal geen controle op is. Het probleem blijkt in dit geval te liggen bij een subdirectory van tweakdsl, wat voor invloed kunnen wij daar nou op uitoefenen?
Volgende stap is ongetwijfeld dat ze GoT blacklisten omdat er een van de ruim 200.000 gebruikers een homepage link naar zijn website heeft staan waar ook wat stouts op staat. Men verwacht toch niet serieus van ons dat we proactief elke mogelijke link op onze site gaan nalopen omdat dit soort tooltjes mogelijk rare dingen gaan roepen. Een ieder die dat anders ziet heeft overduidelijk nooit begrepen waar http precies voor staat.
Maargoed, ik denk dat de ontwerper hiervan zijn sourcecode eens naar http://dailywtf.com moet gaan sturen zodat we nog wat te lachen hebben.
Nu missen we fprot en KAV nog en dan zijn we gehaat door elke virusscanner \o/
[/sarcasme]
Wat het kwalijke is van dit soort tools is, is dat er blijkbaar totaal geen controle op is. Het probleem blijkt in dit geval te liggen bij een subdirectory van tweakdsl, wat voor invloed kunnen wij daar nou op uitoefenen?
Volgende stap is ongetwijfeld dat ze GoT blacklisten omdat er een van de ruim 200.000 gebruikers een homepage link naar zijn website heeft staan waar ook wat stouts op staat. Men verwacht toch niet serieus van ons dat we proactief elke mogelijke link op onze site gaan nalopen omdat dit soort tooltjes mogelijk rare dingen gaan roepen. Een ieder die dat anders ziet heeft overduidelijk nooit begrepen waar http precies voor staat.
Maargoed, ik denk dat de ontwerper hiervan zijn sourcecode eens naar http://dailywtf.com moet gaan sturen zodat we nog wat te lachen hebben.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ik heb er nog even een uitleg onder gezet als site owner, maar meer dan dat is waarschijnlijk niet echt mogelijk...
Ow, dan begreep ik je verkeerd, bedankt voor je vertrouwen dan
[ Voor 49% gewijzigd door ACM op 02-08-2007 23:55 ]
Zag dezelfde melding op het werk verschijnen:
http://www.siteadvisor.co...ers.net?ref=safe&aff_id=0
(Voor meer informatie voor de admins)
Ze geven idd aan dat het aan tweakdsl ligt, maar ook dat het geen populaire site is... yeah right
http://www.siteadvisor.co...ers.net?ref=safe&aff_id=0
Ze geven idd aan dat het aan tweakdsl ligt, maar ook dat het geen populaire site is... yeah right
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Ik heb ze een klacht gestuurd met het vriendelijke verzoek ons handmatig nog es na te lopen, maar ik verwacht er eigenlijk niet te veel van.Trouble schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:35:
Ze zeggen dat vnunet ook slechte downloads aanbiedt. VNUnet zou kazaa_setup.exe aanbieden?
Ze zeggen dat vnunet ook slechte downloads aanbiedt. VNUnet zou kazaa_setup.exe aanbieden?
Verwijderd
Bieden ze inderdaad aan en dat is adware en dus evil volgens McAfee:
http://downloads.vnunet.n...a+media+desktop/_289.html
Sinds 2005 al
http://downloads.vnunet.n...a+media+desktop/_289.html
Sinds 2005 al
Ik heb hier ook last van op mijn werk, erg vervelend idd, wil je ff wat zoeken op het forum ofzo krijg je elke keer die stomme melding
Dat dat soort nitwitprogramma's je site als 'eng' bestempelen, moet je dragen als geuzennaam 
Is dat niet van die voorgeïnstalleerde troep die je op nieuwe laptops en dergelijke aantreft?
De bedoeling is natuurlijk goed, er zijn vreselijk veel mensen die maar raak klikken en dan hun PC om zeep helpen met spyware enzo. Maar het middel moet niet erger worden dan de kwaal, natuurlijk.
Is dat niet van die voorgeïnstalleerde troep die je op nieuwe laptops en dergelijke aantreft?
De bedoeling is natuurlijk goed, er zijn vreselijk veel mensen die maar raak klikken en dan hun PC om zeep helpen met spyware enzo. Maar het middel moet niet erger worden dan de kwaal, natuurlijk.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
En dat is natuurlijk wel de reden dat we liever compleet groen er in staanCaptain Pervert schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:37:
Even voor de volledigheid. Drie weken later zijn ze er uit: Tweakers is te vertrouwen.
[ Voor 15% gewijzigd door PhysicsRules op 02-09-2007 19:17 ]
Weer vnunet.nl..;-)
en wel:
code:
drie dus
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Downloadtests voor tweakers.net: Downloads die we op deze site hebben gevonden: Download Analyse Messenger Plus! 3 & Sponsor (MsgPlusLive-470.exe) Swizzor trojan Messenger Plus! 3 & Sponsor (MsgPlusLive-420.exe) Swizzor trojan Messenger Plus! Live 4.60.326 (Adware) (MsgPlusLive-420.exe) Swizzor trojan Uit onze test blijkt dat deze website een gering aantal downloads bevat die sommigen als adware, spyware en andere ongewenste programma's betitelen. |
gewaarwordingshorizon
McAffee spoort niet, ten eerste linken we alleen maar naar meuk: Messenger Plus! Live 4.60.324 die site, en verder, wat is dat nou voor kansloos collateral damage systeem 
Want wat moet ik hier nou mee, ik kan moeilijk alle links altijd in de gaten houden om te kijken of ze misschien naar iets eng wijzen

Want wat moet ik hier nou mee, ik kan moeilijk alle links altijd in de gaten houden om te kijken of ze misschien naar iets eng wijzen

Maakt voor McAfee niet uit imho, die kijken niet naar intenties maar naar het 'gevaar' wat een onwetende bezoeker zou lopen.
Overigens wordt er wel degelijk naar een .exe gelinkt, en kennelijk is dat voor hun genoeg om je als verdacht te bestempelen.
Overigens wordt er wel degelijk naar een .exe gelinkt, en kennelijk is dat voor hun genoeg om je als verdacht te bestempelen.
Pfff en wat voor een exe!
Adware/spyware/ongewenst? Neuh, tenzij je de semi-verplichte uitklikbare meuk zoals toolbar e.d. als adware bestempelt. Maar dan kan je Live Messenger ook in die categorie plaatsen, aangezien je daar alle Live producten moet weigeren voordat je verder kan met de installatie
Edit: krijg nou wat, volgens google zit of zat er echt in MSN Plus iets wat niet helemaal fris was?
Adware/spyware/ongewenst? Neuh, tenzij je de semi-verplichte uitklikbare meuk zoals toolbar e.d. als adware bestempelt. Maar dan kan je Live Messenger ook in die categorie plaatsen, aangezien je daar alle Live producten moet weigeren voordat je verder kan met de installatie

Edit: krijg nou wat, volgens google zit of zat er echt in MSN Plus iets wat niet helemaal fris was?
[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 08-11-2008 21:57 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Mjah, dan nog, wij linken naar vnunet.nl , en nu moeten -wij- dus blijkbaar garant staan voor elke fucking link die mogelijk op een andere site staat.. Dat was een leuk concept .... in 1994, maar heden ten dage is er op elke site wel iets illegaals te vinden, en elke site linkt wel ergens naartoe, daar kunnen wij als t.net nou niet bepaald iets aan doen, behalve links verwijderen als het voor mocht komen, en verrassing, ik heb niets van McAffee gehoort over dat we naar iets illegaals linken.Carpento schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:46:
Maakt voor McAfee niet uit imho, die kijken niet naar intenties maar naar het 'gevaar' wat een onwetende bezoeker zou lopen.
Dus ze detecteren (op een brakke manier) maar zijn te lam om er ook echt actief wat aan te doen.
Thank god dat ik geen last heb van virussen (zelf mydoom draaide slecht in wine
Precies...ACM schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:31:
[...]
En dat is natuurlijk wel de reden dat we liever compleet groen er in staan
Als je nou de moeite neemt daadwerkelijk op die site van mcafee te kijken, dan zie je dat die downloads in onze meuktracker gelinkt staanmoto-moi schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:14:
Mjah, dan nog, wij linken naar vnunet.nl , en nu moeten -wij- dus blijkbaar garant staan voor elke fucking link die mogelijk op een andere site staat..
Ik weet dat ze op onze site gelinked staan, maar dan nog vind ik het een raar systeem waarbij alles wat naar een bepaalde file (uit maart 2008) opeens maar eng, bah etc. wordt gevonden. Dat betekend dus dat je continue alle links op je site in de gaten moet houden omdat sites wel eens veranderen of ranzige zooi gaan hosten (waarbij http://tweakers.nl natuurlijk een goed voorbeeld is van het tegendeelACM schreef op maandag 24 november 2008 @ 07:58:
Als je nou de moeite neemt daadwerkelijk op die site van mcafee te kijken, dan zie je dat die downloads in onze meuktracker gelinkt staanEn daar hebben wij uiteraard wel degelijk invloed op. Verder kan ik me best voorstellen dat ze verwachten dat je enige moeite doet om niet te linken naar 'slechte sites', het is alleen jammer dat ook daar weer een download-executable staat waar waarschijnlijk niemand meer naar zoekt die de slechte score lijkt op te leveren.
Uitermate vervelend dat McAfee SiteAdvisor blijft waarschuwen dat tweakers.net een gering aantal downloads bevat die sommigen als adware, spyware en andere ongewenste programma's betitelen. Daarover is meer dan een maand geleden wederom in deze thread melding van gemaakt. De geventileerde inhoudelijk argumenten en bezwaren daartegen zijn wellicht terecht, maar de (voorzichtige) gebruiker mijdt gele sites ;-)moto-moi schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:39:
[...]
Ik weet dat ze op onze site gelinked staan, maar dan nog vind ik het een raar systeem waarbij alles wat naar een bepaalde file (uit maart 2008) opeens maar eng, bah etc. wordt gevonden. Dat betekend dus dat je continue alle links op je site in de gaten moet houden omdat sites wel eens veranderen of ranzige zooi gaan hosten (waarbij http://tweakers.nl natuurlijk een goed voorbeeld is van het tegendeel)
Wat het nog veel mooier maakt is het feit dat bv the piratebay gewoon lekker groen is. Als je door een link al geel wordt zou de piratebay dat volgens mij helemaal moeten hebben. Het is dan ook wel duidelijk dat mcafee SiteAdvisor voor geen kant klopt.
Ik zou zeggen: gewoon negeren dat siteadvisor. Mensen die blind daarop vertrouwen, die wil je sowieso al niet op je site hebben imho. Een beetje tweaker moet een dergelijk oordeel ook wel zelf kunnen vormen.
* spone mompelt iets over doelgroep enzo...
* spone mompelt iets over doelgroep enzo...
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Pagina: 1