Op zaterdag 10 februari 2001 00:31 schreef afterburn het volgende:
[..]
sarcasme
Zeker al eens met Mandrake gewerkt?
/sarcasme
Vanwaar dat sarcasme? Ik vel geen oordeel over dingen die ik niet ken, in tegenstelling over sommige 'linux rulez' mensjes die hier nog wel eens rondlopen
Als je ipv op de windows manier gewoon de hele installatie door entered, voor 'expert' installatie kiest, dan heb je vrolijk volledige controle over wat er geinstalleerd wordt hoor.
Dat is zo, de vergelijking met windows was inderdaad ietwat (overdreven) ironisch, maar dan nog zint die methode van Mandrake me niet. Dit gaat overigens niet over de nieuwste versies, het is alweer een aardig tijdje geleden dat ik die geinstalleerd heb gehad.
Maargoed, iedereen zijn of haar keus. Persoonlijk hoef ik geen distro die 2 jaar achter de laatste ontwikkelingen aanholt.
Jij hebt duidelijk het principe achter 'stable-(frozen-)testing-unstable' niet begrepen. Software mag dan oud zijn, maar daarom ook uitvoerig getest en veel minder buggy dan 'the edge'. Ik draai ook de nieuwste Licq hoor, met de nodige upgrades naar 'testing' daarvoor. Het kan allemaal. Voor de wat kritiekere zaken gebruik ik liever 'stable'.
Mandrake is tevens een van de weinige, zo niet de enige distro, die alle packages compiled voor 686, ipv 386, met als gevolg dat tenzij je alle packages zelf overnieuw gaat compilen, Mandrake gewoon een heel stuk vlotter draait dan de rest.
Was dat niet voor i586? Maar dat maakt eigenlijk weinig verschil in het standpunt en daar geef ik je wel gelijk in. Maar goed, ik recompile een hoop dingen toch zelf.
Niks achteraf weggooien, gewoon goed installeren.
Nogmaals, die installatie procedure vond ik nogal ruk... ik heb geen zin om elk pakketje (uit een lijst van duizenden) te (de)selecteren en later met rpm

de boel op orde te brengen. En NOG waren er dingen geinstalleerd die ik NIET wilde hebben. Dat zal ondertussen wellicht wat beter zijn geworden.
Maar goed, ieder zijn distro hoor... ik moet er wel bij zeggen dat ik Mandrake zou prefereren boven Red Hat.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.