Water flikkert in FEAR?

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
Beste medetweakers,

Sinds kort heb ik weer eens besloten om FEAR te installeren, gelijk gepatched naar 1.08.
Nu heb ik in het verleden dezelfde issue gehad, maar ik heb er verder geen aandacht aan besteed.

Het is namelijk zo dat bij mij al het water (bijvoorbeeld klein laagje water waar alleen maar iets weerspiegelt, dus geen "water-effect" als je er op schiet) flikkert als ik eroverheen loop.
Ik zie dan ineens een paar strepen door het beeld (geen beeldfouten, eerder een soort vsync-achtig.)

Ik heb dus de nieuwste drivers voor mijn 8800gtx maar ik had dit in het verleden ook al met een stuk oudere drivers.
Ligt dit aan het spel en hebben jullie hetzelfde als ik?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
een foto zegt meer dan 1000 woorden dus screens zou makkelijk zijn.

Verwijderd

Gebeurt het ook wanneer je je settings lager zet?

Verwijderd

De instellingen in de nvidia settings zelf zou ik eens naar kijken of die niet iets speciaals heeft aan staan voor bepaalde spellen (in dit geval fear dus) of algemene instellingen voor alle spellen.

En eens wat spelen met de grafische instellingen in het spel zelf. Klinkt als iets met een renderprobleem met dxt textures oid. waarschijnlijk texture filtering op een andere modus zetten zou kunnen helpen (in het spel zelf als dat mogelijk is of bij de nvidia settings). Ligt aan kaart met code van spel of met nvidia drivers of van alles een combinatie of misschien wel directX...
Maar wat heb je zelf aan vooronderzoek gedaan? Google, site van het spel bijvoorbeeld.

http://sierra.com/en/home/support/sierra_support.html fear kiezen en géén zoekwoord(en), search klikken en ik kom bijvoorbeeld op deze uit die nog het dichtst in de buurt komt van het probleem.

Hoort overigens in SPV, en laatste nvidia drivers klinkt wel leuk maar het zou handiger zijn als je de nummer erbij zet ter controle voor jezelf en ons. Bovendien hoeft een laatste driver niet altijd een oplossing te zijn. Op fora en de sites met de faqs van uitgevers zeggen ze dat misschien altijd, maar dat is uit luiheid imho omdat ze 'misbruik' maken dat het in veel gevallen wel een oplossing is :P

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens gaan spelen met die instellingen.
Ik had inderdaad even erbij moeten zetten dat ik nu 162.18 gebruik, maar ik had ook vermeld dat het met heel oudere drivers ook voor kwam!

Ik zal proberen even een screen te maken.

Ik heb trouwens bij Battlefield 2 ook iets vaags: een soort bewegende vlakjes op mijn wapens en op mijn handen.
Maarja als ik bijvoorbeeld heel hoog vlieg met een heli of jet dan zie ik al het water rondom een eiland ook flikkeren.

Ik heb met wat settings in het spel gespeeld maar het maakte niets uit.
Bij de kaart "Spillkill" (Capture the flag.) test ik bij mijn eigen vlag.
Daar zit water omheen en als ik loop zie ik daar de weerspiegeling op het water van de lichtbronnen steeds verdwijnen.
Loop ik iets verder, of iets terug dan zijn ze er ineens wel en visa versa.

Een screenshot maken is niet echt mogelijk (daardoor).
Ik heb wel screenshots kunnen maken van het verschil dat ik zie (alleen niet hoe het gebeurd en hoe snel dat gaat.)
Op dit punt kijk ik met mijn muis naar links en is de reflectie ineens weg, en kijk ik weer terug dan is hij er weer.

Het aparte is dat ik op het moment dat ik op F8 druk voor de screenshot, ik de reflectie van het licht op het water zie flikkeren!

Afbeeldingslocatie: http://i149.photobucket.com/albums/s66/HugoBoss1985/Screenshot001extra.jpg

Op de screen hieronder zie je duidelijke de reflectie van het licht op het water, terwijl dat hierboven niet meer zo is.

Afbeeldingslocatie: http://i149.photobucket.com/albums/s66/HugoBoss1985/Screenshot000extra.jpg

Door de optie "reflections and displays" bij performance > graphics card op medium ipv maximum te zetten, verdwijnt het probleem. (maximum is het volgende na medium.)
Het volgende is dan wel dat de kwaliteit van de reflecties minder word, terwijl mijn systeem dit spel prima trekt met alles maxed.

[ Voor 94% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-08-2007 11:37 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1