[Vista] wil helemaal niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 10:40
Ik heb de volgende hardware

C2duo 6300
Asus P5b-plus Vista :| Edition, bios 0804 (juli 2007)
2Gb Kingston
WD raptor 30gb: 2 partities van 10gb (waar nu XP op staat) en 20gb (leeg)
seagate HD 300gb
Benq DVD-drive

Nu wil ik voor het eerst Vista installeren (legale 32bit Premium OEM-versie bij mn computer aangeschaft destijds maar nog op XP blijven zitten tot nu toe) , maar als ik van de DVD opstart, blijft na het schermpje waarin het balkje even loopt bij het laden van een aantal bestanden (de groene nightriderbalk dus), e.e.a. hangen. Ik zie alleen een muispointer en het geel/groene Vistawallpaper. Verder gebeurd er niets.
Muis en toetsenbord op USB werken wel (de muis beweegt, en de toetsen van het G11 tobo lichten op), geen HD-activiteit meer na laden van tobo en muis.

Dit is ook zo vanaf een minder legale versie die ik eerder heb gebruikt om te testen. Deze heb ik wel op een andere tijdelijke computer kunnen installeren (Vista Ultimate) bij wijze van test om eens te zien hoe Vista eruit ziet (dus die werkt)

M.a.w.: de legale én de illegale Vista's doen exact hetzelfde: blijven hangen direct na het laden van de eerste bestanden. De illegale kan dus genegeerd worden, daar ligt het niet aan (ik wil dus een LEGALE Vista installeren)

Ik kan dus niks, zelfs resetten met CTRL-ALT-DELETE werkt niet, alleen een harde reboot.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 02-08-2007 22:39 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
Leuk he zo'n RMA bord....

Ik zou contact opnemen met de leverancier van je PC en uitleggen dat je geen Vista kan installeren e.d. Het ligt blijkbaar niet aan Vista, maar dan imo toch hardwarematig.

Andere OS'sen draaien wel goed?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Stefke
mobo komt idd van RMA als vervanging van een P5B-E. Ik zit nu weer op XP, op bovenstaande computer (part 1. van de WD-schijf). Geen probleem.

RMA vind ik wel wat vroeg om aan te denken..

edit: ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik m over XP heen installeer (desnoods op de 2e partitie van 20Gb) ipv booten vanaf de DVD

[ Voor 64% gewijzigd door Stefke op 02-08-2007 22:53 ]

• Stefke
Dat werkte wel, daarna nog eens op de boot-wijze geprobeerd en die deed het ook zonder problemen, vaag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 03-08-2007 20:56 ]