Help: Sockets init errors

Pagina: 1
Acties:

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo allen,

Sinds dit weekend heeft de laptop van mijn vriendin rare kuren: hij doet mega lang over het opstarten (het windows bureaublad komt naar boven, maar het duurt minuten voor het scherm verder opgebouwd wordt). Als windows dan eenmaal echt begint, krijg ik allerlei foutmeldingen. Nu zijn al deze foutmeldingen denk ik programma gerelateerd, maar ze hebben wel gedeelde thema's, namelijk iets over windows sockets die niet initialisen.

Vervolgens maakt de laptop verbinding met de wireless router, maar niet met het internet. En er is dus geen netwerk op te krijgen.

Voorbeelden van de foutmeldingen zijn als volgt.
- Backweb error: Cannot start logitech desktop messenger. Sockets init failed
- AdobeUpdateManager: Windows Sockets initialisation failed.
- Mobile devices properties: An existing critical communications file c:\windows\system32\ws2_32.dll) is either old or invalid. Microsoft Activesync cannot establish a connection with the mobile device until this file has been replaced. To correct this problem, reinstall windows or replace the file with a newer version.

Ik heb geen idee wat er gebeurd is, noch wat ik moet doen om het op te lossen. Iemand die er iets in ziet? De laptop is een Dell Lattitude D600...

Alvast bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je Windows niet repareren? Gewoon de Windows CD erin en opstarten van de CD en een keer op R drukken. Anders F8 tijdens het opstarten van Windows en kijken als je daar last known oood menu kan opstarten.

Denk dat er toch een probleem zit in Windows en dan wel netwerkgerelateerd. Drivers updaten bijvoorbeeld kan ook geen (niet vaak) kwaad.

Update:
Je kan volgens mij ook een winsock fix draaien. Misschien dat nog kan werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 02-08-2007 22:29 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mr. D
Thanks, ik ga het proberen. het probleem is dat ik nergens kan zien WELKE drivers ik zou moeten updaten... Misschien moet ik alles gewoon deinstallen en kijken of hij het zelf opnieuw vindt..

Ik ga het vanavond proberen...

• Mr. D
Outerspace schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:23:

Update:
Je kan volgens mij ook een winsock fix draaien. Misschien dat nog kan werken.
Iemand die weet hoe je een winsock fix draait? Ik krijg het niet voor elkaar...

Nog andere tips?