Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

62nd International Motor Show (Frankfurt)

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Afbeeldingslocatie: http://www.iaa.de/fileadmin/user_upload/2007/images/logo7_en.jpg
website

Waar?
Frankfurt

Wat?
Grootste autobeurs van Europa en voor vele merken 'The place' om nieuwe modellen te showen.

Wanneer?
13 tot 23 september
13 en 14 zijn 'trade days' en dus duurder

Prijs
15€ (13€ in het weekend)
'trade days' = 42€

Als Belgische Student is mijn laatste autosalonbezoek zo'n 4jaar geleden. Het autosalon (lees 'autobeurs' voor de niet-Belgen) in België valt namelijk altijd tijdens mijn examens. Dit is dus voor mij een uitstekende kans om eens een hoop auto's tegelijk te zien en nieuwe modellen te ontdekken.
Ik zal waarchijnlijk tijdens de 'trade days' gaan (minder druk en ik kan niet echt op een andere dag). Mijn Vervoer? De auto (een goed excuus om de Autobahn eens te verkennen :) )

Wie gaat er nog? En wie is er al geweest en kan wat ervaringen meedelen ivm drukte, parkeren, enz ?

Verwijderd

Hmmm. Ik denk dat ik dit jaar eens ga gaan, Frankfurt is goed te rijden vanaf hier :)
Als het een Duits spektakel is kun je parkeren. Duitsers zijn soms net Amerikanen: als je er met de auto niet kan komen, is het onbereikbaar :P

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb doorgaans altijd in de Parkeergarage onder de Messe kunnen parkeren - het zou voor mij de eerste keer zijn dat het vol is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Nog een vraagje: Loop je daar eenvoudig binnen met een dslr? Of moet ik het op een compactje houden.?

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:23

Fisico

by Fabian

Er zijn voldoende parkeerplekken. Zowel in de buurt van de messe of net buiten de stad. Van buiten de stad rijden pendelbussen / trams etc die je voor weinig naar de beurs brengen. Het is een erg grote beurs waar heel veel te zien in. Met name de stands van VW en MB zijn echt heel groot. De rest deelt vaak een hal met de zustermerken. Druk is het vooral in bij de duitse merken. Bij Toyota etc is bijna niemand.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ga dit jaar ook :) Alleen als ik mijn planning zo zie gaat het waarschijnlijk in het weekend worden :/

Hoe is de IAA t.o.v. de AutoRAI? In Amsterdam heb ik echt niet de hele dag nodig om alles te zien. Is het bij de IAA wel verstandig om er, zeg een uur of 10, binnen te staan?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

jvvv schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:43:
Nog een vraagje: Loop je daar eenvoudig binnen met een dslr? Of moet ik het op een compactje houden.?
Ik heb dezelfde vraag net even gesteld via de 'contact' button op de website van de IAA Frankfurt. Ikzelf verwacht eigenlijk niet echt een probleem, maar heb geen zin om m'n gear daar achter te moeten laten... ;)

Ikzelf ga de 18e, schijnt erg groots te zijn, ben er nog nooit geweest...

[ Voor 82% gewijzigd door Mark_640 op 08-09-2007 18:01 ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Even een klein schopje, heb net antwoord gehad van de organisatie:
Dear Mr.

Thank you very much for your inquiry.

Pls be advised that you can certainly bring your camera with you. The only thing when you take photos during the IAA from the stands, pls ask the exhibitors at their stand before taking a picture.

Further details can be taken from our website www.iaa.de

We wish a pleasant IAA visit.

Mit freundlichen Gruessen/kind regards,

Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA)
Brigitte L. Werkmann, Sekretariat Abt. Ausstellungen/Dept. Exhibitions
Westendstr. 61, D-60325 Frankfurt

[ Voor 7% gewijzigd door Mark_640 op 08-09-2007 18:02 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Beetje stil hier! Ik ga in ieder geval ook met een vriend naar de beurs, aanstaande zaterdag 15 september. Wordt voor ons beide de eerste keer, ik heb er zin in! :9

We gaan met de auto vanuit Enschede, iemand een idee wat de verwachtingen zijn qua verkeersdrukte in het Ruhrgebied en omstreeks Frankfurt? Hoe zijn de aanloopwegen richting de Messe en hoe is het geregeld met parkeren?
De informatie op de website is al duidelijk, maar ik zou graag nog wat ervaringsdeskundigen horen. :)

Divide and conquer.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mark_640 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:02:
Even een klein schopje, heb net antwoord gehad van de organisatie:

[...]
Mooi, 30D + lens ligt al klaar. d:)b

Divide and conquer.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:23

Fisico

by Fabian

Gewoon richting Frankfurt rijden en daar de borden "messe" volgen. Volgens het duitse systeem van orde en netheid worden de parkeerplaatsen gevuld. Je kan natuurlijk gokken en de stad zelf in rijden, maar dat zal weinig tijdwinst opleveren. Ik heb twee keer aan de rand van de stad gestaan en was erg snel bij de beurs met de pendelbus / tram.

Dus lekker op tijd die kant op en genieten van al het spul op de beurs.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:59
Ik hoop volgende week woensdag te gaan. :) Ben nog nooit op een andere show dan de RAI geweest, en al dat wereldnieuws op één plek lijkt me best aardig.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Stil hier, ik hoop zondag of maandag a.s. te gaan.

Ben er nooit geweest maar als autoliefhebber mag ik dit denk ik niet missen.

Heeft iemand ervaring met hotels in de buurt?
Tis toch zo'n 370km rijden, dus ik dacht een hotelletje te pakken in de omgeving (vliegveld?)

Ben ook benieuwd hoeveel anders het is als de autorai. Volgens mij is het duidelijk grootser en vooral meer introducties van nieuwe modellen.

Ook wel benieuwd, is het heel erg druk, zoals bij de autorai, dat je bijna niet in de buurt van iets moois kan komen?

[ Voor 12% gewijzigd door FFF op 15-09-2007 11:48 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Laatste keer dat ik er was, was het zeker vier keer groter dan de Auto RAI, en ook beter aangekleed. Bij de RAI heb ik altijd het idee dat de aankleding is vertrokken samen met de pers, in Frankfurt zeker niet.

Zelfs nog een leuk gesprekje gehad met een model op een stand die ook nog analoog fotografeerde :) Zo dichtbij kon je soms komen, andere stands (Ferrari, Bentley) werd je helaas op grote afstand gehouden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• FFF

FFF

Ben gisteren geweest.

(eigenlijk zaterdag avond tot maandag in frankfurt)
Maandag ochtend stond ik rond 9.15 dus op de IAA.

Voor de mensen die twijfelen zou ik zeker aanraden te gaan.
Frankfurt is een hele leuke stad om te winkelen, voor een paar 10tjes heb je een hotel.

De beurs is heel groots opgezet, alle merken lijken alles mee genomen te hebben, wat ik zelf mooi vond was dat alle tuners als Brabus, alpina novitec etc aanwezig waren met een behoorlijk assortiment.

Nieuwe auto's als de M3 en C63 waren ook te bewonderen.

Ik ga volgens jaar denk ik weer, door de week is het lekker rustig (relatief) en kun je op je gemak kijken.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben er zaterdag geweest. Was een érg lange rit, maar dan heb je ook wel een heel erg drukke beurs voor je. Zaterdag is niet de slimste dag om te gaan maar het was even niet anders. Een aantal hallen zelfs deels over moeten slaan omdat er geen doorkomen aan was.. BMW, Mercedes, stond compleet vast. Ook de hal Ferrari, Maserati, Alfa Romeo en Fiat was geen doorkomen aan.

Verder credits aan de organisatie van de IAA. Echt perfect geregeld qua verkeer, amper stilgestaan en parkeerplaatsen genoeg én ook nog eens binnen 10 minuten lopen. Hieronder een voorbeeld van m'n foto's.

De rest kun je hier vinden.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/20070915-DSC_5040-008_.jpgKlikbaar

• FFF

FFF

Mooie foto's, je heb zo te zien alleen veel gemist...

Mis de foto's van de tuners (hele hal vol brabus novitec etc)
(dus vol mercedes, bmw, ferrarim lamborghini etc)

Porsche had trouwens een vervelende stand, donker en stond heel snel vol, door het scherm bleef iedereen staan.

Mercedes had de mooiste stand, met een hele uitgestippelde route.

Ben blij dat ik er op maandag was als ik de drukte zo zie...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben zaterdag geweest. Zoals we van de Duitsers gewend zijn was het weer perfect geregeld. Vanaf de snelweg reed ik direct een parkeerplaats op en vanaf daar werd je zonder wachttijd in een shuttlebus vervoerd naar één van de ingangen van de beurs. Vanuit het oosten van het land kun je makkelijk op en neer rijden in een dag. Ik deed minder dan drie uur over de terugweg. 's avonds kon je vrij goed doorrijden op de Autobahn. De beurs is open tot zeven uur 's avonds dus je hoeft niet per se om 10.00u op de stoep te staan. Ik heb het rustig aangedaan en arriveerde pas om 13.00u.

BMW en Mercedes hadden hun logistiek gelukkig goed voor elkaar door te zorgen voor éénrichtingsverkeer, zodat er ondanks de drukte toch nog enige beweging in de mensenstroom zat. Dit was niet het geval in de hal met alle Fiat-merken. Er was maar één doorgang waar mensen vanuit twee richtingen doorheen wilden en aan de ene kant bleven plakken bij de Fiat 500 en de andere kant bij de Maserati's, Ferrari's en de Alfa 8C Competizione.

De Porsche-stand was inderdaad ook erg krap.
Pagina: 1