radeon 9200 wordt heet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
Ik heb een 2,5 jaar oude pc, ik heb er 3 schermen op aangesloten.

1 scherm op de onboard videokaart en 2 schermen op een PCI kaartje. (Geen PCI-E).
Dit PCI kaartje is volgens windows de Radeon 9200 PRO.

Ik merk dat tijdens het slepen van vensters het op de 2 schermen die op de 9200 zijn aangesloten langzaam en haperig gaat. Op het onboard aangesloten scherm gaat het wel goed.

Ik heb net even de pc uitgezet en even gevoeld aan m'n videokaart. Ik heb net bijna m'n vingers verbrand aan het koelblokje van m'n videokaart. Dat lijkt me niet goed...

De videokaart is gewoon standaard, niet overgeklokt en ik draai geen games e.d. Het enige wat er gebeurd is wat programmeren, msnen, internetten, etc. Dus eigenlijk niks grafisch.

Weet iemand hoe dit komt? En is het (goedkoop) op te lossen?
Ik koop binnen 2 maanden een nieuwe pc ivm verhuizing. Ik wil tot die tijd natuurlijk niet dat die videokaart het begeeft, maar ik wil ook niet veel geld gaan uitgeven aan een computer die toch wordt vervangen op korte termijn.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan eventueel een nieuw koelertje kopen en die monteren :) (En tegenwoordig kosten die PCI kaartjes een habbekrats).

Wauw, een sig!

• Boyd
Ik kan met speefan o.i.d. niet zien wat de temperatuur is van het kaartje.
Dell pc.. alleen een HDD laat ie zien. Iemand een tip hoe ik dat doe?

Nieuw kaartje kan eventueel inderdaad. Koeler zal wel duurder zijn als een videokaartje neem ik aan?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 22:12
De cores van grafische kaarten kunnen 100 C verdragen. Dan zal de heatsink zegge en schrijve 90 C zijn. Temperaturen van 45 C of daaromtrent zijn als niet meer hanteerbaar voor de menselijke huid. Dat je je hand er niet op kunt houden is niet direct een indicatie. Weet zo niet of er tools zijn waarmee je de temps kunt lezen.

Welke Catalyst versie gebruik je trouwens? 6.11 is de laatste die de 92x0 ondersteunt.

[ Voor 10% gewijzigd door EricJH op 02-08-2007 21:23 ]

• Boyd
Catalyst eraf gegooit. Kreeg bij het opstarten van die CLI.exe fouten.. heb alleen de drivers geinstalleerd.. is ook voldoende..

Verwijderd

EricJH schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:23:
De cores van grafische kaarten kunnen 100 C verdragen. Dan zal de heatsink zegge en schrijve 90 C zijn. Temperaturen van 45 C of daaromtrent zijn als niet meer hanteerbaar voor de menselijke huid. Dat je je hand er niet op kunt houden is niet direct een indicatie. Weet zo niet of er tools zijn waarmee je de temps kunt lezen.

Welke Catalyst versie gebruik je trouwens? 6.11 is de laatste die de 92x0 ondersteunt.
Sterker nog, de meeste cores kunnen 130 graden aan. Niet langdurig maar wel een tijdje, ik denk dat de TS zich geen zorgen hoeft te maken. Anders.. er zijn hele goedkope kleine coolers rond de 10 euro. En voor 40 euro heb je een compleet nieuwe kaart met nieuwe koeler.

Keuzes, die eigenlijk niet nodig zijn. Maar als het de TS gerust stelt :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gamepie56 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:21:
Ik kan met speefan o.i.d. niet zien wat de temperatuur is van het kaartje.
Dell pc.. alleen een HDD laat ie zien. Iemand een tip hoe ik dat doe?
Volgens mij zit op jouw videokaart geen temperatuursensor die dat laat uitlezen :)
Nieuw kaartje kan eventueel inderdaad. Koeler zal wel duurder zijn als een videokaartje neem ik aan?
Uiteraard, koelertje stelt niet zoveel voor in vergelijking met een videokaart ;)

Wauw, een sig!

• EricJH
Welke Catalyst heb je geinstalleerd? Heb je DOt Net 2 geinstalleerd voor het CCC?

Gezien het haperen vermoed ik dat je AGP versnelling niet aanstaat. Dat kan komen doordat je een dirver van na 6.11 gebruikt. Het is hanidg het CCC of evntueel het oude CP geinstalleerd te hebben om bij SmartGart te kunnen kijken of je AGP aanstaat. Onder XP zou het ook mogelijk zijn via de command prompt SmartGart op te roepen; hoewel dat was toen de drivers nog met het CP kwamen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

EricJH schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:23:
Welke Catalyst heb je geinstalleerd? Heb je DOt Net 2 geinstalleerd voor het CCC?

Gezien het haperen vermoed ik dat je AGP versnelling niet aanstaat. Dat kan komen doordat je een dirver van na 6.11 gebruikt. Het is hanidg het CCC of evntueel het oude CP geinstalleerd te hebben om bij SmartGart te kunnen kijken of je AGP aanstaat. Onder XP zou het ook mogelijk zijn via de command prompt SmartGart op te roepen; hoewel dat was toen de drivers nog met het CP kwamen.
chef... pci kaartje :)

en hij heeft geen catalyst control center, alleen de drivers :)

en om wat meer ontopic te zijn: misschien als je nog een oude thermometer hebt liggen, dat je die in de buurt kunt houden om een beetje een indicatie te krijgen...

daarnaast, voor een tijdelijke oplossing: tafelventilator voor je opengeschroefde pc, of zo'n klein 80 mm koelertje aanschaffen (wel eentje die je op een molex moet, zo'n witte stekker in je pc), en met ducktape en wat improvisatiecreatie je pcikaartje van een klein extra briesje voorzien.

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 03-08-2007 19:06 ]

-_-

• EricJH
Dat is de tweede keer dat ik erover heen lees dat dit een PCI variant is (de eerste keer kon ik mijn gezicht nog redden) 8)7
Pagina: 1