Toon posts:

tiptel 22 icm speedtouch modem St 546

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik doe al weken verwoede pogingen om mijn modem ( gekregen van provider ) te laten samenwerken met mijn belrouter van tiptel. Tipel zegt dat de belrouter het eerst het internetsignaal moet oppikken en speedtouch zegt dat de modem eerst het signaal moet oppikken en doorgeven. wat is er waar en wie kan me verder helpen met de instellingen, ik heb nog nooit zoiets ingewikkelds geprobeerd, Ik wil kunnen bellen maar ook een hoog id behalen met emule, dit moet mogelijk zijn.

is het misschien onmogelijk dan?

bedankt voor jullie antwoord..

Paul

Verwijderd

Ik gok dat het hier gaat om de tiptel cyberBOX 22? in dat geval moet je eerst je modem aansluiten. aangezien je sip geen ingebouwd modem heeft wordt via internet bellen wel erg lastig ;) wordt dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
           |
           |
      [splitter]
       |        |
       |        | (tel)
       |        |_______[tiptel]_________{naar verdere telefoon aansluitingen}
       |                   |
       | (adsl)            | (utp naar tiptel)
       |                   |
       |___[modem]_________|
             |
             | (utp naar pc's)
             |___________________{naar pc's}

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja paars ,

ik heb de modem van speedtouch als eerste en heb de poort 5060 opengezet, zowel in windows als in de modem. maar hij pakt nog steeds mijn instelling van het sipaccount, en ik moet nog steeds met mijn kabel van de etherpoort naar de lan van de belrouter om even in te loggen (ook niet normaal lijkt me) heb al verschillende programmas opengezet in het modem en in de computer maar nee nog steeds niks, ip neemt hij wel over van de computer maar mijn sipacccount wordt niet overgenomen

Ik heb nog nooit zo lang ergens me gesukkedd als hiermee.

als je een werkende copy hebt van pf config ik houd me aanbevolen

paul

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Paars,

En voor eventuele toekomstige slachtoffers van deze materie, ik ben eruit...
Het komt er op neer dat je goed moet kijken welk ip aan welke ethernetpoort wordt toegewezen. daar verwijs je dan de programmas naar die al meestal in de speedtouch zijn opgenomen.
Met het nummer dat aan de eerste ethernetpoort is toegewezen ( dat van de modem naar de wan van de belrouter gaat ) kun je ook inloggen op je belrouter..

mensen die problemen hiermee ondervinden, kan ik denk ik dus wel helpen in de toekomst, hoewel ik natuurlijk geen expert ben..

Paul

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet helaas toch weer terugkeren naar dit forum omdat ik (misschien door windows update) de persoon aan de andere kant niet kan horen, als die mij opbelt op mijn dect telefoon die ik via de tiptel op mijn speedtouch st 546 heb aangesloten, waar zit hem de fout?

bedankt voor jullie reactie!!

Paul

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
ik heb geen oplossing voor je probleem, maar je hoeft niet te groeten ofzo, vooral niet als je drie posts achter lkaar doet ;)

PSN: djmurcielago

Pagina: 1