Front panel audio werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik heb de volgende hardware:

- Lian Li PC-G50B
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/ProductImageCompressAll200/11-112-104-01.jpg

- Asus P5B-E Plus
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/Original/0/240/000240822.jpg

Nu zit ik met een probleem. Mijn kast heeft een ingebouwde audio en microfoon aansluiting aan de voorzijde. Deze zou ik graag willen gebruiken om mijn koptelefoon / microfoon op aan te sluiten. En dan mijn "normale" pc speakers gewoon achter op het moederboard (ik gebruik de onboard geluidskaart van het moederboard).

Ik heb de kabeltjes van de audio en microfoon aansluitingen aangesloten op de header op het moederboard. Echter ik krijg op geen enkele manier geluid uit de front panel aansluitingen. In het bios kan ik kiezen voor AC97 of HD-audio output. Beide opties geven geen soelaas.

Doe ik nu iets heel verkeerds? Zelf zat ik er aan te denken eventueel een losse geluidskaart te kopen die ook een interne header heeft en de hele onboard sound niet meer te gebruiken.

Graag jullie advies.

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
werken de normale speakers?

lees ook de handleiding van het mobo eens na.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe staat het met de instellingen van je geluidskaart? Ik kan met mijn moederbord (een ander dan die jij hebt) ism realtek alles goed installen.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ja, ik heb een beetje het zelfde soort probleem. Ik wil ook graag mijn koptelefoon met microfoon vooraansluiten en de boxen achter. Nou heb ik dus een Intel 965LT moederbord ook in een Lian Li kast. Ik heb alles aangesloten op de AC97 aansluiting en het werkt wel. Maar in de handleiding staat dat de AC97 is voor Front Panel aansluitingen die geen ondersteuning bieden voor HD audio. Dat is dus die van mij. Maar waar kan ik dan HD aduio frontpanels vinden? Zodat ik die kan inbouwen in mijn kast zodat ik voor ook HD audio heb. Ik kan ook op google echt niets vinden.
Bestaat zoiets wel?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:43
Om nog even op mijn orginele topic te reageren.

Het probleem is opgelost, in de BIOS de setting gezet op AC'97 ipv HD en daarna de benodigde drivers geinstalleerd van de geluidskaart. _/-\o_