MX1000 slechte accu

Pagina: 1
Acties:

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik heb sinds oktober 2006 (met tevredenheid) een Logitech MX1000 in het bezit. Nu is de laatste tijd (na mijn vakantie van 2 weken) mijn accu ontzettend slecht te noemen. Als ik de muis in de cradle zet lijkt hij gewoon te laden, maar hiermee stopt hij naar 5 minuten, de lampjes op de muis geven dan aan dat de accu vol zit.

Niks aan de hand zou je zeggen, ware het niet dat zodra ik de muis uit de cradle haal (zelf na een nacht lang laden) gelijk (of na een minuut) ik het rode lampje van een bijna lege accu te zien krijg.

Ik kan op dat moment nog ongeveer een kwartier doen en dan is het wel gebeurt. Heeft iemand hier ervaringen mee of weet iemand een oplossing voor dit (toch best vervelende) probleem?

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46
Al geprobeerd de contactjes van de muis en van de oplader eens schoon te maken?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• jappas
B-Buster schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:52:
Al geprobeerd de contactjes van de muis en van de oplader eens schoon te maken?
Ja, deze heb ik (al een aantal keer) schoongemaakt. Mij lijkt het ook niet dat het hier in ligt, de muis krijgt eerst namelijk wel gewoon stroom, maar daarna lijkt de accu gewoon 'vol' te zitten. Helaas kan ik de accu dus niet zelf vervangen (garantie enzo) en heb ik de aankoopbon niet meer. Op de doos van de muis staat echter wel Oktober 2006, dus ouder dan anderhalf jaar zal de muis zeker niet zijn.

• B-Buster
Even met Logitech bellen dan. Als je het serienummer hebt (staat onderop de muis) kunnen ze je aan de hand daarvan ook helpen. Hebben ze bij mij ook gedaan toen m'n MX1000 overleden was.

• jappas
B-Buster schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:59:
Even met Logitech bellen dan. Als je het serienummer hebt (staat onderop de muis) kunnen ze je aan de hand daarvan ook helpen. Hebben ze bij mij ook gedaan toen m'n MX1000 overleden was.
En dat serienummer is dat dan het P/N nummer of het PID nummer? Hoe reageert Logitech in zo'n geval dan? ze laten hem je opsturen voor reparatie ofzo?

• B-Buster
Ze vragen naar beide nummers.

Weet niet precies hoe ze het tegenwoordig afhandelen. Ik kreeg een nieuwe en moest de stekkertjes van de oude opsturen, maar ik hoorde dat ze het tegenwoordig veranderd hebben en dat je je muis moet opsturen waarna ze gaan kijken wat er mis is. Weet niet of dat laatste 100% klopt, maargoed dat merk je wel als je contact met ze opneemt.

Bellen is overigens handiger dan ze een mail sturen (wat ook kan via hun site).

Pagina: 1