Toon posts:

[Exchange 2003] Blokkeren intern mailen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Een bepaalde gebruiker bij ons (uitzondering) zou geen mails mogen (kunnen) ontvangen van andere interne gebruikers.

In AD kun je bij 'Delivery Restrictions' wel instellen
Accept messages from everyone except ... en dan user per user toevoegen. (distributiegroep lukt niet)

Als je zo echter meer dan 150 users moet toevoegen ben je wel een eindje zoet.

Gegoogled maar dan vind ik terug dat je enkel deze methode hebt of wel scripting.

Iemand die een andere optie ziet / weet hoe je kan verhinderen dat men interne emails kan versturen naar een bepaalde gebruiker?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waarom lukt distributie groep niet dan? Dit lijkt me wel een oplossing hiervoor. Je kan hem wel toevoegen.
Je kan hem natuurlijk ook bij de adreslijst verbergen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wens van de gebruiker of van management???

Indien van gebruiker dan zou ik gewoon een regel in zijn mailbox instellen die alle mailtjes die vanaf intern komen gelijk verwijdert.
Indien van management dan heb je volgens mij even een uitdaging, alhoewel ik vraagtekens stel bij het feit waarom dit zo zou moeten zijn. Neem hem dan al zijn mailrechten af en hang zijn mailadres onder een andere account ( manager bijv ) erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag van het management.

Misschien is de oplossing die ik uitgewerkt heb niet goed, ma bon, dit was de vraag.

De directeur heeft een email adres en haar assistent heeft hier rechten op en zij bekijkt alle emails om ze te sorteren.

De directeur wil echter een email adres (met enkel haar voornaam@) waarop haar assistent geen rechten heeft. Dus heb ik een nieuwe user aangemaakt, op de mailbox voornaam@ heb ik full mailbox rechten gegeven naar voornaam.achternaam@ ...)
Feit is nu dat er veel zijn die ook interne mails versturen naar voornaam@. Ik heb nu wel die 'hide frome adress list' aangevinkt maar bij velen zit dit in hun geschiedenis...

Vandaar dat ik zou willen blokkeren dat iemand nog interne emails kan versturen naar dit adres.

Kan ik dit anders oplossen?

Alvast bedankt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Huidige extra user verwijderen, nieuwe extra user aanmaken. Met als naam iets onleesbaars, hier het emailadres aanhangen. Nieuwe user uit de adres lijsten halen.

Zou goed moeten gaan.

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Klein gokje....alle werkgerelateerde mail mag de secretaresse zien, alleen wat prive-mail moet geheim blijven.
Wellicht is jouw directeur geholpen met een eigen hotmail adres?

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover mijn kennis reikt is geen van beide een oplossing... Een onleesbare naam kan ik wel aan een nieuwe user geven, maar de display name moet wel duidelijk zijn dat het van de directeur komt.

Dit wil ze ook gebruiken om grote klanten en dergelijke aan te spreken, dus een hotmail komt dan wel niet zo goed over...

Eigenlijk moet het gewoon een adres zijn voornaam@bedrijf.xx dat de directeur kan gebruiken om externe mails te sturen en te ontvangen en dat intern niet gebruikt kan worden...

Verwijderd

Volgens mij ontkom je er niet aan om de mensen die niets mogen sturen naar het e-mail adres, met de hand toe te voegen. ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een nieuwe user aanmaakt met dezelfde displayname, zal de Outlook name completion cache dacht ik toch naar het oude mailadres blijven sturen en zal die mail dus alsnog niet meer aankomen :)

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is een global Distribution group aan de maken met een e-mail adress. Op die manier kun je wel alle gebruikers aan de groep toevoegen en deze in de "Delivery restrictions" - > "From everyone exept:" plaatsen. Je moet voor de distributie groep wel een e-mail aanmaken, anders kun je deze dus niet selecteren voor toevoeging aan de lijst.

Na het aanmaken van het email adress van de distributie groep verberg je het adress.

Hoop dat je hiermee wat verder komt.
Pagina: 1