Toon posts:

Plaatsen CPU in een 370 laptop Socket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het verwijderen van de koeling is per ongeluk de CPU er mee uitgekomen. Probleem is alleen dat ik niet in staat ben om de CPU er weer goed in te krijgen. CPU valt wel netjes in de socket maar moet volgens mij nog een stukje worden opgeschoven. Dit laatste gaat alleen niet en ik weet ook niet zeker of het zo moet.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze afwijkende 370 socket voor een Pentium III Celeron in een Laptop.

Please advise.

Gr
Rogier

Verwijderd

Als het goed is zit aan de rand van de socket een soort schroefje, daar moet je dan aan draaien om em te locken.

Je hebt ook laptop sockets waarbij je tegen de CPU zelf moet duwen om em te locken, dit is redelijk riskant zonder de juiste tools. (Ik had een socket A laptop die op die manier lockte)

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

Totaalgeflipt

De enige echte

Je moet eerst die beveiligings pal weer omhoog doen, dan de processor erin, en dan dat palletje weer op zijn plaats klikken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet welk schroefje je bedoeld, dit zou er ook moeten zitten volgens de site van Intel. Bij mij ziet het er alleen anders uit, ik heb er alleen een wit "plaatje/stangetje?" bij zitten waarmee ik de CPU klem kan zetten. Deze is alleen niet sterk genoeg om kracht op te zetten dus ik moet een methoden weten waarmee ik de CPU kan opschuiven.

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:29:
Je moet eerst die beveiligings pal weer omhoog doen, dan de processor erin, en dan dat palletje weer op zijn plaats klikken.
Laptop sockets hebben vaak niet zo'n pal wegens ruimtegebrek.
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:30:
Ik weet welk schroefje je bedoeld, dit zou er ook moeten zitten volgens de site van Intel. Bij mij ziet het er alleen anders uit, ik heb er alleen een wit "plaatje/stangetje?" bij zitten waarmee ik de CPU klem kan zetten. Deze is alleen niet sterk genoeg om kracht op te zetten dus ik moet een methoden weten waarmee ik de CPU kan opschuiven.
Maak eens een foto, zo is het koffiedik kijken.

Zonder de juiste tools proberen de CPU op te schuiven zal haast zeker beschadigingen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
@Totaalgeflipt: Ik heb er geen beveiligings pal bij zitten, alleen een wit "dingetje" om de CPU mee klem te zetten geloof ik.

Als iemand de foto's wilt zien moet je even je mail doorgeven, dan stuur ik ze door.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:32:
@Totaalgeflipt: Ik heb er geen beveiligings pal bij zitten, alleen een wit "dingetje" om de CPU mee klem te zetten geloof ik.

Als iemand de foto's wilt zien moet je even je mail doorgeven, dan stuur ik ze door.
Als je ze nou ff online zet dan kan iedereen het zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij chello opeens geen member space meer, en ik heb geen andere plek waar ik de foto's neer kan zetten. Heeft iemand een suggestie waar ik mijn foto's neer kan zetten.

Verwijderd

www.google.nl ;)

Gewoon even op imageshack gooien

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 16:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of toch even ftp-en naar je chello membersspace. De mijne is iig momenteel prima benaderbaar, dus eerder PEBKAC dan een server issue :z

Imageshack is ranzig namelijk...

Oslik blyat! Oslik!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
offtopic:

Plaatjes voor op het forum host ik vaak op mijn Google Pages space. Iedereen die een gmail account heeft kan daar simpel 100MB kwijt.
pages.google.com

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 02-08-2007 16:20 ]

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
dion_b schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:13:
Of toch even ftp-en naar je chello membersspace. De mijne is iig momenteel prima benaderbaar, dus eerder PEBKAC dan een server issue :z

Imageshack is ranzig namelijk...
PEBCAK bedoel je.
Photobucket e.d. werken wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/1355/dsc00127tz0.jpg
[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/4199/dsc00129oj8.jpg

Verwijderd

Gaat je niet lukken zonder de juiste tools.

Je kan proberen even met de hand te voelen welke kant ie op moet schuiven, dan met een vrij brede schroevendraaier voorzichtig in dat gleufje duwen.

De kans dat je te hard duwt en het op die manier kapot maakt is aanwezig en zelfs vrij groot, doe dus erg voorzichtig.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zie niet echt een klemmechanisme. Misschien is het juist de bedoeling dat hij klemt door de contacten en uiteindelijk de koeler?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Dukey schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:27:
Ik zie niet echt een klemmechanisme. Misschien is het juist de bedoeling dat hij klemt door de contacten en uiteindelijk de koeler?
Nee, ik ken dit type socket wel, je moet de CPU een klein stukje schuiven om em te locken. Daar zijn normaal tools voor die dat kunnen zonder de CPU te slopen.

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Mijn truuk om dit soort problemen te voorkomen is altijd eerst even de processor warm te stoken (booten in DOS werkt goed :D) voordat de fan eraf gaat.

Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar het is een tip voor de volgende keer.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Verwijderd

Topicstarter
Er zat net nieuwe koelpasta op, maar omdat de fan aanliep moest de koelunit er weer af, anders was er niets gebeurd. Wel een goede tip trouwens.

Is er niemand die me kan vertellen hoeveel kracht je er op moet zetten en welk alternatief ik heb?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

niet teveel kracht, is erg weinig voor nodig. Lastig om dat uit te leggen.

je kunt een soort geleide-rail maken waarmee je hem drukt... en een heel klein beetje kracht zetten. Lastig issue, ken je niet iemand in de buurt die dit vaker heeft gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de enige van mijn vriendenkring die verstand heeft van pc's, en ook op professioneel gebied. Knutsel wel vaker ook, dus ik kom er misschien wel uit.

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt me trouwens wel een behoorlijke hoeveelheid pasta op die CPU.
Kan nog wel behoorlijk wat vanaf, Koelpasta hoeft namelijk maar flinterdun.

[ Voor 35% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 02-08-2007 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt inderdaad erg veel. Het is al een wat oudere tubetje koelpasta en al wat dikker geworden, tevens niet vergeten dat de koeler er al opgezeten heeft dus bij het afhalen allemaal van die puntjes veroorzaakt heeft. Ik zal echter wel even aan de slag moeten gaan om het weer even strak te krijgen :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, en voor de liefhebbers zet ik maar meteen even neer hoe ik het gedaan heb:

- We nemen een schroevendraaier die precies in het gleufje past waar "close" staat. Stop er eerst iets van een stukje opgerold (wc)papier in en druk daarna de schroevendraaier er tussen. Dus je gebruikt het (wc)papier als buffer zodat je niet de CPU kan beschadigen. Daarna kan je de schroevendraaier draaien en druk je zo de CPU aan wat erg gemakkelijk gaat. Veel kracht zetten is niet nodig.

Bedankt voor al jullie tips!

gr
Rogier
Pagina: 1