excel reminder(datum)

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi iedereen,

Ik wil het voglende doen maar ik kom er 1,2,3 niet uit hoe ik dit precies moet aanpakken. Is er iemand die weet of ik dit door middel van een formule mogelijk is moet ik met makro's dit aanpakken:

Ik heb de volgende cellen staan:
- vaste datum(datum van vandaag)
- omschrijving,
- afgerond project(datum)
- Reminder (hierin moet een datum zijn met een opmerking van 4 dagen eerder)
"bijvoorbeeld 4 januari 2007 moet het project zijn afgerond en dan wordt bij reminder een datum staan van 1 januari 2007".

En daarnast wil ik alle data van reminder een kleur hebben?

Mijn vraag is dus hoe doe ik dit precies?
Want ik kon namelijk niets vinden via google

workstation server laptop

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04

Dido

heforshe

Wat wil je nou precies? Gewoon in bv. cel C1 zetten =A1-4 levert je de gewenste datum op. Kleurtjes kun je gewoon met eigenschappen kiezen.

Wat je met de opmerking wil snap ik niet, misschien als je dat in het Nederlands uitlegt?

Wat betekent mijn avatar?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
[url href="http://www.google.nl"]Google[/url]

Zoeken op "excel date reminder".

[url href="http://en.allexperts.com/q/Excel-1059/Pop-Message-Reminder-Maturity.htm"]1e hit met kleurtjes en uitleg pop-up[/url]

[ Voor 29% gewijzigd door frankvdtillaart op 02-08-2007 15:29 ]

Happy Blessings <3

• viper3007
Dido schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:23:
Wat wil je nou precies? Gewoon in bv. cel C1 zetten =A1-4 levert je de gewenste datum op. Kleurtjes kun je gewoon met eigenschappen kiezen.

Wat je met de opmerking wil snap ik niet, misschien als je dat in het Nederlands uitlegt?
Wat ik wil is het volgende:

in Cel D4 een formule waarin staat dat C4-(4 dagen) een reminder hebben die bijvoorbeeld rood is

A4 datum van vandaag
B4 omschrijving
C4 Datum van het Afgerond project
D4 "Reminder"

Ik hoop dat hierbij genoeg informatie is

• Dido

Dido

heforshe

in D4:
=IF(NOW()>(C4-4),"Reminder","")

En dan de cel rood maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Dido op 02-08-2007 15:45 ]

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Dus de kleur van de reminder hangt bijvoorbeeld af hoeveel dagen het nog is?
conditional formatting -> google
Maar dat is even wat termen die hiermee te maken hebben in het engels vertalen en door google halen.... of begrijp ook ik nu niet wat je bedoelt en sla ik de plank volledig mis?

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• viper3007
Dido schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:45:
in D4:
=IF(NOW()>(C4-4),"Reminder","")

En dan de cel rood maken?
In ieder geval tot zo ver bedankt maar ik zou graag willen weten of het mogelijk om te zeggen vaste datum is c4 en dan minus 4 dagen moet de formule antwoord geven in D4

Hoe gaat dat precies?

• Dido

Dido

heforshe

=C4-4

Je zou het ook zelf kunnen proberen. ;)

Ik snap dan alleen niet wat je met die reminder wilt. Een pop-up ofzo?

edit: dit antwoord is op 1 van de mogelijke interpretaties van je zin
vaste datum is c4 en dan minus 4 dagen moet de formule antwoord geven in D4
Als je die nou eens omschrijft naar iets met onderwerpen, lijdende voorwerpen en persoonvormen, en dan ook nog zo dat die verband houden met elkaar, dan komen we denk ik een stuk verder ;)

De meest letterlijke interpetatie is namelijk dat jij op T=C4-4 dagen wilt dat een formule (welke is me een raadsel) een antwoord geeft in cel D4. Dat slaat als lul op Dirk.
Je zet een formule in een cel, of je doet dat niet. Mijn eerdere suggestie laat de cel visueel leeg, totdat je op C4-4 dagen bent aangeland. Als dat niet is wat je wilt, zul je het toch echt duidelijker moeten beschrijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Dido op 02-08-2007 17:21 ]

• Bolukan
  • Laatst online: 09-07 19:01
Een vaste datum kun je invoeren met de functie date() datum() in de nederlandse versie
code:
1
=DATE(2007,12,31)

en dan krijg je in de eerder genoemde formule
code:
1
=IF(NOW()>(DATE(2007,12,31)-4),"Reminder","")

• viper3007
Mijn vraag is alleen nog waarom het nog steeds niet lukt bij de voorwaardelijke opmaak om daar een aangepast kleur te krijgen

Ik heb het namelijk wel verwezen maar werkt niet, hebben jullie niet enige tips.

Daarnaast ben ik jullie dankbaar voor de tip wat betreft voor het andere probleem

• QuaQu
  • Laatst online: 18-08-2021
QuaQu schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:47:
Dus de kleur van de reminder hangt bijvoorbeeld af hoeveel dagen het nog is?
conditional formatting -> google
Maar dat is even wat termen die hiermee te maken hebben in het engels vertalen en door google halen.... of begrijp ook ik nu niet wat je bedoelt en sla ik de plank volledig mis?
Wat is er niet gelukt met hit 1 (of andere daaronder) uit mijn eerdere suggestie? Daar staat toch nogal duidelijk uitgelegd wat te doen.
Ik heb het namelijk wel verwezen maar werkt niet
:? Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Verwijderd

viper3007 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:47:Mijn vraag is alleen nog waarom het nog steeds niet lukt bij de voorwaardelijke opmaak om daar een aangepast kleur te krijgen
daarvoor gebruik je in de voorwaardelijke opmaak dezelfde voorwaarde als in de formule:
menu:opmaak->voorwaardelijke opmaak...->formule is->=(NU()>(C4-4))->opmaak
Pagina: 1