[Windows 2003] AD manager uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Omdat we een aantal extra velden willen vullen in de AD met bijvoorbeeld een wachtwoord hint etc, komen we eigenlijk ruimte te kort in de huidige AD Manager (MS Management Console 3.0). Is het mogelijk hier extra eigen tabbladen aan toe te voegen?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat het om het aanpassen van het Active Directory scherm bij bijvoorbeeld het openen van een user?

Technisch wel mogelijk, maar wellicht kan je beter kijken naar de web enabled AD management tools. Die maken het volgens mij simpeler om custom fields toe te voegen (en dus ook op te slaan binnen AD)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja idd. Wat ik nu heb geschreven is een aantal web apps waarin een user bijvoorbeeld zijn/haar gegevens kan aanpassen via een aantal velden. Omdat het vaak voorkomt dat iemand belt voor een reset/aanpassing van het wachtwoord maar je nooit weet of het wel de persoon is (werk in de GGZ dus kan ook een client zijn) willen we een wachtwoord hint opslaan waar je naar kan vragen.

Ik kan wel een interface maken waarbij je die kan opvragen maar er zijn niet genoeg velden zichtbaar in de AD manager.

Tevens wil ik kijken of het mogelijk is om zelf velden toe te voegen in de AD, die je vervolgens vult en op kan vragen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ViNyL schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:04:
Tevens wil ik kijken of het mogelijk is om zelf velden toe te voegen in de AD, die je vervolgens vult en op kan vragen.
Kijk hier even naar: Modifying Active Directory's schema

Een nog mooiere oplossing is om users zelf de mogelijkheid te geven tot password-recovery, zoals bijvoorbeeld de Citrix Password Manager dit aanbied.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B