Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drivers gezocht voor Alpha laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04
Wij zijn sinds 2 jaari n bezit van een laptop van het merk Alpha (kende het zelf ook niet). Deze laptop hebben we gekocht zonder een Windows XP licentie, dus werden er ook geen restore cd's oid meegeleverd. Wel werd er een driver cdtje meegeleverd. Nu heb ik Windows opnieuw geinstalleerd en moet ik nog een aantal drivers installeren. Helaas is het driver cd'tje zoek geraakt. Nu ben ik op zoek naar de website van Alpha (het merk dus). Ik heb trouwens wel een sterk vermoeden dat het een onderdeel is vna een groter computermerk (Acer oid?). Als ik op google zoek namelijk naar een modelnummer dan kom ik vaak bij Acer uit. Het volgende staat op de laptop vermeld:

Alpha 3000, en een sticker o pde onderkant "G200N series".

Wat ook nog heel gek is, er staat op de sticker aan de onderkant van de laptop dat er een Intel WM3B200 wireless kaartje inzit. Zodra ik de driver daaarvan van internet had geplukt (intel site), zegt ie in het apparaatbeheer dat er geen geschikte driver is gevonden als ik link naar het mapje vna de driver. :S

Alvast bedankt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://www.driveragent.com

Je moet er wel voor betalen om de driver daadwerkelijk te downloaden, maar aan de hand van de driver naam, kan je vaak al zelf op onderzoek uit ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...l=nl&q=Alpha+laptop&meta=
[quote]
Alles voor uw Laptop Acer AlphaVind direct alle upgrades en accessoires voor uw Acer Alpha Laptop!
www.replacedirect.com/nl/laptop/acer/alpha.html - 25k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
/quote]

Zou dus idd van Acer zijn. Heb je ze al een mail gestuurd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 15:00 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Alpha laptops werden gebouwd door Jewel.
Aangezien Jewel failliet is, ben ik bang dat drivers via Jewel bemachtigen lastig zal worden.
De wireless netwerkkaart is waarschijnlijk een 2200BG, of indien het een wat modernere Alpha was, een 2945ABG, beide van Intel.
De rest van de drivers zul je denk ik bij de fabrikant moeten weghalen, als ik me niet vergis komen de behuizingen van de Alpha 3000 bij Quanta vandaan.

Je zou even kunnen informeren bij een Computerland winkel bij je in de buurt (als je die hebt), of zij toevallig nog een CD hebben liggen, Computerland verkocht veel Alpha/Jewel in het verleden...

• JvdM
Brede P schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:12:
Alpha laptops werden gebouwd door Jewel.
Aangezien Jewel failliet is, ben ik bang dat drivers via Jewel bemachtigen lastig zal worden.
De wireless netwerkkaart is waarschijnlijk een 2200BG, of indien het een wat modernere Alpha was, een 2945ABG, beide van Intel.
De rest van de drivers zul je denk ik bij de fabrikant moeten weghalen, als ik me niet vergis komen de behuizingen van de Alpha 3000 bij Quanta vandaan.

Je zou even kunnen informeren bij een Computerland winkel bij je in de buurt (als je die hebt), of zij toevallig nog een CD hebben liggen, Computerland verkocht veel Alpha/Jewel in het verleden...
komt idd bij de computerland vandaan, zal ik eens gaan informeren.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

www.driversguide.com anders eventueel nog (user: driver(s) ... ww: free4all)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JvdM
de meeste drivers hiervan werken (geluid, 56k modem), alleen nog steeds die wireless NIC krijg ik niet aan de praat, en de vga drivers (hoewel t beeld wel goed is).

• JvdM
Falcon schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:21:
die gegevens werken neit.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:32
doe de free net scan en dan klik de niet herkende apparaten aan en hij laat zien wat het is :)

als je een pass wil hebbe voor driverguide kun je terecht op www.bugmenot.com :p

succes !

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Falcon schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:21:
Die user en ww is al heel lang: drivers/ all
Hij geeft al een tijdje aan: 'this account will expire', maar hij doet het nog steeds.

☻/
/▌
/ \

• JvdM
Hij heeft geen updates voor die wlan kaart :S

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Douw er een live-linux CD in (Knoppix of 'Buntu) en doe een lspci of gebruik de ingebouwde hardware wizard in Ubuntu.

Dit heeft niet eens wat met een OS an sich te maken, je moet toch eerst weten wat voor hardwarespecs dat ding heeft, en daarvoor zijn meerdere manieren om dat te achterhalen.

Je topic wordt daarom ook naar Overige Hardware verplaatst.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2007 17:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JvdM
Het kaartje is een WM3B2100. Als ik de driver van Intel haal dan pakt ie m niet. :S Voor de herinstallatie werkte die perfect.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• JvdM
nice,
Ik ben al wat verder gekomen, de vga driver is nu geinstalleerd en kwam via het bovenstaande programma erachter dat er een Atheros AR5211 wlan kaart inzit. Nu heb ik van driverguide de 5211.sys gedownload, alleen kan ik daar nog maar vrij weinig mee. Het gaat in ieder geval wel de goede kant op! Tnx voor de tips

• JvdM
Iemand een idee hoe je met enkel AR5211.sys het kaartje werkend krijgt?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:14
wat een poep site heeft atheros, mail ze is

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• JvdM
Ondertussen heb ik ze gemaild.

Verwijderd

ik heb wel een kopietje voor je, van de G200N driver-disk, noem een adres, dan doe ik hem op de post...
Enig idee of hij ook USB 2.0 heeft, dat zoek ik...

• JvdM
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:15:
ik heb wel een kopietje voor je, van de G200N driver-disk, noem een adres, dan doe ik hem op de post...
Enig idee of hij ook USB 2.0 heeft, dat zoek ik...
Sjees dat zou helemaal handig zijn. Je kan evt ook de driver inzippen en uploaden als je dat niet makkelijker vind. :)

• JvdM
Greetings,

Thank you for your interest in products containing Atheros Communications' technology.

However, we do not offer the drivers that you're inquiring about. Atheros typically sells chips to module manufacturers and therefore would not be able to help you with this task. For issues regarding configuration and usage of your product, please contact your computer/wireless card manufacturer's technical support department.

Thank you for your understanding.

Atheros Communications, Inc.
:(

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kixtart schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:41:
[...]

Die user en ww is al heel lang: drivers/ all
Hij geeft al een tijdje aan: 'this account will expire', maar hij doet het nog steeds.
Je hebt helemaal gelijk... ik vondt hem al zo lang.. heb hem dan ook al geen jaar meer gebruikt :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JvdM
Ondertussen heb ik ook mohondema gemaild :)

• JvdM
Ik heb de driver uiteindelijk toch nog gevonden, alleen werkt het adaptertje niet meer lekker. Zodra ik een beveiliging instel op t draadloze netwerk (wpa of wep). Kan hj geen connectie meer maken

Verwijderd

Ik heb er ook eentje gehad en de drivers kun je vinden op:
http://www.uniwill.com/downloads/
(Alpha is Uniwill)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 09:44 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:43:
(Alpha is Uniwill)
En dat is het enige goede antwoord :) Alpha iswas trouwens het Computerland-only submerk van Jewel, maar dat bedrijf is failliet/gestopt. Maar de barebones zijn inderdaad van Uniwill, al moet je dat natuurlijk ook maar net weten ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• JvdM
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:43:
(Alpha is Uniwill)
He, bedankt. Helaas staat onze er niet tussen. Het is een celeron versie namelijk :')

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
JvdM schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:52:
[...]

He, bedankt. Helaas staat onze er niet tussen. Het is een celeron versie namelijk :')
Gewoon even zoeken daar naar de G200N, dat is de universele barebone.
De processor waar jouw laptop mee is uitgerust is niet door Uniwill geplaatst, maar gewoon door Jewel/Computerland zelf.

@Slof:
Niet alle Jewel/Alpha machines zijn Uniwill (veel wel trouwens).
De Jade Serie van Jewel was nagenoeg allemaal Compal, en zoals ik al eerder aangaf, er zijn ook behoorlijk wat barebones bij Quanta/Qanta ingekocht in het verleden.

Edit:
Blijf er toch bij dat het een Quanta is, en geen Uniwill.
Kan alleen zo geen site van Quanta achterhalen.
Als je op www.replacedirect.com kijkt zul je bij Uniwill ook geen G200 model tegenkomen, bij Quanta wel...

[ Voor 15% gewijzigd door Brede P op 12-08-2007 20:09 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ff een mega-kick, maar ik heb het zelfde probleem.

de zelfde laptop (kwam via google hier uit), maar geen drivers. drivers van intel zelf voor de chipset en graphics lust ie niet, dus mn resolutie is zeer beperkt. Helaas moet ik er een grafisch cad/cam programma (Esprit) op draaien, dus heb wel iets aan preformance nodig.

iemand enig idee waar je nog drivers voor deze laptop kan downloaden?
wegens een kapotte harde schijf heb ik alles opnieuw moeten installeren...

uniwill is nu ECS, welke de G200N niet kent (site)
Intel driver update utility (on site) herkent de chips niet (is een 855GM montara chipset)

edit
zelfs de onboard AC97 geluidskaart lust de officiele drivers niet 8)7 :X

[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 18-09-2009 12:01 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

zelfs windows update vind geen drivers voor deze laptop (zelfs de AC97 chip niet), heeft iemand een idee?

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Als ik een beetje google op g200n, kom ik de naam Optima tegen, als je vervolgens doorzoekt op "g200n Optima driver" krijg je ook nog wat resultaten, misschien dat er wat tussen zit?

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Het enige waar ik op uit kom zijn nogal plausibele driver-sites waar je voormoet registeren, betalen of eerst een leuke .exe van moet downloaden... ik heb maar eens een mailtje naar computerland gestuurd, zij bestaan nogsteeds. hopelijk reageren ze snel...

BThGvNeOA

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Computerland heeft niets meer liggen zeggen ze...

net via de site van intel buiten het detectie-tooltje om gewoon de grafische drivers gedownload voor de 855GM chipset, dit lijkt te werken. ik krijg gewoon alle opties (+ mooi vormgegeven schermpe/programmaatje) om t beeldscherm te clonen aar een extern scherm.

nadeeltje is dat ie nu bij opstarten echt heel lang doet over het geheugen tellen/controleren :S
echt ~50mb geheugen/sec oid... maar de rest werkt wel gewoon snel.

nu nog zo'n beetje t belangrijkste, met name voor het 2e/3e leven van dit ding: audio!!!
de foutmelding bij de AC 97 is "device cannot start" met verschillende drivers geprobeerd...

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 21-09-2009 14:55 ]

BThGvNeOA

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alt-92 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:31:
Douw er een live-linux CD in (Knoppix of 'Buntu) en doe een lspci of gebruik de ingebouwde hardware wizard in Ubuntu.
Still valid two years later :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

DropjesLover schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:47:
Computerland heeft niets meer liggen zeggen ze...

net via de site van intel buiten het detectie-tooltje om gewoon de grafische drivers gedownload voor de 855GM chipset, dit lijkt te werken. ik krijg gewoon alle opties (+ mooi vormgegeven schermpe/programmaatje) om t beeldscherm te clonen aar een extern scherm.

nadeeltje is dat ie nu bij opstarten echt heel lang doet over het geheugen tellen/controleren :S
echt ~50mb geheugen/sec oid... maar de rest werkt wel gewoon snel.
Dat kan haast onmogelijk komen door het installeren van een driver, want er is dan nog geen OS of iets geladen. Vroeger had je in het BIOS van pc's een optie om 'normaal' het geheugen te tellen, of het helemaal te checken, geen idee meer hoe het precies heet of wat het precies deed :+ maar dan ging het ook zo langzaam.

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

alt-92 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:01:
[...]

Still valid two years later :)
ware het niet dat de hardware wel bekend is (met dank aan een 2tal hardware detectie progsels en gezond verstand (budget laptop van 4 jaar geleden, 4 jaar geleden was alles AC97)).

maar dat hij geen enkele driver er van lust :S
"device cannot start" als error. voor de rest loopt ie eigenlijk heel erg aardig :)

BThGvNeOA

Pagina: 1