Cd speler vertraagd de Pc

Pagina: 1
Acties:

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:53
Hallo,
Als ik mijn cd speler van mijn pc gebruik word de pc een heel stuk trager en alle geluiden hebben een zware echo. Een simpele dvd branden duurt al gouw meer dan een uur!

Ik heb al op google gezocht maar ik kon geen oplossing vinden. De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de pc in vista draaien want daar heb ik dat probleem niet, maar aangezien ik veel games speel vind ik vista (nog) niet handig. Verder heb ik driver updates geprobeerd maar dat had geen succes.

Mijn systeem is dit:

Intel Core2Duo E6600
Twinmos Memory kit, 2048mb PC 4200
MSI P965 NEO-F
Samsung SH-S182D (de boosdoener, onder afgebeeld)

Afbeeldingslocatie: http://www.goris.nl/_images/ArtikelImages/10010011678.jpg

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden want diit is wel erg vervelend

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:55

Fixer

FP ProMod
Just for the record: staat je cd speler niet op de PIO mode staan?

Welkom op het forum trouwens ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Fixer op 02-08-2007 14:51 ]

• Thijs001
Waar kan je dat precies zien? (srry heb er nog nooit van gehoord)

EDIT: Heb het gevonden en het staat op DMA indien mogelijk

Owja, ik windows ook al een keer opnieuw geinstalleerd zonder succes

[ Voor 54% gewijzigd door Thijs001 op 02-08-2007 15:10 ]

Verwijderd

Welke driver heb je voor de ide controllers, probeer iig een standaard MS driver. Zit je drive op ide0 achter een harddisk, zo ja, zit ie aan de midden-aansluiting van je ide kabel? Of zit ie alleen op ide1, en dan wel als master gejumperd, en aan het einde van de ide kabel? Wanneer als 2de drive op ide1, zelfde aansluiten als achter een harddisk, slave gejumperd, en aan de middenaansluiting van de ide kabel.
ps, ide0 is je eerste ide aansluiting op je moederbord, ide1 je tweede.

• Thijs001
Standaard driver heb ik ook geprobeerd. Heb nu die samsung driver geinstalleerd zonder effect. Hij staat ingesteld op master. En ikheb geen 2e drive, het is een combo ding (branden spelen), of ik begrijp je verkeerd.

Verwijderd

Thijs001 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:49:
Standaard driver heb ik ook geprobeerd. Heb nu die samsung driver geinstalleerd zonder effect. Hij staat ingesteld op master. En ikheb geen 2e drive, het is een combo ding (branden spelen), of ik begrijp je verkeerd.
Ik bedoel niet de driver voor de speler, maar voor je ide controllers, in device manager (rechtsklik deze computer-eigenschappen).
Je hebt 2 aansluitingen op je moederbord voor harde schijven, cd, dvd enz. Kunnen 2 apparaten per aansluiting. Als je hem als master hebt gejumperd, zit hij dus op je tweede ide aansluiting, en aan het einde van je ide kabel?

• Thijs001
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:05:
[...]

zit hij dus op je tweede ide aansluiting, en aan het einde van je ide kabel?
Ja

Verwijderd

En de standaard microsoft dual channel ide/atapi controller?

Verwijderd

heb je ook al een andere brander geprobeerd?

• Thijs001
Heb geen andere brander geprobeerd. In vista werkt deze wel gewoon. Ik hyeb ook geen andere brander in huis.
Pagina: 1