Toon posts:

Arctic Freezer, Past dit in mijn PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wil graag een wat stillere pc hebben dus ik wou een Arctic Freezer 7 Pro kopen. Maar ik vraag me af of dat wel past want ik weet dat hij behoorlijk groot is. Hier een foto van hoe het nu is:
http://i4.photobucket.com...1/-Arkantos-/DSC00268.jpg
Daar zie je op dat er niet veel ruimte over is tussen mn CPU Koeler en Voeding.
Ik heb een Intel C2D E6600, ASRock Conroe Xfire-eSATA 2.
En ik zag ook in mijn bios iets van CPU Quiet Fan staan en die stond op disabled dus ik wou hem op Enable zetten maar waar moet ik dan Target CPU Temp en Target Fan Speed (Fast, Med & Slow) op zetten?
Alvast Bedankt :D

Edit: Hier een foto van mijn Moederbord =)
http://i4.photobucket.com...1/-Arkantos-/00330028.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 14:14 ]

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:09:
[knip]
Maar ik vraag me af of dat wel past want ik weet dat hij behoorlijk groot is.
Pfoe dat vraag ik me ook af als ik je kast zo zie. Het punt van de AF is dat ie nogal breed is, diep valt op zich wel mee. Wellicht dat je hem wel passend krijgt, maar in elk geval niet in de breedte, wat toch wel de beste positie is aangezien de fan dan direct richting de outtake van je kast blaast.

/edit: wat voor kast heb je eigenlijk?
offtopic:
Ik zag net in een ander topic dat je overwoog een 8800gtx te kopen. Die wilde je toch niet in deze kast gaan stoppen of wel?

[ Voor 15% gewijzigd door XXlerator op 02-08-2007 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
uuh :P dat wil je niet weten :D een sweex nog wat :P maar er zit ongeveer 2 cm ruimte tussen

Edit: het is een Sweex Prescott Voyager

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 14:46 ]

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:45:
uuh :P dat wil je niet weten :D een sweex nog wat :P maar er zit ongeveer 2 cm ruimte tussen

Edit: het is een Sweex Prescott Voyager
Afmetingen van de AF: 107 x 96,5 x 126,5mm, waarbij 107 de breedte is. Ik kon zo snel de afmetingen van de s775 stock cooler niet vinden, maar ik zou zeggen: meet hem op en deel het verschil in breedte tussen de standaard en AF cooler door 2 en je kunt opmeten of ie in je kast past. Het gaat natuurlijk met name om de afstand tot je voeding die het probleem vormt. Aan de andere kant heb je genoeg ruimte.

/edit: hmm dat zeg ik nou wel maar dat koelblokje daaronder zit ook erg dicht bij je cooler.

[ Voor 6% gewijzigd door XXlerator op 02-08-2007 15:09 ]

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 11:20
Als ik mijn AC Freezer 7 bij de foto van je mobo houd, zie ik niet in waarom het niet zou passen. Gaat gewoon passen als je het mij vraagt.
edit: hmm dat zeg ik nou wel maar dat koelblokje daaronder zit ook erg dicht bij je cooler.
De foto is ook schuin van boven genomen, dit vertekent het beeld natuurlijk wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Flipjack op 02-08-2007 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
deze is diagonaal ongeveer 9 cm meer valt niet egt te meten :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 15:57 ]

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:57:
deze is diagonaal ongeveer 9 cm meer valt niet egt te meten :P
Dan zou je inderdaad genoeg ruimte moeten hebben als er nu tussen je koeler en je voeding 2cm zit. Verschil in breedte is dan nl. maar 8,5mm aan elke kant. Lijkt er op dat Flipjack gelijk heeft dat de foto enigszins vertekent omdat ie schuin van boven is genomen.

En voor de kosten van ca. 13 euro hoef je het ook niet laten toch. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is idd een goedkope koeler en als ik die zou nemen dan laat ik het jullie weten of hij past of niet. Maar hoe moet ik dat in de bios instellen zowel met Stock koeler als met de AF?

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 21:28
Ik heb zelf een p5b.. en de layout tov de northbridge is m.i. vergelijkbaar met jou asrockje:
http://www.icct.ca/images/prod_asus/Asus_P5B.jpg

Ik heb de AC7 op die p5b iig moeiteloos kunnen plaatsen.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01 21:31
*offtopic*

je zou ook even je kabel in je pc kunnen samenbinden (niet je ide)
en aan de achterkant (links op foto) een fan plaatsen. zo heb je een betere airflow.

-

Verwijderd

Topicstarter
nja ok ik denk er nog ff over of ik er een zou gaan halen maar hoe zit het met die bios instellingen?
Pagina: 1