Toon posts:

Backup Exec 11d - Flush commited logs

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Backup Exec verwijderd de exchange log's niet...en de schijf loopt langzamerhand helemaal vol. Dit is net een nieuwe server ( draait net 2 weken ). In Backup Exec word elke dag een full backup gedraait en daarbij staat de optie "Flush commites logs" ook aan, echter worden ze niet verwijderd door backup exec...

Hoe kan ik de logs veilig verwijderen ? Heeft iemand suggesties die mij op weg kunnen helpen ?

Vriendelijk bedankt!

Gr

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Open even je ESM en ga naar je mailbox store(s). klik daar met de rechtermuisknop op en kijk even op het tabje databases wat er staat bij "Time of last Full Backup" en "Time of last Incremental Backup".

Nu is vooral noodzakelijk dat er bij Time of last Full Backup een tijd staat die erg recent is. Indien dat niet het geval is, is dat ook meteen de oorzaak waarom de logs niet worden geflushed. Je zal dan even goed moeten kijken naar je backup schema en instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Wasteil,

Ik heb gekeken, en exchange zegt dus dat de backup nog nooit gedraait heeft O_o ... terwijl Backup Exec in de reports aangeeft dat de backup ( tot gisteren, vanacht server crash gehad... ) successvol zijn...

Backup Exec maakt gebruik van Advanced Open File Option.. ik heb echter "Process logical volumes for Backup one at a time" aan staan, deze heb ik nu uitgezet even zien of dat wat uitmaakt.

Verder staat het backup type op Full - Flush commited logs.

Heb alle selecties opnieuw gemaakt.

Is er nog een type snapshot provider die ik zou moeten gebruiken ? Ik heb Backup Exec nu op "Automatically select open file technology" staan.

Iniedergeval nog bedankt voor je reply !

Gr

Verwijderd

Nou ken ik Backup Excec niet echt goed, maar ik neem aan dat deze Exchange aware is heeft zodat je een online backup kunt doen? Het is niet te hopen dat je gewoon een file level backup doet want dan worden inderdaad je logfiles niet gepurged. Open file backup is dus niet de bedoeling....
Wat gebeurt er als je gewoon met ntbackup een exchange backup maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er word ook een backup gemaakt van de information store... dat is wat je met "online" bedoeld denk ik ?

Daarnaast word inderdaad ook de database op file niveau op tape gezet..

Thanks voor de reply!

Gr

• WaSteiL
"Process logical volumes for Backup one at a time" moet idd uitstaan. Zie ook dit document: http://seer.entsupport.symantec.com/docs/280659.htm

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je wel een licentie voor de Exchange agent (en is deze ook geinstalleerd ?)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een licentie voor openfile/exhange/remoteagent/sqlagent en deze zijn ook allemaal geinstalleerd.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

ik weet niet hoe je de database op fileniveau op tape zet, dan kan denk ik alleen maar als je information store service gestopt is. Als je in BE de "Microsoft Information Store" hebt geselecteerd en daaronder alle storage groups en daaronder ook alle databases zou hij hem gewoon moeten flushen. Maak je via BE ook een backup per mailbox (Microsoft Exchange Mailbox)? Anders zou je het eens een keer zonder per mailbox moeten proberen. Bij mij flushed hij gewoon alles netjes.

mookie

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Dmv het uitschakelen van de optie "Process logical volumes one at a time" is het probleem opgelost.

Allemaal bedankt voor jullie replies!

"ik weet niet hoe je de database op fileniveau op tape zet" Waarschijnlijk doet Open file agent dat O_o ? dunno

Gr

• WaSteiL
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:21:
Het probleem is opgelost. Dmv het uitschakelen van de optie "Process logical volumes one at a time" is het probleem opgelost.

Allemaal bedankt voor jullie replies!

"ik weet niet hoe je de database op fileniveau op tape zet" Waarschijnlijk doet Open file agent dat O_o ? dunno

Gr
Indien je de EDB bestanden gaat backuppen ben je op fileniveau bezig. Wat je dus even moet doen is in de backup de folder met je mailstores even moeten uitvinken zodat deze niet meegenomen wordt in de backup.
Pagina: 1