Toon posts:

1gb of 1258mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel in de computer van mn broertje van 256mb naar 1gb geupgrade. 2x 512. Nu vraag ik me af of het nog nut heeft dat oude latje van 256mb er nog bij te zetten? fsb's zijn gelijk bij alle latjes. Het enige wat ik me afvraag is of het systeem er op de een of andere manier trager van zal worden als dat derde latje er nog bij komt. Dus, wat is sneller 1gb of 1256mb.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27
Dat ligt eraan of je moederbord dual channel draait/kan draaien en of je aan die 1GB normaal gesproken genoeg hebt.

The devil is in the details.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Als die nu niet in dual channel draait dan is het geen enkel probleem en kun je hem er gewoon bijprikken. Als die wel in dual channel draait dan zal ik hem er niet bijprikken want dan wordt dual channel opgeheven en dat is wel snelheidsverlies.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

1256MB lijkt lochisch dat dat sneller is, maar practisch denk ik niet dat het het heel erg veel gaat merken.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:41:
1256MB lijkt lochisch dat dat sneller is, maar practisch denk ik niet dat het het heel erg veel gaat merken.
Waarom is meer ram sneller? Meer GB's vrij op je HDD is toch ook niet sneller?
Alles is sneller dan swappen, maar dan is het de vraag of je DC draait of niet.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

De snelheid zal denk ik niet erop vooruit gaan, eerder achteruit (geen dualchannel? of wel? weet niet zeker). Alleen als hij daadwerkelijk meer dan 1GB aan geheugen nodig heeft moet je dat doen (bijv vista met enkele iets zwaardere applicaties/games).

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen dual-channel, veel zal je er idd niet van merken, maar het systeem word er dus noet langzamer van?

• Hahn
Als het dezelfde snelheid geheugen is zal je er qua snelheid niet op achteruit gaan :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MensionXL schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:44:
[...]

Waarom is meer ram sneller? Meer GB's vrij op je HDD is toch ook niet sneller?
Alles is sneller dan swappen, maar dan is het de vraag of je DC draait of niet.
Toevallig heeft een 500GB schijf een hogere datadichtheid dan eentje van 80. Hierdoor zal de 500GB wat sneller zijn :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Hahn
Michael Knight schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:23:
[...]

Toevallig heeft een 500GB schijf een hogere datadichtheid dan eentje van 80. Hierdoor zal de 500GB wat sneller zijn :)
Zo moet je het niet vergelijken, je moet het vergelijken met een harde schijf die 10% of 50% ruimte vrij heeft.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:24:
[...]
Zo moet je het niet vergelijken, je moet het vergelijken met een harde schijf die 10% of 50% ruimte vrij heeft.
Ik snap `m. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1