Toon posts:

Vreemd geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd geluidskaart probleem.
Het is een MSI K8T-Neo moederbord met een RealTek geluidskaart on-board.
Deze staat aan in de BIOS en is geinstalleerd in Windows XP met de nieuwste
WDM drivers. Echter als ik naar geluiden & apparaten ga in het configuratiescherm
dan zegt Windows geen geluidskaart gevonden te hebben, alles is grijs daar.
(dus niet aan te klikken) Hij speelt ook geen geluiden af, maar hij is wel geinstalleerd.
Nu had ik een andere schijf in dit systeem gehangen en Windows XP erop geinstalleerd
en weer dezelfde drivers en walla hij functioneert prima! Netjes geluid.
Maar de installatie waar de kaart dus niet werkt wil ik liever wel behouden.
(dus geen herinstallatie) Heeft iemand misschien een oplossing?
Dat ik de kaart weer aan de praat krijg zonder herinstallatie?

Ik heb dit nog nooit gezien.
Nieuwste Windows Updates zijn geinstalleerd en nieuwste drivers.
(tevens nieuwste BIOS)

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Uninstall hem is onder apparaatbeheer en start een keer opnieuw op. Miss kan het helpen.

Verwijderd

Ehm geen idee of je hier iets aan hebt, bij een PC die ik laatst heb besteld had ik dit probleem ook. Hij wilde de onboard geluid niet installeren. Ik heb het uiteindelijk opgelost door de grafische kaart uit het systeem te halen, waarna het onboard grafische kaart en onboard sound van het moederbord wel werd geinstalleerd :)

Verse windowsinstalls waarbij het beeldscherm via de grafische kaart was aangesloten (en de grafische kaart al in het systeem zat tijdens de installatie) gaven bij mij geen geluid.. Hij 'zei' dat het geluid via apparaatbeheer niet kon worden uninstalled/verwijderd omdat het een 'essentieel' onderdeel was

Verwijderd

Topicstarter
Unistallen en opnieuw opstarten helpt niet en het moederbord heeft geen onboard videokaart dus als ik de grafische kaart eruit haal dan heb ik helemaal geen beeld meer.