LATENCY,,, welke provider heeft de minste?

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acubricktop
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04-2023
Welke provider geeft mij het minste latency?

Providers
De laatste tijd wordt ik echt om de oren geslagen met goedkope breedband aanbiedingen.
20 Mbps is hier geen uitzondering meer, denk aan Orange en Tele2.
Maar voor een gamer als mij is de doorvoer van 20Mbit niet het belangrijkste, echter latency is veel belangrijker.
Ik wil een supersnelle reactie tijd hebben voor goed prestaties!

Huidig
Nu geniet ik een ADSL verbinding van D/U, 4 Mbps/ 1 Mbps van Quickenet.
Ik woon in Eindhoven en wat providers betreft, de keuze is reuze.

Speed test.
Deze voer ik uit met:
''http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp''
hier wordt de ping ook zichtbaar.

Game
Battlefield 2 is mijn game.
In de serverlijst in het spel is de ping altijd zichtbaar.
Wanneer mijn clan genoten een ping van ongeveer 10ms zit ik vaak op 20ms.

Misschien kan mij iemand vertellen hoe ik te weten kom wie mij een snelle verbinding kan verkopen.
Ik denk dat heldere informatie niet alleen mij maar vele andere ook kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 02-08-2007 18:59 . Reden: Even aanhef en groetjes weg gehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen enkele provider zal je een bepaalde latency garanderen. Het hangt vaak niet zozeer van de provider af, maar van allerlei andere omstandigheden die niet te voorspellen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

denk niet dat je er veel aan hebt, maar mocht je het weten willen:

tiscali, centrale woensel (en in mijn geval is dat de halve stad door):
meestal zo'n 15-17 ms. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Hmm ik heb ook Tiscali/BabyXL/whatever (weet niet van wie het nou precies is), via Speedlinq, en ik zit op de centrale EHV/Vlokhoven, rond de kilometer, en mijn ping is heleaas naar tweakers.net rond de 26/27 ms, vrij hoog nog dus... Ik moet er wel bij zeggen dat mijn DSL lijn er soms wel eens uitspringt, ik weet niet of het daar mee te maken heeft. Op mijn werk zitten we misschien wel 6 km van de centrale af, en daar is de ping rond de 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Volgens mij maakt het voor verbindingen in het binnenland niet zoveel uit, aangezien de meeste providers peeren via de AMS-IX. Als je veel speelt op buitenlandse servers, dan gaat er wel verschil optreden tussen de verschillende providers. Om die reden heb ik twee jaar terug voor TweakDSL gekozen. Een deel van het verkeer gaat bij hun via True, en die hebben veel directe verbindingen met buitenlandse internet exchanges zoals Londen en Parijs. Veel andere ISP's werken meer met transit providers, waardoor je vaak niet de meest ideale verbinding hebt. Als ik aan het gamen ben op buitenlandse servers, dan merk ik dat ik van alle Nederlanders meestal de laagste ping heb. Op Nederlandse servers scheelt het niet zoveel, hoewel ik ook daar in de lagere regionen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acubricktop
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04-2023
bedankt voor al jullie snelle reacties. ik heb nu al veel bij geleerd.

El Cid.

jou tweakdsl komt niet voor op de sites van
www.breedbandshop.nl
www.breebandwinkel.nl
Erg vreemd.

Maar op hun site vondt ik dit.
Mijn postcode komt voor in hun providing gebied dus dat is geen probleem.
Bovendien hebben ze echt top aanbiendingen.
Mag ik je vragen wat je ervaringen met deze provider zijn?

Opvallend
Ze maken gebruik van tiscali netwerk.
Is het juist dit tiscali netwerk dat snel is met buitenlandse servers?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
El Cid schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:24:
Volgens mij maakt het voor verbindingen in het binnenland niet zoveel uit, aangezien de meeste providers peeren via de AMS-IX. Als je veel speelt op buitenlandse servers, dan gaat er wel verschil optreden tussen de verschillende providers. Om die reden heb ik twee jaar terug voor TweakDSL gekozen. Een deel van het verkeer gaat bij hun via True, en die hebben veel directe verbindingen met buitenlandse internet exchanges zoals Londen en Parijs. Veel andere ISP's werken meer met transit providers, waardoor je vaak niet de meest ideale verbinding hebt. Als ik aan het gamen ben op buitenlandse servers, dan merk ik dat ik van alle Nederlanders meestal de laagste ping heb. Op Nederlandse servers scheelt het niet zoveel, hoewel ik ook daar in de lagere regionen zit.
Dit is een hele belangrijke inderdaad. De latency tussen A (jij zelf) en B (doel waar je heen wilt) hangt af van de route over 'het internet' (diverse netwerken). Als je bijvoorbeeld een server wilt bereiken die bij TRUE (server) in het netwerk hangt kan je provider geen directe verbinding hebben met TRUE. Dan kan het zijn dat je via bijvoorbeeld twee netwerken moet en niet buiten Amsterdam komt. Dan maakt het qua latency niet meer dan 1 a 2ms verschil. Maar als verkeer via Frankfurt of Londen gaat is het al wat hoger. Uitzonderlijke gevallen gaat het zelfs via de USA en dat geeft zo'n 100ms extra inderdaad.

Andere punt is de basis latency op je breedband verbinding zelf tot aan het netwerk van je ISP. Dus eigenlijk tot het laatste punt in het ISP netwerk waarna je een ander netwerk op gaat, je lijn-latency dus.

Bij ADSL heb je de laagste 'lijnlatency' als je als DSL netwerk leverancier KPN of BBNed hebt. Die hebben zo'n 8 a 10ms op de lijn. Andere netwerken zoals Tiscali hebben iets andere instellingen en dat komt op zo'n 16 a 20ms meestal en ook Orange en Tele2 zitten zo rond de 20 a 25ms dat ik weet. Maar neem bij KPN geen 'IPB' (Internet Plus Bellen), daar is het weer hoger de latency.

Eigenlijk heb je daar ook nauwelijks last van, zelfs niet met gamen. Of het nu 10ms of 20ms is maakt niet uit. De grootste toevoeging zit in de route tussen ISP netwerk en doel (server) netwerk. Je kan prima 20ms hebben mits het maar constant is ook en niet schommelt. Schommelen duidt meestal op over belasting op een netwerk deel.

Kabel internet doet het ook wel aardig goed qua latency overigens.

Hogere latency op een DSL verbinding komt omdat er dan extra foutcorrectie op de lijn wordt toegepast. Dit om te zorgen dat zoveel mogelijk pakketjes in 1x goed worden voergebracht aan de andere kant. Het heeft als nadeel dat het een hogere latency geeft maar als voordeel dat je minder pakketen mist (packetloss in geval van slecht signaal met verstoringen) en het is maar de vraag wat erger is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 07:44
De ping is van een hele hoop factoren afhankelijk. De netwerkprovider en de door hem gebruikte apparatuur is van groot belang. Wat ik veel gelezen heb is dat pings van adsl2 verbindingen op het tiscali en versatel netwerk hoger zijn, zo rond de 20. Het kpn en bbned netwerk hebben naar mijn ervaring een lagere ping van onder de 10 ms. Ik heb een xs4all verbinding via kpn gehad en zit momenteel op een bbned verbinding van concepts en de ping naar tweakers.net was telkens 9ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53
@TS: Kan jij verschil zien in spelprestaties tussen je clanmaten en jij? Dat vind ik knap! Je kan met 10ms net zo goed gamen als met 20ms, maakt geen verschil. En als je dan zo graag die 10ms wil dan vraag je toch aan je clanmaten welke provider zij hebben en neem je dat toch gewoon?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1