Toon posts:

msn messenger doet content filtering ?(mijn site!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb sinds vorige week ineens een gek probleem, in een gespreksvenster komt een link naar http://www.misbruik.info niet meer door?

Dit heb ik getest op me eigen pc met Msn messenger / Live messenger en Windows messenger.
Ook getest op 3pc's en de gebruiker aan de andere kant berichtjes naar mij toe laten sturen.

Om een of andere manier komt het dus niet door als je over msn een link stuurt naar misbruik.info.

Zou iemand dit misschien kunnen verklaren, of doet microsoft gewoon heel ordinair aan contentfiltering doet, of dat ik iets heel simpels over het hoofd zie??

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik ben al eerder zoiets tegen gekomen, was meen ik met http://iets/download.php dat gefilterd werd. Erg irritant.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:01
Denk dat ze aan filtering doen ja.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 16:53
Daar heb ik ook redelijk vaak last van soms na 10x overnieuw te sturen werkt het wel. Ik dacht dat er ook een optie was zodat je zowiezo geen webadressen kan doorsturen, maar die heb ik natuurlijk uit staan. Soms gaan er links wel door en andere keren niet.

[ Voor 0% gewijzigd door _avalanche_ op 02-08-2007 11:54 . Reden: spelfouten ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan inderdaad in je msn aangeven dat je geen links wil doorsturen of ontvangen, maar die optie staat zo, dat de links wel doorkomen.

Deze site komt nooit door, en niet zozeer als ik link naar een subdir naar gewoon de hoofdsite werkt ook al niet?

Na wat speurwerk kwam ik er wel achter dat als er download.php oid in de url stond je de kans had dat de link niet doorkomt.
Maar op deze site stonden enkel wat tutorials !

Verwijderd

Topicstarter
Na wat testen en uitzoeken, blijkt dat ik helemaal niets op msn mag versturen wat verwijst naar een .info domein !

Schijnt dat ze dat gewoon heel bruut filteren bij msn.
Lekker is dat ! :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kleine update, dat is wel zo makkelijk voor de mensen die de zoekfunctie gebruiken :)

Sinds vandaag krijg ik gewoon een melding:
The following message could not be delivered to all recipients:
http://www.misbruik.info
Dus blijkbaar "communiceren" ze nu als er een bericht is geblokt.

Verwijderd

Hier is laatst een topic over geweest :)

Verwijderd

nieuws: Opschudding over filter op Live Messenger-verkeer

PilatuS was sneller :P .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 14:25 ]

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Klopt en niet alleen dat, ze parsen ook nog eens verkeerd, want het schijnt dat een link als www.infofilter.nl ook niet doorkomt, terwijl dat toch echt geen .info domein is.

Verwijderd

Voor microsoft ben je schuldig tot je onschuld bewezen is. :9

Verwijderd

Topicstarter
Wel leuk om eraan toe te voegen zoals jullie wellicht over het hoofd hadden gezien:
Dit topic is gestart op donderdag 2 augustus en het nieuwsbericht is van de 7e ;)

Maar ik ben "blij" dat ik nu in ieder geval een melding krijg als me bericht geblokt is.
Nu maar even een andere url regelen dus :(

Verwijderd

Had ik gezien, ik wilde naar het nieuwsartikel door linken maar was beetje te laat... Dacht dat het wel een nuttige toepassing was (aangezien je nu een update postte :))

Verwijderd

Topicstarter
@Denniswerf ik snap hem, helder :)

Dus bij deze nog even een update(wellicht weer wat voor op de frontpage? ;))
Ik mag op m'n msn weer praten over m'n eigen webpagina, dus de links komen nu wel door.

Blijkbaar heeft MS toch doorgehad dat ze niet echt goed bezig waren, en deze filter aangepast!
Pagina: 1