Toon posts:

new PC. Hoe stel ik chello in ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens gelezen dat als je een nieuwe pc koopt, en je hebt internet via de kabel, dat je dan nog niet de oude pc weg moet doen, omdat je eerst iets moet doen om internet op de nieuwe pc werkend te krijgen.

Wat is dit, wat je dan moet doen ?

:?

Verwijderd

Euhh, ik hoef niets te doen. Bij mijn weten werkt Chello (in A'dam iig) met DHCP. Dus kwestie van DHCP kiezen in de TCP/IP-instellingen bij de netwerkkaart.
Verder bij IE of zo zeggen dat h8ij verbinding moet maken via LAN.
Plakje koek.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 22:19 schreef Straatje het volgende:
Euhh, ik hoef niets te doen. Bij mijn weten werkt Chello (in A'dam iig) met DHCP. Dus kwestie van DHCP kiezen in de TCP/IP-instellingen bij de netwerkkaart.
Verder bij IE of zo zeggen dat h8ij verbinding moet maken via LAN.
Plakje koek.
Wat is DHCP ?

En waar kan ik die TCP/IP instellingen kiezen ?

Tot zover deze newbie aan het woord:)

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
je moet alleen je oude netwerkkaart er in zetten, en als je er een nieuwe netwerkkaart erin zet moet je de nieuwe mac adress doorgeven en dat duurt wel een dag voordat de wijziging ingaat

Verwijderd

of je kan op de oude netwerk kaart het ip adres vrijgeven dmv winipcfg ) start => uitvoeren => winipcfg

en dan de eventueel nieuwe kaart erin doen en dan heb je je ip weer terug

chello doet er veel te lang over

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 22:25 schreef AllWeb het volgende:
of je kan op de oude netwerk kaart het ip adres vrijgeven dmv winipcfg ) start => uitvoeren => winipcfg

en dan de eventueel nieuwe kaart erin doen en dan heb je je ip weer terug

chello doet er veel te lang over
Dus als ik dat doe, dan is het probleem ook opgelost en hoef ik geen week op chello te wachten ?

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
Op vrijdag 09 februari 2001 22:28 schreef Tuinlaafje het volgende:

[..]

Dus als ik dat doe, dan is het probleem ook opgelost en hoef ik geen week op chello te wachten ?
doe maar gewoon je oude kaart erin en klaar

Verwijderd

3 mogelijkheden:

Oude netwerkkaart in de nieuwe PC, maar waarschijnlijk is dat een isa kaart en in je nieuwe pc zit geen isa slot dus deze mogelijkheid valt af.

Tweede mogelijkheid: Je gaat naar je oude pc en doet het ip adres vrijgeven met winipcfg of in windows nt met ipconfig /release. en op je nieuwe pc doe je dan vernieuwen met winipcfg en ipconfig /renew indien je windows nt gebruikt (of je reboot de nieuwe pc met de utp kabel van chello aangesloten).

Derde mogelijkheid, je belt chello op met het oude mac adres (adapter adres, zie hiervoor ipconfig of winipcfg) en het nieuwe mac adres zie hiervoor dezelfde instellingen alleen op de nieuwe pc en geef deze door aan de eerste de beste helpdesk medewerker die je aan de telefoon krijgt welke deze instellingen doorgeven aan de technische dienst zodat deze je modem gegevens flushen en je als nog na ongeveer 24 uur in werkdagen kunt internetten.

Zoals je ziet, keuze genoeg. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 22:47 schreef Lord_NikoN het volgende:
3 mogelijkheden:

Oude netwerkkaart in de nieuwe PC, maar waarschijnlijk is dat een isa kaart en in je nieuwe pc zit geen isa slot dus deze mogelijkheid valt af.

Tweede mogelijkheid: Je gaat naar je oude pc en doet het ip adres vrijgeven met winipcfg of in windows nt met ipconfig /release. en op je nieuwe pc doe je dan vernieuwen met winipcfg en ipconfig /renew indien je windows nt gebruikt (of je reboot de nieuwe pc met de utp kabel van chello aangesloten).

Derde mogelijkheid, je belt chello op met het oude mac adres (adapter adres, zie hiervoor ipconfig of winipcfg) en het nieuwe mac adres zie hiervoor dezelfde instellingen alleen op de nieuwe pc en geef deze door aan de eerste de beste helpdesk medewerker die je aan de telefoon krijgt welke deze instellingen doorgeven aan de technische dienst zodat deze je modem gegevens flushen en je als nog na ongeveer 24 uur in werkdagen kunt internetten.

Zoals je ziet, keuze genoeg. :)
optie 1 valt af, want nieuwe pc is een laptop ;)

Optie 2 klinkt heel erg goed.

optie 3 zuigt van alle kanten, want ik haat het om UPC te bellen.
Afgelopen jaar 135 keer gedaan, om storingen door te geven. En ik werd van de week gebeld door iemand van chello, die zei dat ik niet genoeg gebeld had om in aanmerking te komen voor restitutie. Hun hadden in hun administratie maar 1 klacht genoteerd, daar kon ik geld van terug krijgen, van de andere 134 had ik vette pech:(

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 09 februari 2001 22:21 schreef Tuinlaafje het volgende:

[..]

Wat is DHCP ?

En waar kan ik die TCP/IP instellingen kiezen ?

Tot zover deze newbie aan het woord:)
Een DHCP is met een stift nummertjes op wasknijpers zetten :) :) :)

Specs

Verwijderd

Wat een gedoe...alles staat met plaatjes duidelijk op chello bescheven...ff uitprinten en klaar. Heb ik ook gedaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 22:56 schreef sv650s het volgende:
Wat een gedoe...alles staat met plaatjes duidelijk op chello bescheven...ff uitprinten en klaar. Heb ik ook gedaan. :)
U R L :z:z:z:z:z

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 22:56 schreef sv650s het volgende:
was een serieuse vraag hoor, welke URL, want ik ken hem niet gevonden krijgen :(

Verwijderd

Hehe....ok, ga naar www.chello.nl dan support linkerzijde, instellingen en daar is de geheime url http://subscriber.chello.nl/support/manual/nl_manual_installing_network1.html recht is menu en kun je alles lezen vanaf het inbouwen tot en met je mail lezen. Print ff uit, altijd handig. Succes.

Verwijderd

Ik belde een poosje terug naar Kwello om m'n mac adres door te geven. Was in 5 minuten rond.
Pagina: 1