Toon posts:

[PHP] failed to open stream: Permission denied en toch 777

Pagina: 1
Acties:
  • 1.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar mijn hosting ook niet bij kon helpen. Ik heb een server met daarop Plesk draaien. In Plesk heb ik een crontab:

code:
1
cd /var/www/vhosts/domein.com/httpdocs/mapje; php script.php

In dit script wordt gebruik gemaakt van de php-functie fopen(). Echter, krijg ik een mail van crontab met daarin wat foutmeldingen van PHP, namelijk:

code:
1
PHP Warning:  fopen(../temp/file.xml): failed to open stream: Permission denied in /var/www/vhosts/domein.com/httpdocs/mapje/script.php on line 9

Ik heb 'mapje' al een chmod van 777 gegeven maar dat helpt niet. Het vreemde is dat als ik het script aanroep via mijn browser er niets aan de hand is en het wel werkt. Ook file.xml moven naar de huidige directory waarin het script staat heeft geen effect. Ik heb het vermoeden dat de 'plesk-user' die de crontab uitvoert geen rechten heeft om het bestand te openen. Kan dat zo zijn en zo ja hoe is dat op te lossen?

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het probleem zit hem niet in de permissions van 'mapje', maar in die van '../temp/file.xml'. Kijk eens naar de permissions van die temp directory en file.xml.

Verwijderd

Topicstarter
Zr40 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:45:
Het probleem zit hem niet in de permissions van 'mapje', maar in die van '../temp/file.xml'. Kijk eens naar de permissions van die temp directory en file.xml.
Temp staat iig op 777, file.xml stond op 644 en heb ik naar 666 verandert. Even afwachten totdat cronjob is gedraaid...

edit
Ik zie nu dat het niet mogelijk was om naar 666 te gaan?
edit2
via SSH wel gelukt naar 666, fopen opent hem trouwens om te schrijven
edit3
en het werkt, dom van mezelf eigenlijk om niet aan file.xml zelf te denken :X thx Zr40!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 12:02 ]