Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met positie DIV

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 18:57
Ik moet een site opleveren vandaag, maar nu heb ik een klein probleem. Het menu voor de site wordt DMV een script opgebouwd in een div, dit gebeurt door <ul> en <li>. In de CSS krijgt deze <div> de waarde float:left mee, zodat de lijst lig goed uitlijnt.
Het menu staat dus netjes links uitgelijnd. Nu wil ik echter de content van dit menu in het midden van de pagina centreren, en dat lukt niet door de float:left waarde.

<div align="center">
tekst-align:center

werken niet.

Nu zou ik de width van de <div> kunnen instellen op een vaste waarde en deze positioneren binnen een andere <div>, maar het probleem is dat ik geen absolute waarde kan opgeven omdat fon't grootte's kunnen varieren.

http://213.51.31.133/site

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Ik zou de li's display:inline geven. Dan kun je ze wel centreren.

Je a's in je li's mogen dan geen display:block hebben.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Volgens mij moet je je UL gewoon een text-align: center geven in de stylesheet.

offtopic:
En haal die font tags weg :X

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• paradoXical
Grijze Vos schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:42:
Volgens mij moet je je UL gewoon een text-align: center geven in de stylesheet.

offtopic:
En haal die font tags weg :X
Dat werkt niet, zie ook mijn startpost!

@Bart: ik ga het proberen, thanks voor de respons.

[offtopic]
Ja de code is verder sloppy, maar dat kom door de interne editor van dit CMS. Niet echt iets wat ik ga oplossen, want het werkt verder prima ;)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:22:
Ik zou de li's display:inline geven. Dan kun je ze wel centreren.

Je a's in je li's mogen dan geen display:block hebben.
Dat deed het hem!
Heel erg bedankt, je hebt geen idee hoe blij ik hier mee ben :)