Ps CS3 foto's standaard "smart objects" maken

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 14:53
In CS2 is het standaard dat de originele foto's behouden blijven. Als je een foto verkleint en daarna weer vergroot blijft hij de originele pixels omrekenen.

In Ps CS3 (UK) blijft Ps doorrekenen en krijg ik dus na verkleinen en daarna weer vergroten een blokkenfoto. Is hier geen instelling voor dat het net zo is als bij CS2?

Ik heb geen idee waarop ik zou moeten zoeken? Resolutie behouden en zulke teksten werken niet echt.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb geen antwoord op je vraag.
Maar waarom verkleinen, als je het later weer gaat vergroten? Persoonlijk blijf ik het liefst zolang mogelijk zo hoog mogelijk resoluties werken om pas op het allerlaatst misschien nog te resizen.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DEVoTi0N schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:02:
Maar waarom verkleinen, als je het later weer gaat vergroten? Persoonlijk blijf ik het liefst zolang mogelijk zo hoog mogelijk resoluties werken om pas op het allerlaatst misschien nog te resizen.
en dan ook opslaan onder een andere naam / als een ander bestand, zodat je altijd je origineel behoudt :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kunt in ieder geval in CS2 nog wel naar Smart Objects groupen. Vond ik overigens stom toen ik dat laatst deed, ik hoopte gewoon een stel gegroupte layers te krijgen :( ... maar, waarom group je je foto niet met een lege layer?

Ik denk dat je één layer niet (met zichzelf) mag groupen. Dus pak je je foto op full size en een lege layer. Die twee group je tot een Smart Object, als dat nog steeds zo gaat in CS3. Dan ga je aan het resizen. Misschien wel wat omslachtig...

Wat zegt Photoshop's help over Smart Objects?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 14:53
DEVoTi0N schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:02:
Als je een ontwerp maakt heb je wel eens dat je een foto verkleint, maar later weer vergroot. Als je de foto vergroot is het natuurlijk de bedoeling dat de foto de hoogste kwaliteit blijft.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je in de tijd dat je dat postte ook al PS aangeslingerd en mijn tip even geprobeerd? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Convert To Smart Object doet hier gewoon wat je wilt hoor... Werkt dit niet?

Oef, niet goed gelezen, je wilt dit default aan hebben. Misschien wanneer je je foto's in het document plaatst dmv. File - > Place... ?

Even getest en dit werkt, je zult wel handmatig foto's moeten plaatsen ipv. in document slepen of copy pasten...

[ Voor 66% gewijzigd door DoubleJ op 13-08-2007 09:46 ]

Pagina: 1