Toon posts:

Ext. hdd Zonder Int. hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

ik wil een nieuwe harddisk gaan halen omdat deze aan het verslijten is, nu zie ik dat externe hdd's met veel Gb opslagruimte best goedkoop zijn en ik vind het wel handig een externe.
Alleen kan ik op mijn computer alleen een externe hdd aansluiten, werkt dat?
Zo ja, zitten er nadelen aan en welke?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
De vraag is of er de BIOS bij het starten een externe HDD ( via USB2.0 oid ) herkent en hier van kan starten of alleen naar interne HDD's kijkt..

Zelf denk ik niet dat het handig is omdat je externe HDD dan niet meer mobiel is ;) ( HDD weg = PC kan niet meer starten ) daarom zou ik kiezen voor een kleine interne HDD ( een simpele 40GB HDD kost geen drol meer tegenwoordig ) met hierop een OS en dan je externe HDD gebruiken als opslag.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2007 09:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt eraan welk OS je gaat draaien. Windows kan niet (goed) booten van USB. Ga je linux draaien is het misschien wel te doen, OSX kan het ook (maar dat draait weer niet op een pc).

Waarom niet gewoon een interne disk? das nog goedkoper ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat op de sites van dixons, dynabite en vobis te kijken en daar waren de interne duurder,
of ik kijk verkeerd..
Maar ik zal straks eens langs gaan om te kijken wat ze hebben.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:29:
Ik zat op de sites van dixons, dynabite en vobis te kijken en daar waren de interne duurder,
of ik kijk verkeerd..
Denk dat je miskijkt..

500GB intern voor 90 euro
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10 500GB

320GB voor 100 euro
http://dixons.nl/De_onlin...ag/harddisks/default.aspx

Kijk even wat voor HDD je precies nodig hebt, PATA / SATA en ga maar eens in de pricewatch rondneuzen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:29:
of ik kijk verkeerd..
Kijk anders hier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/50 De winkels die je noemt zijn doorgaans vrij prijzig, hier kun je het stukken goedkoper vinden. Daarbij verkopen dat soort winkels alleen retail disks en die zijn nu eenmaal duur (je betaald erg flink voor de interfacekabel en 4 schroefjes).
Pagina: 1