Sinds kort een nieuw systeem samengesteld: (specs).
Na de installatie heb ik het volgende probleem.
Als ik gebruik maak van een PRO/1000 DT (desktop PCI adapter) of een PRO/1000 PT (server PCI-E adapter) lijkt deze goed te installeren. Alles werkt ook naar behoren tot deze aansluiting belast wordt (meerdere DVD files naast elkaar kopiëren). Dan treden time outs op (ping [server] -t) en wordt het kopiëren afgebroken. Hierbij kan ik op de switch zien dat de verbinding verbroken en weer opgebouwd wordt (lampje uit en aan).
Wat ik heb geprobeerd:
- Onboard nic disabled (software en bios).
- Beide nics naast elkaar (in verschillende netwerksegmenten ivm RRAS).
- CnQ aan en uit.
Info ter aanvullig:
- Er wordt niets gelogd in het eventlog anders dat de cable disconnected is en weer connected is.
- Bij alleen gebruik van de onboard nic treden de problemen niet op.
- Problemen treden bij beide (Intel) nics op.
Mijn vermoeden:
- Kan het te maken hebben met een incompatibiliteitsprobleem ?
- Gooit Power management roet in het eten ?
Mijn vraag:
Iemand enig idee wat ik nog kan controleren om deze configuratie werkend te krijgen ?
Na de installatie heb ik het volgende probleem.
Als ik gebruik maak van een PRO/1000 DT (desktop PCI adapter) of een PRO/1000 PT (server PCI-E adapter) lijkt deze goed te installeren. Alles werkt ook naar behoren tot deze aansluiting belast wordt (meerdere DVD files naast elkaar kopiëren). Dan treden time outs op (ping [server] -t) en wordt het kopiëren afgebroken. Hierbij kan ik op de switch zien dat de verbinding verbroken en weer opgebouwd wordt (lampje uit en aan).
Wat ik heb geprobeerd:
- Onboard nic disabled (software en bios).
- Beide nics naast elkaar (in verschillende netwerksegmenten ivm RRAS).
- CnQ aan en uit.
Info ter aanvullig:
- Er wordt niets gelogd in het eventlog anders dat de cable disconnected is en weer connected is.
- Bij alleen gebruik van de onboard nic treden de problemen niet op.
- Problemen treden bij beide (Intel) nics op.
Mijn vermoeden:
- Kan het te maken hebben met een incompatibiliteitsprobleem ?
- Gooit Power management roet in het eten ?
Mijn vraag:
Iemand enig idee wat ik nog kan controleren om deze configuratie werkend te krijgen ?
Eerst het probleem, dan de oplossing