Toon posts:

Meteen al dode pixel

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Gisteren heb ik mijn nieuwe monitor gehaald, een LG L194WT-SF
Toen ik hem aanzette kreeg ik als eerst zwart beeld, meteen zie ik een vrij groot rood puntje een stuk van de bovenkant af. Het lijken wel een paar pixels en niet 1. als ik er een keer met mijn vinger overheen wrijf zijn ze even weg, en komen ze na een tijdje weer terug. Kan ik hier zelf iets aan doen? Of kan ik er mee terug naar de winkel?

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 01:27
In principe mag je meestal wel je scherm terugbrengen (binnen 7 dagen meestal, maar ligt een beetje aan de winkel). Online gelden andere regels, daar heb je volgens mij zoiezo 7 dagen bedenktijd. Let wel dat één dode pixel geen excuus is om je monitor te ruilen. Dit wordt niet gezien als een defect. Je moet dus met een andere reden aankomen zetten (te groot/ kleuren niet mooi, past niet op mijn bureau of geen reden noemen).

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

s441558 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:09:
In principe mag je meestal wel je scherm terugbrengen (binnen 7 dagen meestal, maar ligt een beetje aan de winkel).
Ruilen in een 'gewone' winkel is geen recht in Nederland. Het ligt niet een _beetje_ aan de winkel, maar volledig aan de winkel!
Let wel dat één dode pixel geen excuus is om je monitor te ruilen.
Online heb je geen reden nodig om de koop te ontbinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 02-08-2007 09:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de handleiding staat meestal wel vanaf hoeveel pixels de monitor aanzien wordt als defect. Er bestaan hier verschillende normen voor en niet elke fabrikant hanteert dezelfde norm. Als er meerdere pixels kapot zijn dan heb je vast wel een goede kans.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

en als je het ding online hebt bestel, mag je 'm terugbrengen terugsturen zonder opgaaf van rede, en een volledige refund, staat in de wet.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
De ene keer is het groter dan de andere en dan knippert het weer een beetje, hoe kan ik goed zien hoeveel pixels het zijn?

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 11:52
Zet er een vergrootglas op, dan kan je precies zien hoeveel pixels het zijn.
Echter wat je omschrijft lijkt het er op dat het 1 pixel is of maximaal 4 in een cluster. Dit zal over het algemeen niet gezien worden als reden voor omruiling. Maak gebruik van de tips van de andere posters om hem om te ruilen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

stukje van hit na google search
According to LG, their pixel policy is thus:

Dependant on size, the unacceptable amount of pixels ranges from 2 or more for a 15", to 7 or more for a 23" or greater. These numbers refer to a combination of a, b or c type pixels: a) bright b) dark c) R/G/B coloured. If the total number of a, b or c type pixels is greater than the pixel defect maximum as stated above, then we will cover it under our warranty. Our policy is as follows: 15" = more than 2 dead pixels 17" = more than 4 dead pixels 18.1" = more than 4 dead pixels 19" = more than 4 dead pixels 20.1" = more than 6 dead pixels 23" or more = more than 7 dead pixels These requirements will need to be met before we will be able to replace those monitors. Kind Regards, LG Customer Information Consultant.

That's straight from their customer support.
Bij een 19" zou je dus bij meer dan 4 dode pixels moeten hebben, maar als je een vrij groot stuk hebt zou dat goed kunnen. Ik weet niet hoe je pixels onafhankelijk van elkaar zichtbaar kan maken, maar ik zou er gewoon mee terug gaan naar de winkel en het daar laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem gewoon terugbrengen, en dan bestel ik hem ergens anders wel opnieuw

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 13:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:54:
ik ga hem gewoon terugbrengen, en dan bestel ik hem ergens anders wel opnieuw
Je zou ook de winkel gewoon de kans kunnen geven om je te helpen.

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23

kokx

WIN

De fout hoeft ook niet altijd bij de winkel te liggen. De fout zou ook in de fabriek gebeurd kunnen zijn, en daar kan de winkel weinig aan doen.

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 18:16
Bij Samsung is dit pas bij 5 dode pixels zover ik weet. En die hebben ook een eigen service voor de garantie die buiten de winkel valt.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 15:07
Je hebt programma's die testfiguren tonen op je scherm, stel je PC in op de native resolutie van je LCD scherm, en toon zo'n beeldje waarbij je horizontaal of verticaal een rij pixels zwart en een rij pixels wit hebt, dan kan je zo tellen hoeveel pixels het zijn.
In nokia monitor test zit er dacht ik alleen een beeld dat diagonaal zwarte pixels geeft, maar dan nog moet het daarop te doen zijn om de pixels te tellen.

Als het trouwens alleen constant rood is ("overactief" ipv dood), bij wit beeld zie je niets van de slechte pixels, dan heb je defecte subpixels, deze hebben andere aantallen dan volledig dode pixels.

Zo'n constant oplichtende pixels worden wel eens "doodgemaakt", heb ik me laten vertellen, bij TV's komt dat allesinds voor, een zwarte valt totaal niet op terwijl een constant rode wel hinderlijk is. Eventueel eens navragen bij de fabrikant van je scherm.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pinjataaa
  • Laatst online: 18:09

Pinjataaa

Hit me!

Dode pixels kan je zo wegtikken met je vinger. Doe ik regelmatig hier op het werk.
gewoon dmv je duim je wijsvinger tegen het "defecte" gedeelte aan tikken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij diverse winkels kan je ook pixel garantie kopen, meestal maar 2 tientjes voor eerste 3-6 maanden. Mijn Ilyama had 1 dode pixel (midden op scherm), kon ik dus gewoon opruilen voor een nieuwe :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32
SinergyX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:10:
Bij diverse winkels kan je ook pixel garantie kopen, meestal maar 2 tientjes voor eerste 3-6 maanden. Mijn Ilyama had 1 dode pixel (midden op scherm), kon ik dus gewoon opruilen voor een nieuwe :)
Dat verschilt nogal erg per winkel en per grootte van de monitor. Heb zelf het risico maar genomen bij azerty, had geen zin om 90 euro te betalen voor wat pixelgarantie. Gelukkig zitten er ook geen dode pixels op. :)

http://azerty.nl/producten/zoek/256/tft-pixelgarantie.html

Ook telt het daar maar voor 14 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 02-08-2007 12:34 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 06:16

Beugelfles

I love rusty spoons

Bij Mycom mag je je product sowieso binnen acht dagen ruilen.

Laptop van mijn vriendin had dode pixels na twee dagen, gewoon geruild. Het is dus sterk afhankelijk bij welke winkel of shop je koopt. Kijk anders eens in de shopreview of er ervaringen zijn met dode pixels bij de betreffende shop.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Pinjataaa schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:10:
Dode pixels kan je zo wegtikken met je vinger. Doe ik regelmatig hier op het werk.
gewoon dmv je duim je wijsvinger tegen het "defecte" gedeelte aan tikken.
Ik zeg er toch maar even bij dat deze oplossing in niet al teveel gevallen zal gaan werken. Zoals je het zegt geldt het voor alle dode pixels terwijl dat zeker niet zo is, de kans dat het lukt is minimaal.

ARME AOW’er

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beugelfles schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:37:
Bij Mycom mag je je product sowieso binnen acht dagen ruilen.

Laptop van mijn vriendin had dode pixels na twee dagen, gewoon geruild. Het is dus sterk afhankelijk bij welke winkel of shop je koopt. Kijk anders eens in de shopreview of er ervaringen zijn met dode pixels bij de betreffende shop.
Ik heb ook goede ervaringen bij Mycom; 4 keer zo`n 19' scherm omgeruild.

Controleer het nieuwe scherm dan meteen in de winkel!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
De winkel waar ik het gehaald heeft heeft dus slechte service, bel ze op: Kan hem terugbrengen, maar dan krijg je 20% minder terug omdat hij geopend geweest is, en andes neem maar contact met lg op.

Dus ik contact met lg opgenomen, binnen 3 dagen komt koerier langs, en ruilt hem meteen om.
Dat vind ik goede service van LG

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:12:
De winkel waar ik het gehaald heeft heeft dus slechte service, bel ze op: Kan hem terugbrengen, maar dan krijg je 20% minder terug omdat hij geopend geweest is, en andes neem maar contact met lg op.

Dus ik contact met lg opgenomen, binnen 3 dagen komt koerier langs, en ruilt hem meteen om.
Dat vind ik goede service van LG
Ligt eraan wat je gezegd hebt. Als je hem gewoon wilt terug brengen zonder reden dan kan dit vaak niet. Als je hem terug brengt omdat hij kapot is moeten ze het regelen (nieuwe/garantie/geld)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei dat hij niet goed was met de pixels, maar dat moest lg regelen zeiden ze.

• dutch_Solo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 08:43
Gister mijn Samsung 206BW opgehaald, in het topic hier op GoT al e.e.a. gelezen over dode/vastzittende pixels.
Afijn, monitor aangesloten, direct pixel tester programma'tjes gebruikt (zie startpost 226BW/206BW topic) en ja hoor.... defecte pixel!!! Grr..
Eerste gedachte, direkt morgen omruilen.
Totdat ik in dat Samsung topic deze link tegen kwam:
http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Duim/vingertechniek is vrij grof, hier worden wat verfijndere methoden gebruikt.
Stylus van mijn pda erbij.. zwarte achtergrond gekozen zodat de blauwe "stuck" pixel duidelijk zichtbaar was en even 1x ferm aangeport. Resultaat: pixel is weer gereanimeerd!

Kan dus een optie zijn, geen garantie vanaf hier.
En inderdaad, kopen op afstand kent een wettelijke "afkoelingsperiode", maar er zit verschil tussen gelijk hebben en het krijgen. Vandaar vooraf altijd beter informeren hoe men hiermee om gaat.
Daarom heb ik de mijne dan ook bij Mycom gekocht ondanks 30 euro duurder dan op internet. (8 dagen omruilgarantie).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die van mij ook effe weg gehad, maar hij kwam naderhand weer terug

• Pinjataaa
  • Laatst online: 18:09

Pinjataaa

Hit me!

Guardian Angel schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

Ik zeg er toch maar even bij dat deze oplossing in niet al teveel gevallen zal gaan werken. Zoals je het zegt geldt het voor alle dode pixels terwijl dat zeker niet zo is, de kans dat het lukt is minimaal.
Het lukt bij ons echt heel vaak hoor. Laatst nog een 32" LG TV met een hele groep dode pixels. We hebben er toch een heleboel kunnen reparen met deze methode.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoals je het zegt. :) Ik maak er uit op dat er ook een hele hoop niet te repareren waren.

ARME AOW’er

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 11:54

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Pinjataaa schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:01:
[...]

Het lukt bij ons echt heel vaak hoor. Laatst nog een 32" LG TV met een hele groep dode pixels. We hebben er toch een heleboel kunnen reparen met deze methode.
Houd er wel rekening mee dat er een norm is wat betreft dodepixels...

Even opgezocht een lijst met de normen van enkele fabrikanten... staat op een Belgische site, kan niet met 100% zekerheid zeggen of de norm die daar genoemd wordt ook de norm is.

"Pixel Policy"

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

remy007 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:12:
[...]
Even opgezocht een lijst met de normen van enkele fabrikanten... staat op een Belgische site, kan niet met 100% zekerheid zeggen of de norm die daar genoemd wordt ook de norm is.

"Pixel Policy"
Dit is oudere info en volgens mij letterlijk overgenomen van BeHardware. Dit jaar heeft BeHardware er weer een artikel over geschreven. Maar het is inderdaad niet 100% zeker of het ook hier in Nederland geldt.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1