Toon posts:

[Tyan Thunder n4250QE] SLI Support?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een beetje aan het rond kijken naar geschikte moederborden voor een monster pc waarbij mijn oog viel op de Tyan Thunder n4250QE.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/images/systemboards/s4985.gif

dit moederbord met 4 maal socket F is zeer waarschijnlijk zelfs Barcelona ready. beschikt zelfs over 4 PCI-Express slots met 2x 16 en 2x 4x signals en zou dus theoretisch Quad-SLI aankunne maar dan moet je wel single slot koelers gebruiken natuurlijk. kortom een MONSTER bord.

het bord wordt aangedreven door een nVidia nForce Professional 2200 welke wordt ge-assisteerd door de nForce Professional 2050 (voor de overige 2 4x PCI-Express sloten). nou volgens nVidia is de nForce Proffessional 2200 een sli-capable chipset. sterker nog als je op certefied lijst kijkt op de website van nvidia en dan 'motherbords voor amd' systems kiest, dan staat daar de bijvoorbeeld de MSI K8N-Master2-far bij welke volgens MSI zelf door de nForce 4 pro chipset word aangedreven. ik heb dit moederbord en ik weet heel zeker dat het een nForce 4 pro is. alhoewel Linux wel de CK804pro drivers gebruikt.

kortom, hoe zit het nou.
nVidia beweert dat de MSI K8N-Master2-FAR een nForce Proffessional 2200 chipset heft maar MSI beweert weer dat het een nForce 4 pro chipset is. dit Tyan bord heeft een nForce Proffesional 2200 chipset maar staat niet op de certified list terwijl volgensmij de chipset bepaald of een bord SLI capable is of niet?

dus kan iemand mij eens uitleggen of dit 'Server board' misbruikt kan worden voor SLI of zelfs Quad-SLI?

(ik ben zelf een ATi Crossfire gebruiker en heb dus nog nooit SLI gebruikt. ik kan er altijd nog 4 Radeon X1650XT kaarten in gooien maar ATi ondersteunt (nog) geen Quad Crossfire, daarnaast zou die update ook wel eens de chipset onafhankelijkheid van de X16xx serie kunnen uitschakelen.)

links:
http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=271 (product pagina)
http://www.tyan.com/product_board_spec.aspx?pid=271 (product specs)
ftp://ftp.tyan.com/img_mobo/i_s4985.tif (grotere afbeelding voor de liefhebbers)
http://www.slizone.com/object/slizone_build_mobo.html (waar nVidia de MSI verkeerd vermeld)
http://www.nvidia.com/page/nforce_pro_server.html (volgens nVidia is de 2200 SLI capable)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 05:16 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
je PCI-e slots zijn 2 maal elektrisch x16 en twee maal elektrisch x4, niet genoeg om dik quad SLI te draaien. compatibiliteit heb ik dan nog niet eens naar gekeken maar je kunt het daarom al vergeten :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

iceheart schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:30:
je PCI-e slots zijn 2 maal elektrisch x16 en twee maal elektrisch x4, niet genoeg om dik quad SLI te draaien. compatibiliteit heb ik dan nog niet eens naar gekeken maar je kunt het daarom al vergeten :)
Vergeten niet percé.

Is al gebleken bij tests die door Tomshardware een keer gedaan zijn dat PCI-E 4x bij veel situaties al genoeg bandbreedte leverd. Meer is uiteraard aan te bevelen.

Ik zou wel eerst eens proberen met twee goedkope nvidia 6600 kaarten ofzo om te kijken of de drivers uberhaupt SLI willen aanzetten op jouw bord. Je hebt dan wel een Nvidia chipset, maar je weet maar nooit. Probleem zit hem namelijk niet bij de gebruikte chipset of SLI ondersteund wordt, maar bij de drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 02-08-2007 15:28 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

x4 is zelfs voor high-end kaarten meer dan genoeg, daar ligt het niet aan.

Als er op de Tyan website niet wordt gerept over SLi bij dit bord, dan ga er maar van uit dat het niet ondersteund wordt. Anders zijn ze een belangrijk verkoop argument vergeten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

[quote]Prutz0r schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:49:
x4 is zelfs voor high-end kaarten meer dan genoeg, daar ligt het niet aan.

Meer dan genoeg ???? Ga jij deze benches dan eerst even bekijken en lezen. Vooral de laatste pagina ( conclusie ) Laat de TS nu net een monster pc willen bouwen. Ik denk dat daar dan geen 4 kaartjes in komen wat 1 8800GTX ook kan

http://www.tomshardware.c...aling_analysis/page8.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
daarnaast is 2 x16 + 2 4x volgensmij nog altijd sneller dan 2 maal 16x. de laad tijden zullen mischien iets meer zijn maar, en de performance increase wat minder, maar met 4 kaarten zul je altijd sneller zijn dan 2 kaarten lijkt mij zo.

aangezien dit een echt server bord is lijkt me dat Tyan, zeker met de doelgroep in het achterhoofd, dit eerder juist niet meldt omdat het dan lijkt dat dit een workstation bord is. nog opmerkelijker is dat in de 83 pagina's tellende handleiding slecht 1 (halve) pagina gaat over de insteekkaarten terwijl ze bijna 20 pagina's vullen over de cpu en memory opties etc.

omdat ik zelf geen ervaring heb met SLi en dit bord toch bijna 1000,- euro kost zou het een dure grap worden om eerst dit bord te kopen en er dan achter te komen dat je wel 16 cores en 64GB geheugen er in kunt zetten maar gelimiteerd bent tot de performance van een enkele videokaart. zeker om dat ik deze bak toch wel koop om te kunnen gamen, mogelijk in combinatie met een Matrox TripleHead2Go welke een maximal resolutie van 3840x1024 aankan. niet dat ik meteen het geld heb om er 4 8xxx opterons in te stoppen, laat staan 4 Geforce 8 serie's videokaarten.

mijn plan is dus om geleidelijk te kunnen upgraden. beginnend met 1 barcelona proccessor en 4 Geforce 6 serie's in quad sli. al met al heb ik zo ongeveer 2600,- euro voor mijn initiele configuratie welke ik dan verder kan uitbouwen door de jaren als het goedkoper wordt.

maargoed. wat ik altijd heb begrepen van de SLi drivers is dat er wordt gekeken naar het chipset type en niet zozeer naar het moederbord. als de chipset aanwezig is dan zou SLi moeten werken ongeacht of Tyan dit moederbord ooit voor SLi verificatie heeft aangemeld. daar is dan ook eigenlijk mijn vraag.

dit is eigenlijk nog meer belangrijk omdat het formaat van dit moederbord 33cm breed en 40cm hoog is. dat is dus net zo breed als Extend ATX 3.0 maar dan nog net iets hoger. Tyan noemt het SSI MEB. een standaard die volgens het SSI forum niet eens bestaat. volgensmij staat die M ook voor Mega en niet voor Medium. kortom: er zijn gewoon geen kasten voor dit bord afgezien van een barebone van Tyan zelf welke 2700 euro kost en dat is alleen voor het moederbord, kast, voeding en 1 cdrom drive. Chenbro heeft ook een kast, de SR110 welke nog duurder is dan het moederbord zelf.

dus ben ik van plan om een EATX 3.0 kast te modden door de voeding te verplaatsen zodat het bord wat kan uitsteken. ik ben nog wel op zoek naar een geschikte EPS12v voeding want de meeste hebben wel 24p+8p+4p maar ik zoek eigenlijk 24p+8p+8p+4p. de laaste 4p kan ik wel van molex halen maar ik ben nog op zoek naar een extra 8p naast het feit dat de voeding zelf ook voldoende vermogen (tussen de 1kw en 1,6kw afhankelijk van type videokaarten) moet leveren en minimaal 80% efficient moet zijn.

kortom, het wordt nog een hele klus om deze monster PC tot level te wekken en ik hoop daarom dat de Geforce 89xx series een stuk zuiniger zal zijn want zelfs 4 68w TDP opterons kom ik al op 1360watt uit terwijl de hoogste voeding die ik tot nu heb gevonden is de Tagan 1300w voeding.

Verwijderd

Je zou ook eens naar deze kunnen kijken:

http://www.asus.com/produ...=0&model=1530&modelmenu=1

Die is zeker Barcelona ready en kan waarschijnlijk wel goed quad-SLI aan.

(Wel maar dual ipv quad, maar toch een beest van een board)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 02:22 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
www.2cpu.com is echt de ideale plek om te gaan kijken.

daar zitten enkele personen met erg veel geld in hun computers, en is er genoeg insider informatie bij alle major quad-mobo-manufacturers, want dat zijn er niet zoveel.

en mss is het verstandig te kijken naar een 2x quad-core (intel?) opstelling. is op dit moment een stuk betaalbaarder dan 4x dual-core.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dit wordt toch echt een barcelona (quad-core) machine en het is eigenlijk bij gebrek aan een Crossfire capable machine dat ik bij nVidia's SLi uitkom.

en dat Asus bord is ook wel bekend onder de naam Quad-Father en het is eigenlijk helemaal niet zeker dat een daar barcelona voor uitkomt want het is namelijk een socket 1207FX en dat is niet socket F wat ook wel bekend is als socket 1207. het enigste voordeel met dat bord (want er is letterlijk maar 1 bord met dat socket) is dat geen registrerend geheugen in hoeft maar voor mij is het prijsverschil tussen registrerend en niet registrerend geheugen geen doorslag gevende factor omdat tegen de tijd (voorjaar 2008) de DDR2 prijsen alweer genoeg zijn gestegen.

op 2cpu.com heb ik ook al veel gezocht maar eigenlijk nog geen informatie voor dit bord gevonden. daarnaast is 4 sockets inderdaad wel iets ongebruikelijker dan 2 sockets. het valt me trouwens op dat de beroemde Tyan K8WE (2 sockets) door dezelfde chipset combo word aangedreven en ook dat bord niet in de lijst van SLi certified borden staat. maar met welk ander doel zou je de K8WE anders kopen.

stilletjes hoop ik dat Ati nog met een zelfde setup komt (4x radeon + 4x opteron) maar dat zal wel niet.

ook opmerkelijk is dat de Tagan 1300w voeding die ik eerder noemde, 12.20*9.06*4.02 inch is wat omgerekend met 1 inch = 2,54cm komt op 31*23*10,2 cm is wat volgensmij niet kan kloppen want dan zou dat ding 3cm uit de zijkant van mijn kast steken. daarnaast zie je op het plaatje dat aan de boven en onderkant van de 80mm fan slechts enkele mm ruimte over is wat zou betekenen dat de voeding hooguit 9cm hoog is en dus ook slechts 20,2cm breed. maar 1 inch is toch nog altijd 2,54cm en niet 2,24cm?

ik ga zeker 2cpu.com nog eens afzoeken en mischien ook maar eens een email richting tyan sturen.

trouwens, het schijnt dat iWill is opgekocht en omgetoverd in een R&D center. zie hier

*update:
ik heb dit zojuist uit de Support portal van tyan gevist: (B4985 is de barebone waar ik het eerder over had, zelfde mobo dus)
Why can't I get my VX50-B4985 to properly enable SLI support under Windows Server 2003?

Category: Active Transport/Barebones Solutions\AMD Transport Solutions\5U Transport Server Platforms\VX50 (B4985)

Problem Description:
We are trying to setup a nVidia SLI capable product (ie. 7950GX2, Quadro 4500X2, nVidia Quadro Plex Series 1,2 or 3, or other dual nVidia solutions capable of SLI functionality) on this 4-way/8-way solution but it requires that the video solution has SLI enabled. We do not find any way to enable SLI once the nVidia driver has been loaded. How do you properly enable SLI support with Server 2003 (32-bit or 64-bit) with this system?

Resolution:
Hardware Acceleration is flagged off by Microsoft and not by nVidia or Tyan. We believe the reason behind this is that Microsoft is assuming that since this is a Server solution it won't be running graphics intensive applications so why not turn off Hardware Acceleration. Rightly or wrongly, this aspect is controlled by Microsoft and not by nVidia or Tyan.

One way we have been able to find resolution for this type if issue is that you want to make sure that the Hardware acceleration toolbar is slide all the way up to the "full" side of the bar. By default, on Microsoft Windows Server 2003 it is slide the opposite direction to the "none" side of the bar.

This option is located under the Display Properties> Adv. > Troubleshoot.

Once you slide this all the way to the "full" side of the bar then the SLI options should be now available for setup.

Revision: 04/23/2007

Keywords: [NONE], SLI
het schijnt te impliceren dat SLi support een puur software matige punt is Windows Server 2003 en dat zowel Tyan als nVidia zoeken naar een oplossing. aangezien ik nu al Windows XP 64-bit draai welke support heeft voor 2 sockets en ik pas later naar 3 of 4 sockets ga lijkt het erop dat SLi support aanwezig is maar alleen niet onder Windows Server 2003 welke dus 4 sockets ondersteunt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 03:27 ]

Verwijderd

Dat is een van de grote voordelen van de AMD architectuur, de CPU spreekt alleen via de HTT bus met de rest van het systeem.

Het maakt dan voor de chipset weinig uit welke CPU erin zit, als ie maar HTT spreekt is het allang best. Zo kun je dus met hetzelfde chipset zowel een dual als een quad systeem maken zonder problemen.

Maar ik dacht juist dat Quad-father sowieso quad SLI en quad socket zou zijn? Of alleen quad SLI met dual socket (waar dan weer dual core CPU's in zitten om zo 4 cores te maken), dat valt dan wel weer even tegen van AMD.

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 07:58:
Dat is een van de grote voordelen van de AMD architectuur, de CPU spreekt alleen via de HTT bus met de rest van het systeem.

Het maakt dan voor de chipset weinig uit welke CPU erin zit, als ie maar HTT spreekt is het allang best. Zo kun je dus met hetzelfde chipset zowel een dual als een quad systeem maken zonder problemen.

Maar ik dacht juist dat Quad-father sowieso quad SLI en quad socket zou zijn? Of alleen quad SLI met dual socket (waar dan weer dual core CPU's in zitten om zo 4 cores te maken), dat valt dan wel weer even tegen van AMD.
We hebben het over dat dit moederbord quad sli zou kunnen ondersteunen ja of te nee. Het gaat niet over de processor's....

@ TS, dan draai je toch vista ultimate oid. Kan me slecht voorstellen dat die geen quad-socket ondersteund.

EDIT: toch niet helaas, http://mywebpages.comcast...CD/VistaRequirements.html

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 03-08-2007 08:29 ]

Verwijderd

Dukey schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:15:
[...]

We hebben het over dat dit moederbord quad sli zou kunnen ondersteunen ja of te nee. Het gaat niet over de processor's....
Maakt toch geen hol uit?

Als er een ander moederbord is wat ook aan de eisen van de TS voldoet en wel quad SLI aankan dan is dat toch prima?

Het probleem blijkt dus alleen bij Microsoft te zitten en niet bij het moederbord, oftewel er is geen enkel moederbord wat het kan simpelweg omdat quad socket moederborden alleen ondersteuning hebben vanuit de server OS'en van MS en die logisch geen ondersteuning hebben voor een techniek als quad SLI.

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Maakt toch geen hol uit?

Als er een ander moederbord is wat ook aan de eisen van de TS voldoet en wel quad SLI aankan dan is dat toch prima?

Het probleem blijkt dus alleen bij Microsoft te zitten en niet bij het moederbord, oftewel er is geen enkel moederbord wat het kan simpelweg omdat quad socket moederborden alleen ondersteuning hebben vanuit de server OS'en van MS en die logisch geen ondersteuning hebben voor een techniek als quad SLI.
Heb je het bericht gelezen van Tyan een paar posts terug? In Server 2003 kan hardware acceleration aangezet worden (en daarmee SLI) als je de bekende slider omhoog zet. Is echt niks nieuws hoor en ook niet gerelateerd aan Tyan of Nvidia of whatever. Tis alleen beetje koffiedik kijken aangezien de TS de hardware niet in bezit heeft en je ook niks kan testen. Want ook al zou je SLI kunnen aanzetten, of het fatsoenlijk werkt is een tweede. Ik denk eerder dat hij naar een dual socket met quad-core's zou moeten kijken aangezien die moederborden iets meer "pc-enthousiast" gericht zijn. En daar is ook meer over bekend wat wel werkt en niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 03-08-2007 09:48 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Houd je er rekening mee dat, als ik mij niet vergis, waarschijnlijk niet alle opties en vooral dus uitbreidingssloten werken bij plaatsing van maar 1 CPU? Daarbij moet je, als je straks niet al je huidige cpu's wilt vervangen bij bijplaatsing wel voor de (erg prijzige) 8xxx serie kiezen.

Verwijderd

Dukey schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:47:
[...]

Heb je het bericht gelezen van Tyan een paar posts terug? In Server 2003 kan hardware acceleration aangezet worden (en daarmee SLI) als je de bekende slider omhoog zet. Is echt niks nieuws hoor en ook niet gerelateerd aan Tyan of Nvidia of whatever.
Nee dat is relateerd aan Microsoft zoals ik ook al zei. (Neemt ook niet weg dat MS geen support geeft voor een techniek als SLI op een server OS, iets wat ik ook al zei)
Tis alleen beetje koffiedik kijken aangezien de TS de hardware niet in bezit heeft en je ook niks kan testen. Want ook al zou je SLI kunnen aanzetten, of het fatsoenlijk werkt is een tweede.
Inderdaad, ik en de TS (aan z'n posts te zien) twijfelen over de werkbaarheid van een oplossing. Er wordt ook niet glashard gezegd dat de slider de oplossing is, maar dat het een oplossing kan zijn.
Ik denk eerder dat hij naar een dual socket met quad-core's zou moeten kijken aangezien die moederborden iets meer "pc-enthousiast" gericht zijn. En daar is ook meer over bekend wat wel werkt en niet werkt.
Goh... vandaar dat ik em al een link gaf naar precies zo'n moederbord... :z

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 02:09:
mijn plan is dus om geleidelijk te kunnen upgraden. beginnend met 1 barcelona proccessor en 4 Geforce 6 serie's in quad sli. al met al heb ik zo ongeveer 2600,- euro voor mijn initiele configuratie welke ik dan verder kan uitbouwen door de jaren als het goedkoper wordt.
Dat kan dus al niet. Je hebt minimaal twee cpu's nodig om beide nVidia nForce Pro chips te kunnen gebruiken. Dus met één cpu kun je maar twee PCI-e sloten gebruiken.

Ik weet niet of het bord quad SLI ondersteunt maar dual SLI doet hij zeker weten wel (en quad SLI 6 series lijkt me nogal onzinnig eerlijk gezegd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• defusion
  • Niet online
idd, waarom niet gewoon 2x 8800gts/gtx ofzo. stuk sneller, minder stroomvretend, en mss ook nog goedkoper.

• PowerToTheUsers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 17:06
Als je voor een quadsocket gaat, kan je geen XP of vista gebruiken, en ben je dus gedwongen om server 2003 (of 2008) te installeren. Ik heb zelf al vaak problemen gehad om 2003-drivers te vinden. Het probleem zou dus niet zozeer de sli-capable-vraag zijn, maar wel of je de juiste drivers vindt voor jouw videokaarten en OS.

• Dukey

Dukey

PowerToTheUsers schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:55:
Als je voor een quadsocket gaat, kan je geen XP of vista gebruiken, en ben je dus gedwongen om server 2003 (of 2008) te installeren. Ik heb zelf al vaak problemen gehad om 2003-drivers te vinden. Het probleem zou dus niet zozeer de sli-capable-vraag zijn, maar wel of je de juiste drivers vindt voor jouw videokaarten en OS.
Toevallig heb ik bij installatie van 32bit Server 2008 (longhorn) de 32bit Vista drivers gebruikt. Werkt prima, ook hardware acceleration etc. Je kunt server 2008 expliciet als gebruiken workstation als je een bepaald pakket installeerd, krijg je windows media player etc. Daarna had ik zelfs Vista Aero werkend. SLI kon helaas niet testen met een enkele 8600GTS.

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 03-08-2007 12:51 ]

• defusion
  • Niet online
en hier gebruik ik vaak xp drivers op server 2003.
het werkt altijd, behalve als er een check op zit of het werkelijk XP is.
maar meestal vind ik wel een manier om daar omheen te komen. soms gewoon bestanden uitpakken (winrar kan vaak installers uitpakken in een map), en gewoon drivers handmatig laden.
of soms de installer aanpassen zodat er niet meer gechecked word.
werkt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid, ik weet dat er ruim keus is voor 2 sockets en SLi. onderandere de Tyan K8WE of de MSI K8N-Master2-far zijn daar geschikte moederborden voor. de MSI heb ik zelf in combinatie met 2 opteron 265's als serverbak met 12hdd's (8 RocketRaid + 4 nForce).

de Asus Quad-father plank die eerder werd genoemd is NIET socket F maar socket 1207FX. voor zover ik weet kan je dus GEEN opterons in dit moederbord plaatsen. AMD heeft hier special de AthlonFX 70, 72 en 74 voor uitgebracht. dit zijn in feite gewoon opterons met de AthlonFX geheugen controller zodat je dus 2 AthlonFX cpu naaste me kaar kunt gebruiken. best of both worlds zeg maar.

echter gezien het matige success betwijfel ik te zeerste of AMD hier mee verder gaat voor barcelona. waarschijnlijk zal die gewoon enkel op socket AM2 en socket F verschijnen. geen quad-core toekomst op socket 1207FX dus. socket 1207 (dus zonder de FX toevoeging) dus wel.

ontopic,
dit lijkt inderdaad vooral een software probleem te zijn. echter strookt de verklaring van Tyan totaal niet met wat ik zo met google kan vinden. daar word herhaaldelijk gewezen op de feit dat Microsoft hardware accelaratie wel heeft aangezet met de laatste patches maar blijkt dat de nVidia drivers nu roet in het eten gooien. schijnbaar is SLi wel met Quadro's mogelijk maar niet met GeForce kaarten. echter is de waslijst met problemen van Quadro's die niet in SLi willen starten bijna net zo groot als de Geforce kaarten. ook nVidia's eigen helpdesk schijnt niet eens van de mogelijkheid van SLi in Windows server 2003 te weten en komt met adviesen om maar Windows XP te gaan draaien op een 4 socket bak 8)7

ik had trouwens al het vermoeden dat een start met minimaal 2 opteron's onvermijdelijk zou zijn dus daar had ik al een beetje rekening me gehouden.

nougoed om een lang verhaal kort te maken schijnt het dat de driver chaos van nVidia zich niet tot Vista beperkt maar zelfs nVidia niet op de hoogte is van de huidige stand van zaken. om een voorbeeld te geven staat in het changlog van de 87.nogwat driver voor WindowsXP64 en Server 2003 dat SLi gefixed is. maar als je dan de bijbehorende pdf download gaat het allemaal over de WindowsXP 32bit driver en is de fix in een keer spoorloos verdwenen. het zou dus mogelijk zijn dat in de huidige driver versie gefixed is maar ik heb nog niet de tijd gehad om alle changelog's door te lezen tussen driver versie 68 t/m huidig. althans het schijnt dat de 68 versie 4 Quadro 6600 kaarten wil draaien ik weet alleen niet op welk bord en waarschijnlijk was het ook niet de 64bit versie van 2003 maar het is een sprankje hoop.
Pagina: 1