hallo tweakers
ik heb een een htpc'tje die altijd aan staat ook als die niet wordt gebruikt(leechbak).
nou hecht ik veel waarde aan stilte.
nu geef ik een korte indruk op de samenstelling van de pc zodat jullie de situatie zien waarover ik een vraag heb.
-kleine platte behuizing (noname?) 3x 40x40 casefans draaie lage toeren zijn bijna onhoorbaar.
-Be Quit 400w
-amd athlon 4200x2
-asus moederbordje
-8500gt passief gekoeld
-samsung spinpoint 500gb
nu zit ik alleen nog met de proccesor koeler, waterkoeling vindt ik te duur dus luchtkoeling.
dat was het eerste waar ik van uit ging en toen zag ik een paar passiefe processor koelers.
nu is mijn vraag kan dat in mijn geval wel want de airflow is verre van optimaal.
de proccesor berijkt met stock koelers 42 idle en load 56 graden celcius.
kan ik dus voor een passiefe proccesorkoeler of voor een stille fan.
ik heb een een htpc'tje die altijd aan staat ook als die niet wordt gebruikt(leechbak).
nou hecht ik veel waarde aan stilte.
nu geef ik een korte indruk op de samenstelling van de pc zodat jullie de situatie zien waarover ik een vraag heb.
-kleine platte behuizing (noname?) 3x 40x40 casefans draaie lage toeren zijn bijna onhoorbaar.
-Be Quit 400w
-amd athlon 4200x2
-asus moederbordje
-8500gt passief gekoeld
-samsung spinpoint 500gb
nu zit ik alleen nog met de proccesor koeler, waterkoeling vindt ik te duur dus luchtkoeling.
dat was het eerste waar ik van uit ging en toen zag ik een paar passiefe processor koelers.
nu is mijn vraag kan dat in mijn geval wel want de airflow is verre van optimaal.
de proccesor berijkt met stock koelers 42 idle en load 56 graden celcius.
kan ik dus voor een passiefe proccesorkoeler of voor een stille fan.